Jumaat, 29 Ogos 2014

BOOSTER SUSU IBU UMMA LACTO

"Susu pekat dan makin bertambah!"


sms/whatsapp "umma lacto" ke 01126093727 




                                           #boostersusuIbu
                                           #UmmaLacto

Seorang Wanita dan Sekantung Kuih

Assalamualaikum....

Alhamdulillah, salam pagi jumaat buat semua =)

Terbaca satu entry yang sangat bermanfaat untuk dikongsi bersama =)

jom hayati cerita ini, banyak pengajaran disebaliknya :

Seorang wanita sedang menunggu di sebuah terminal pada suatu malam. Masih ada beberapa jam sebelum jadual kapal terbangnya berlepas. Untuk menghilangkan rasa bosan, dia membeli sebuah buku utk dibaca dan sekantung kuih di sebuah kedai yang terdapat di situ lalu menemukan tempat untuk duduk. Sambil duduk wanita tersebut membaca buku yang baru saja dibelinya.
Dalam keasyikannya membaca, dia melihat seorang budak lelaki di sebelahnya dengan begitu berani mengambil satu atau dua dari kuih yang berada di antara mereka. Wanita tersebut cuba mengabaikan perbuatan budak lelaki itu agar tidak terjadi kekecohan. Dia membaca, mengunyah kuih dan melihat jam.
Sementara budak lelaki tadi semakin berani menghabiskan kuihnya. Dia semakin geram melihat tindakan berani budak lelaki itu.
"Sakan budak ni..sabaq ja la, kalau orang lain dah lama jentik telinga dia...!", marah wanita itu dalam hati.
Setiap kali dia mengambil satu kuih, budak lelaki itu juga akan mengambil satu. Budak lelaki tersebut langsung tidak merasa bersalah dan tenang terhadap sikap wanita tersebut yang sudah kelihatan amat terganggu. Ketika hanya berbaki satu kuih, wanita itu tertanya-tanya apa yang akan dilakukan budak lelaki itu. Sambil tersenyum, budak lelaki itu mengambil kuih terakhir dan membelahnya kepada dua bahagian.
Budak lelaki itu tanpa segan silu menawarkan separuh kuih itu sementara dia makan yang separuhnya lagi. Wanita itu pun merebut kuih yg tinggal separuh itu dgn kasar sambil berkata dlm hati,"tak malu betul la budak ni, anak sapa la ni..dah la selamba badak ja makan kuih aku tak terima kasih pulak tu..", Belum pernah rasanya dia begitu geram.
Wanita itu menghela nafas lega saat penerbangannya diumumkan. Dia mengumpulkan barang miliknya dan menuju pintu gerbang. Dia menoleh kepada budak lelaki yang makan kuih2nya sambil berkata, "Adik, tak baik mencuri, kalau nak mencuri pun jangan bagi orang nampak.. "
Wanita itu naik pesawat dan duduk di kerusinya, lalu mencari bukunya yang hampir selesai dibacanya tadi. Saat dia meraba beg tangannya, dia menahan nafas panjang.
Di dalam beg tangan itu ada kantung kuihnya.
"Eh..ni kuih aku, maknanya hat tadi...dia tak dapat meneruskan kata2. Jadi kuih tadi adalah milik budak lelaki tadi dan dia mencuba untuk berkongsi. Sudah terlambat untuk meminta maaf, dia tersandar sedih. Dialah sebenarnya yang kasar, tak tahu berterima kasih dan dialah pencuri kuih itu.
____
Begitu jugalah dgn kita. Kita sering berprasangka dan melihat orang lain dengan kacamata kita sendiri.
Orang lainlah yang selalu salah, orang lainlah yang patut disingkirkan, orang lainlah yang tak tahu diri, orang lainlah yg teruk, orang lainlah yg tk sedar diri, orang lainlah yang berdosa, orang lainlah yang selalu bikin masalah, orang lainlah yang patut diberi pengajaran.
Padahal kita sendiri yang 'mencuri kuih' tadi, padahal kita sendiri yang tidak tahu berterimakasih. Kita sering mempengaruhi, mengomentari, mencemuh pendapat dan penilaian orang lain padahal kita tidak tahu apa permasalahannya.
Melihat kesalahan orang lain itu sangat mudah, tapi kesalahan kita walau sebesar bukit pun kita tak pernah lihat, perbanyakkanlah muhasabah diri agar kita boleh menjadi lebih baik lagi. Kadang kita tak mampu melihat kebaikan orang lain kerana kita menutup hati kita terlebih dahulu.

-copypastekredittoKGM-

Apabila Allah swt Tidak Mengkehendaki Kita Lagi

Kata ustaz, apabila Allah tidak mengkehendaki kita lagi:

*** Allah akan sibukkan kita dengan urusan dunia
*** Allah akan sibukkan kita dengan urusan anak-anak
*** Allah akan sibukkan kita dengan urusan menjalankan perniagaan
*** Allah akan sibukkan kita dengan urusan menambahkan harta
*** Allah akan sibukkan kita dengan urusan mencari pengaruh, pangkat dan kuasa
*** Alangkah ruginya kerana kesemuanya itu akan kita tinggalkan
*** Sekiranya kita mampu bertanya pada orang-orang yang telah pergi terlebih dahulu menemui Allah SWT dan jika mereka diberi peluang untuk hidup sekali lagi, sudah semestinya mereka memilih tidak lagi akan bertarung bermati-matian untuk merebut dunia
*** kerana tujuan kita diciptakan adalah untuk menyembah Allah dan beribadat kepada Allah
*** tidak akan Allah ciptakan manusia sekiranya tujuan hidup untuk merebut habuan dunia
*** Sebenarnya apa yang kita dapat dari habuan dunia ini telah pun ditentukan oleh Allah SWT
*** Kita mungkin cemburu apabila melihat orang lain lebih daripada kita dari segi gaji, pangkat, harta, rumah besar, kereta besar.
### Kenapa kita tidak pernah cemburu melihat ilmu orang lain lebih daripada kita
### kita tidak pernah cemburu melihat orang lain lebih banyak amalan daripada kita
### kita tidak pernah cemburu apabila melihat orang lain bangun di sepertiga malam,solat tahajud dan bermunajat
*** kita cemburu apabila melihat orang lain menukar kereta baru yang mewah...
### tetapi jarang kita cemburu apabila melihat orang lain yang boleh khatam Al'Quran sebulan dua kali...
>>> Kesemua petanda-petanda ini menunjukkan dunia akhir zaman
*** apabila duit, harta dan pangkat mengatasi segala- galanya..
*** setiap kali menyambut hari jadi.kita sibuk nak raikan sebaik mungkin.tetapi kita telah lupa.dengan bertambahnya umur kita...maka kita akan dipanggil Illahi bertambah dekat...
### kita patut bermuhasabah mengenai bekalan.
*** ke satu perjalanan yang jauh.
*** yang tidak akan kembali..dan buat selama-lamanya.
*** sesungguhnya mati itu benar.
*** Alam kubur itu benar, Hisab itu benar mahsyar Allah itu benar syurga dan neraka itu benar...
*** Jom kita kongsikan tazkirah ringkas yg byk memberi kesedaran bhw dunia sementara dan akhirat kekal abadi.

>>> Penyelesaian kpd masalah hidup adalah melalui iman dan amal. Iman sebesar zarrah, Allah muliakan dgn syurga 10 x dunia.
*** Jaga solat 5 waktu (amal), Allah selesaikan masalah bukan hanya di dunia malah masalah di kubur, masyar, titian sirat dan mizan.

Renung2kan dan selamat beramal.

Khamis, 28 Ogos 2014

Salam Ukhuwah buat semua =)

Assalamualaikum...

alhamdulillah, berpagian dengan tenang pagi ini hihihi anak-anak masih tidur mungkin disebabkan cuaca sedikit sejuk pagi nie membuatkan tidur anak makin lena =)

Tetiba pagi nie teringat cerita TARBIAH CINTA  alaa cerita bersiri  kat tv1 jam 11.30 am sampai 12.30pm lakonan imam muda naufal, arjaa lee dan Memey suhaiza ...ade yang ikut juga ke ? dah tamat dan semalam huhuhu, biasanya memang jam sebegitu mengadap tv seketika hehehe sebab  saya rasa cerita tue sangat menarik ! cerita islamik yang penuh pengajaran. Sejujurnya saya suka kalo cinta  Imani terhadap Umar berakhir dengan ikatan pernikahan. Frust juga bila pengakhiran tak seperti yang diinginkan huhu eh eh teremosi plak.

Pengajarannya, perasaan cinta yang lahir dari hati yang ikhlas datangnya dari allah swt, kita suka seseorang admirer seseorang dan jatuh cinta dengan seseorang dan sudah pastinya merasakan die adalah calon yang terbaik untuk kita, NAMUN jangan kita lupa sedalam mana pun cinta terhadap manusia, jangan kita lupa jodoh itu ketentuan Allah swt. Bayangkanlah cinta  seorang muslimah penuh ilmu agama di dada pun masih belum cukup kuat nak hadapi resahnya halangan percintaan, inikan pula perempuan yang ilmu agamanya biasa-biasa sahaja !! Seperkara lagi, janganlah kita sedih jika tak dijodohkan dengan cinta impian kita, hakikatnya Allah swt itu lebih tahu siapa yang terbaik untuk kita =)

alhamdulillah, nikmat disyukuri kerana percintaanku direstui =) =)

 feeling-feeling cinta plak pagi nie hehehe jangan marah yea mulakan pagi dengan senyuman yang indah !!


 "CINTA adalah anugerah Allah yang sangat indah kepada kita yang menghargai erti sebuah cinta dan setiap insan pastinya pernah mengenal apa itu cinta. Namun yang pasti CINTA kepada ALLAH SWT adalah cinta hakiki dan kekal abadi." (^^) #tarbiah cinta 

Rabu, 27 Ogos 2014

Kenapa kita digalakkan amalkan makan KISMIS ?

Kita semua tahu memang selalu kita disyor amalkan makan kismis, tapi tahukah kita kehebatan kandungan nutrisi dalam kismis yang menakjubkan tue ??

haa jom sama-sama kita baca kehebatan Kandungan Nutrisi Menakjubkan di dalam Kismis:

Kismis kaya dengan garam mineral dan vitamin-vitamin yang baik untuk tubuh. Antaranya ialah:

✔ Garam mineral

Magnesium - baik untuk sistem saraf, fungsi otot dan penukaran gula kepada tenaga.
Kalsium dan fosforus - membina tulang dan gigi yang baik.
Zat besi - membantu pembinaan sel-sel darah merah dan tisu-tisu badan yang rosak.
Kalium - mengoptimum kadar denyutan jantung supaya sentiasa normal dan mengekalkan tekanan darah.

✔ Vitamin-vitamin

Vitamin C - Penting untuk pembentukan kolagen dan penyerapan zat besi ke dalam badan.
Vitamin B6 - Mencegah pengekalan air dan membolehkan penukaran karbohidrat kepada tenaga.
Vitamin K - Diperlukan untuk pembekuan darah yang normal dan sintesis protein yang terdapat di dalam plasma, tulang, dan buah pinggang.
Folat - Membentuk sel-sel darah merah dan penting dalam peredaran darah ke seluruh tubuh.
Riboflavin - membantu dalam pelepasan tenaga untuk sel-sel badan dan membolehkan pemecahan lemak di dalam badan.

✔ Makanan untuk otak

Salah satu manfaat kismis yang menarik adalah ia baik untuk kecerdasan minda. Kismis mengandungi kandungan mineral surih bernama boron yang merupakan mineral penting untuk fungsi otak yang baik.

Boron mampu meningkatkan penumpuan, koordinasi tangan dan mata serta meningkatkan memori. Selain itu, boron juga membantu menggalakkan fungsi mineral penting seperti kalsium dan magnesium.

✔ Membantu mengurangkan sembelit.

Serat yang tinggi dalam kismis adalah sangat bermanfaat untuk fungsi sistem pencernaan berjalan dengan lancar. Satu cawan kismis mengandungi kira-kira 10 g serat yang boleh membantu tubuh badan anda dari bahan-bahan toksik yang berbahaya dengan membersihkan kolon atau usus dan melawaskan pembuangan air.

Selain itu, kismis juga mempunyai manfaat-manfaat lain seperti:

· Melindungi hati
· Melawan bakteria mulut yang menyebabkan pereputan gigi.
· Membantu sebagai penerang hati
· Membantu mengurangkan stress
· Membantu merawat penyakit anemia
· Membantu merawat masalah pelupa
· baik untuk menguatkan hafalan
· melindungi hati
· melawan bakteria di dalam mulut yang menyebabkan gigi reput.
· membantu menerangkan hati (untuk anak-anak yang degil)
· membantu mengurangkan stres.

· membantu merawat penyakit anemia (penyakit kekurangan sel darah merah)



· snek yang lazat dan sering diambil oleh penuntut-penuntut sekolah agama dan pondok.

Ingat!! Jangan Lakukan 24 Perkara Ini Dalam Hidup Anda !!!


1 Jangan sengaja lewatkan solat. Perbuatan in tidak disukai oleh ALLAH s.w.t.

2 Jangan masuk ke bilik air tanpa memakai alas kaki(selipar).Dikhuatiri terbawa keluar najis dan mengotori seluruh rumah kita.

3 Jangan makan dan minum dalam bekas yg. pecah @ sumbing. Makruh kerana ianya merbahayakan.

4 Jangan biarkan pinggan magkuk yg. telah digunakan tidak berbasuh.Makruh dan mewarisi kepapaan

5 Jangan tidur selepas solat Subuh, nanti rezeki mahal (kerana berpagi-pagi itu membuka pintu berkat)

6 Jangan makan tanpa membaca BISMILLAHHIRRAHMANNIRAHIM dan doa makan.Nanti makanan yg. dimakan adalah dari muntah syaitan.

7 Jangan keluar rumah tanpa niat membuat kebajikan @ kebaikan.Takut-takut mati dalam perjalanan.

8 Jangan pakai kasut atau selipar yg. berlainan pasangan. Makruh dan mewarisi kepapaan.

9 Jangan biar mata liar di perjalanan. Nanti hati kita gelap diselaputi dosa.

10 Jangan bergaul bebas ditempat kerja. Banyak buruk dari baiknya.

11 Jangan menangguhkan taubat bila berbuat dosa kerana mati boleh datang bila-bila masa.

12 Jangan ego untuk meminta maaf kepada kedua ibubapa dan sesama manusia kalau
memang kita bersalah.

13 Jangan mengumpat sesama rakan taulan. Nanti rosak siratulrahim.

14 Jangan lupa bergantung harap hanya kepada ALLAH s.w.t dalam setiap kerja kita. Nanti sombong bila berjaya dan kecewa pula bila gagal.

15 Jangan bakhil untuk bersedekah. Sedekah itu memanjangkan umur dan memurahkan rezeki kita.

16 Jangan banyak ketawa nanti mati jiwa.

17 Jangan biasakan berbohong kerana ia adalah ciri-ciri munafik dan menghilangkan kasih sayang org.kepada kita.

18 Jangan suka menganiaya manusia atau haiwan kerana doa makhluk yg.teraniaya cepat dimakbulkan ALLAH s.w.t.

19 Jangan terlalu susah hati dengan urusan dunia. Akhirat itu lebih utama dan kekal selamanya. Carilah kehidupan dunia untuk akhirat.

20 Jangan duduk dalam bilik air terlalu lama kerana disitulah tempat tinggal jin kafir dan syaitan.

21 Jangan merokok dan memasang kemenyan kerana asap itu adalah makan jin.

22 Jangan lupa membaca BISMILLAHIRRAHMANNIRAHAIM dan salam ketika masuk kerumah dikhuatiri jin dan syaitan masuk bersama.

23 Jangan memakai tangkal kerana ALLAH s.w.t tidak sempurnakan agama seseorang itu jika memakai tangkal ini adalah kerana dikhuatiri kita bergantung kepada tangkal bukan kepadaNYA.

24 Jangan mempertikaikan kenapa ISLAM itu berkata jangan sebab semuanya untuk kebaikan dan sesungguhnya ALLAH s.w.t itu lebih mengetahui.Yang baik itu adalah dari ALLAH s.w.t dan yg.buruk itu dari hambanya juga.

Kongsikan kepada rakan-rakan anda dan juga ahli keluarga anda. agar kita semua dapat melakukan amar ma’ruf, nahi mungkar.. In shaa Allah.

HABBATUS SAUDA / THE BLACK SEED


Habbatussauda (nama saintifik Nigella Sativa) disebut Nabi S.A.W dalam hadith dari Imam Bukhari dan Imam Muslim:

"Biji jintan hitam (black seed) adalah penyembuh untuk semua penyakit, kecuali kematian."

Mempunyai ramuan yang bersifat universal, habbatussauda mempunyai banyak kebaikan dan boleh digunakan oleh sesiapa sahaja hinggakan warga Barat juga telah mengamalkan Habbatussauda sebagai pemakanan seharian mereka.

Antara manfaat habbatussauda untuk ibu:

✔ Meningkatkan sistem KEKEBALAN dan IMUNISASI TUBUH

✔ Anti-histamine, anti-allergic, anti-pengoksidaan. antibiotik dan punyai kesan yang membantu pengaliran udara ke paru-paru.

✔ Menambah darah kerana kandungan zat besi (IRON) yang tinggi.

✔ Menguatkan tulang dengan kandungan KALSIUM dan MAGNESIUM nya yang tinggi.

✔ Membantu mengecutkan dan MENYEMBUHKAN rahim ibu yang baru lepas bersalin.

✔ Meningkatkan PENGHASILAN dan KELANCARAN susu ibu.

✔ Merawat masalah KELETIHAN badan.

✔ Merangsang TENAGA untuk tubuh badan.

✔ Membantu melancarkan PENGALIRAN darah dalam badan.

Habbatussauda sangat sesuai diamalkan ibu sejak selepas bersalin sehingga berjaya penyusuan susu ibu selama 2 tahun. Manfaatnya tidak terhitung.

**UMMA LACTO sudah hampir kehabisan stok. Kandungan utamanya adalah HABBATUSSAUDA. Cepat cepat cepat sebelum SOLD OUT!


SMS/WHATSAPP "UMMA LACTO" KE 01126093727


Susu Ibu Jadikan Anak Lebih Bijak


jom tambah susu ibu dengan UMMA LACTO 

sms/whatsapp "umma lacto" ke 01126093727 



Selasa, 26 Ogos 2014

CARA MENAMBAH SUSU BADAN DENGAN SIHAT DAN SELAMAT

Susu Mengalir Macam Air Sungai!

"selepas 4 hari minum umma lacto susu badan bertambah banyak..bila pam boleh dapat sampai 9oz..Alhamdulillah diperkenalkan dengan umma lacto "

Kelebihan UMMA LACTO sebagai BOOSTER SUSU 
*************************************************

-Membantu pengeluaran susu ibu dan memperbanyakkan susu ibu
-Memberi ibu rasa kenyang berpanjangan
-Membekalkan tenaga untuk ibu sepanjang hari
-Membantu membekalkan zat besi dan mineral secukupnyakepada ibu dan bayi
-Membantu mengelakkan sembelit
-Membantu kesihatan perut dan kolon
-Sebagai prebiotik ibu dan anak
-Membantu meningkatkan sistem imunisasi badan.
-Membantu mengurangkan risiko jaundis kepada bayi
-Membantu mengurangkan kadar kolestrol dalam badan
-Membantu membekalkan kalsium dan menguatkan tulang ibu selepas bersalin
-Membantu mencantikkan kulit ibu selepas bersalin
-Membantu membuang angin dalam badan dan mengelakkan kembung perut


sms/whatsapp "umma lacto" ke 01126093727


ALLAH SWT SUMBER KEKUATAN UTAMA

Insyaallah, semuanya dari allah swt 
Alhamdulillah atas nikmat rezeki yang dilimpahkan, kejayaan takkan datang bergolek, yang penting usaha yang berterusan, kaki ini akan terus melangkah walau ape jua rintangan kerna ku tahu Allah swt sentiasa berikan yang terbaik untukku 


Isnin, 25 Ogos 2014

Nak tambah susu badan??


Cubalah ummalacto milkbooster yg dirumus dr 19 bahan yg berkesan utk membantu meningkatkan susu ibu. Ramai yg dah minum dan puashati. Alhamdulillah.

SMS/WHATSAPP "UMMA LACTO" KE 01126093727 


Makluman


Harum malam telah menjalani ujian makmal dan KKM mengkategorikan sebagai makanan tambahan bukan ubat2an. Produk dihasilkan dr herba semulajadi yg berkhasiat utk kesihatan wanita luar dan dalam. Tiada bahan terlarang

Produk dikilangkan oleh Pengilang Muslim Malaysia yg bertaraf GMP dan berstatus halal. Produk dibuat utk syarikat milik Muslim Malaysia juga. Halal jakim dlm proses kelulusan. InsyaAllah

sms/whatsapp "harum malam" ke 01126093727 



Semuanya Allah punya.

sekadar peringatan untuk renungan bersama, tiada guna menjadi manusia riak dan takbur ...
BERSYUKURLAH SENTIASA DENGAN REZEKI DAN NIKMAT YANG ALLAH SWT BERIKAN =)

Ahad, 24 Ogos 2014

"Kulit baby makin cantik!"

Alhamdulillah, lagi feedback yang positif dari pengguna umma lacto, setelah seminggu berumma lacto susu makin banyak dan meriah, baby pun sendawa besar hihihihi dan yang paling bagusnya ruam teruk pada kulit baby juga dah hilang  =)

alhamdulillah, dengan izin Allah swt jua =) =)

yang masih tercari-cari booster untuk susu ibu, jom cubalah UMMA LACTO  !!!

INSYAALLAH BERKESAN !! 

sms/whatsapp "umma lacto" ke 01126093727



Sabtu, 23 Ogos 2014

Resepi pencicah ikan Bakar yang MABELESH !!

Assalamualaikum dan selamat tengahari semua =)

Haaa nak kongsi satu resepi belajar dengan mak mertua hihihi, memang selalu buat  terutamanya jika makan tengahari bersama ikan bakar, memang mabelesh habis rasanya =) =)

cara-cara nak buatnya mudah aje hihihi...jom :

1 biji bawang besar( potong dadu )
1 biji buah tomato ( potong dadu )
1 cawan air masak
 5-10biji cili padi ( hiris nipis)
1 genggam asam jawa
1 sudu besar penuh gula
1 sudu kecil garam
1/2 inci belacan bakar ( jika suka)

 kalo ade isi ikan rebus pun boleh juga nak letak jika suka laa, lagi pekat kuahnya =)
Cara penyediaan
1. Gaulkan 1 cawan air bersama segenggam asam jawa. Ambil jusnya.
2. Satukan semua bahan tadi dengan jus asam jawa.
3. Kacau hingga rata sehingga gula dan garam larut.
4 Sesuaikan rasa ikut citarasa anda… hidangkan dengan ikan bakar.

p/s : mudah je kan !! hehe  Selamat mencuba !!

=( SEDIH !! =(

Alllahuakbar, sebaknya terasa melihat wajah anak kecil ini yang  kehilangan ayahnya yang merupakan mangsa nahas MH17.  Hati seorang ibu meruntun pilu dan  sedih melihat anak kecil ini pada masa yang sama membayangkan perihal yang sama tentang keluarga sendiri. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul bebanan. Kehilangan yang tersayang bukan mudah. Bagi yang mementingkan nilai kasih sayang kekeluargaan bukan mudah nak menerima dugaan sebesar ini. Semoga anak kecil ini membesar menjadi anak yang soleh yang mendoakan kesejahteraan arwah. InsyaaAllah  

Al-fatihah juga buat semua mangsa yang turut sama terlibat dengan MH17 . marilah kita sama-sama doakan juga untuk nasib penumpang MH370 yang  belum ade khabar beritanya =(  dan sama-sama juga kita doakan agar kejadian nahas teruk ini takkan berlaku lagi =( 



                                       Rakan pembantu juruterbang ‪#‎MH17‬ arwah Ahmad Hakimi                                                                    yang mendukung anak arwah tidak dapat menahan air mata tatkala membaca doa selepas solat jenazah


Khamis, 21 Ogos 2014

Owhh Baru tau !!


Salam kasih  sayang untuk semua =)

Hari nie nak share satu rahsia hihihi kebaikan makan sayur bayam, rupanya banyak khasiat makan sayur bayam hijau dan merah terutamnya untuk ibu yang sedang hamil, Dulu -dulu waktu hamil memang selalu makan sayur bayam merah sebab nak naikkan hb yang selalu low, alhamdulillah  amalan makan sayur bayam boleh menaikkan bacaan hb juga =) Nie memang betul2 nie dari pengalaman sendiri =) 

jadi ibu-ibu yang hamil tue, elok sangat makan sayur bayam =) 

jom kita lihat ape manfaatnya sayur bayam nie :


1. BAIK UNTUK JANTUNG
Bayam kaya dengan antioksidan. Ia mampu mencegah plak kolesterol daripada berkumpul di saluran arteri jantung sekaligus mengurangkan risiko terkena penyakit jantung. 

2. TULANG LEBIH KUAT
Bayam dapat mencegah osteoporosis dikalangan individu yang lanjut usia. Ini kerana bayam mengandungi vitamin K yang membantu dalam penyerapan kalsium oleh tulang.

3. MENCEGAH KANSER
Bayam juga mengandung flavonoid yang mampu mengurangkan risiko penyakit kanser kolon, ovari, paru-paru dan prostat.

4. MEMBINA SEL DARAH MERAH
Bayam kaya dengan zat besi yang sangat penting untuk membina sel darah merah. Sel darah merah bertindak membawa oksigen ke seluruh tubuh. Kekurangan zat besi akan membuat badan anda terasa lemah, kehilangan tenaga, mengantuk dan juga Anemia.

5. MEMBANTU PEMBENTUKAN JANIN YANG SIHAT
Bayam mengandungi folat dan vitamin A yang sangat penting dalam pembentukan bayi yang sihat. Ibu yang mengandung dinasihatkan agar mengambil bayam dalam kuantiti yang secukupnya agar bayi dalam kandungan dapat berkembang dengan sempurna.

6. MENGAWAL TEKANAN DARAH
Selain itu, bayam juga sangat bermanfaat untuk mengawal tekanan darah. Amalan memakan sayur bayam dapat mengelakkan anda dari mendapat penyakit darah tinggi.


info: majalah rasa 


Selasa, 19 Ogos 2014

PETUA KEHIDUPAN

 BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM

dengan nama Allah swt yang maha pemurah lagi maha mengasihani 

jom kita sama-sama amalkan petua kehidupan agar hidup lebih tenang dan diberkati: 

✔ Apabila kamu teringatkan seseorang,
perbanyaklah olehmu akan ISTIGHFAR



✔ Apabila kamu lupa tentang apa yg kamu pelajari,
perbanyakkanlah SELAWAT



✔ Apabila kamu ingin wajah berseri & sejuk mata
memandang, perbanyaklah SOLAT DHUHA



✔ Apabila kamu inginkan perlindungan & kekuatan
hati, perbanyaklah TAHAJUD



✔ Apabila kamu inginkan malaikat
mendampingimu & mengelak dari pandangan
nafsu syaitan, hendaklah kamu sentiasa berada
dalam keadaan BERWUDUQ.

BAGAIMANA SUSU BADAN DIHASILKAN ??





ye saya dah tahu....tapi ..................................................




susu badan masih kurang ??
 baby selalu lapar macam tak cukup ??? berat baby pun tak naik-naik bila timbang...runsing susu badan tak cukup ??? 


JANGAN RISAU, KAMI BANTU ANDA 

JOM 




RASAI KEHEBATAN   UMMA LACTO 



Kelebihan UMMA LACTO sebagai BOOSTER SUSU 

-Membantu pengeluaran susu ibu dan memperbanyakkan susu ibu
-Memberi ibu rasa kenyang berpanjangan
-Membekalkan tenaga untuk ibu sepanjang hari
-Membantu membekalkan zat besi dan mineral secukupnyakepada ibu dan bayi
-Membantu mengelakkan sembelit
-Membantu kesihatan perut dan kolon
-Sebagai prebiotik ibu dan anak
-Membantu meningkatkan sistem imunisasi badan.
-Membantu mengurangkan risiko jaundis kepada bayi
-Membantu mengurangkan kadar kolestrol dalam badan
-Membantu membekalkan kalsium dan menguatkan tulang ibu selepas bersalin
-Membantu mencantikkan kulit ibu selepas bersalin
-Membantu membuang angin dalam badan dan mengelakkan kembung perut



SMS/WHATSAPP "UMMA LACTO" KE 011-26093727 

BOOSTER SUSU IBU UMMA LACTO

'mencurah-curah susu keluar mcm air paip'


ini yang mereka rasakan selepas minum UMMA LACTO . 

UMMA LACTO  adalah produk terbaik untuk menambah susu badan ibu disamping membekalkan ibu nutrisi yang seimbang .. 


sms/whatsapp "umma lacto" ke 01126093727 





Isnin, 18 Ogos 2014

Telatah Anak Dara Comelku

Selesai makan, humaira berlari-lari ke dapor bawak pinggan makan die 

ibu ibu ibu , kakak dah hantar pinggan kakak !!
okey bagusnya anak ibu nie...
pinggan abam pun kakak dah siap hantar dapor
wahhh bagusnya anak ibu , kakak letak kat mane pinggan kotor tadi ?
kakak letak lam tong sampah !!
erkkk ??? marahlah tok nanti nie

p/s: nie kalo dah besor esok, kalo cite balik kat die mesti tergelok besor punye ni hihihihi

SOALAN HOT BESERTA JAWAPAN MENGENAI SET SLIMMING PELLAVINA


soalan : produk dari mane ?

jawapan : malaysia

soalan : rasa apa ?
jawapan : natural slimming formula rasa apple
natural detox formula rasa strawberry

soalan : produk slimming barasaskan apa ?
jawapan : Natural slimming beasaskan apple

soalan : produk Natural detox berasaskan apa ?
jawapan : Natural detox berasaskan strawberry.

soalan : 1box ada bape sachet ?
jawapan : 1box slimming ada 10sachet , 1box detox ada 15sachet

soalan : jenis produk ?
jawapan : jenis serbuk, bancuh dan minum

soalan : cara minum ?
jawapan : ambil 1sachet slimming setiap pagi dengan 200ml air dan dibancuh sehingga sebati , kemudian minum .(boleh pakai shaker je ) .
Ambil 1sachet detox pada waktu malam seblum tidur dan dibancuh dengan 200ml air sehingga sebati , dan minum .
cara minum terbaik ketika perut kosong ( jika ada gestrik ambil selepas mkn)

soalan : gestrik boleh minum ?
jawapan : boleh , tapi ambil selepas mkn sis .

soalan : ibu menyusu boleh ambil ?
jawapan : boleh ambil sis .

soalan : xde kesan pada baby menyusu ?
jawapan : tiada sis .

soalan : time period boleh minum ?
jawapan : boleh

soalan : lelaki boleh minum ?
jawapan : boleh minum (biasa org share)

soalan : sakit darah tinggi , kencing manis boleh minum ?
jawapan : boleh

soalan : ambil bersama collagen ?
jawapan : elakkan ambil bersama produk untuk pemutih kulit atau vitamin untuk kulit

soalan : ambil bersama produk lain boleh ?
jawapan : boleh , cuma pastikan produk lain boleh campur juga

soalan : berat 100kg ke atas boleh ambil ?
jawapan : boleh dan sangt digalakkan

soalan : kementerian kesihatan malaysia ( KKM ) ?
jawapan : kami ada sis.

soalan : selamat diguanakan ?
jawapan : selamat digunakan sebab sudah dihantar ke banyak tempat untuk uji bahan2 yang digunakan

soalan : sijil halal ?
jawapan : kmi ada sijil halal ( JAKIM)

soalan : kilang dibuat ada GMP ?
jawapan : kmi ada GMP

soalan : side effek ( kesan sampingan ?
jawapan : xde kesan sampingan sbb produk berasaskan ektrak dari buah - buahan sahaja , dan selamat digunakan

soalan : cara lemak keluar ?
jawapan : melalui salur kencing

soalan : wajib minum air ?
jawapan : wajib minum air 3-4 liter sehari bgi membersihkan lemak yang sudah dibakar tadi dan perlu dikeluarkan melalui salur kencing .

soalan : minum berkefin , begas boleh minum ?
jawapan : boleh minum , cuma saranan kmi elakkan ambil buat sementara waktu , bgi mengelakan pembakaran lemak menjadi perlahan .

solan : had umar yang disarankan
jawapan : 15 keatas

soalan : umur 60 tahun keatas boleh ambil ?
jawapan : boleh ( jika tiada penyakit kronik )

soalan : siapa yang xboleh ambil ?
jawapan : smua boleh ambil kecuali yang sakit jantung dan sakit2 kronik .

soalan : detox untuk apa ?
jawapan : detox untuk membersihkan lubang2 zat baik yang tersumbat . kebanyakan

soalan : produk ni untuk siapa ?
jawapan : yang bermasalah berat badan berlebihan , dan tiada masa untuk melakukan senaman atau diet .

soalan : perlu senaman ?
jawapan : xperlu , tapi jika ada senaman sis akan dapat kesan double action

soalan : ada pantang makan ?
jawapan : tiada pantang makan , kami sarankan makan nasi . 

sms/whatsapp "nak slim" ke 01126093727


Ahad, 17 Ogos 2014

Ikan Talapia Gergasi

Ikan Talapia Merah GERGASI Terbesar dianggarkan sebesar kerbau dijumpai oleh kaki pancing di Sungai Perak. Kejadian tersebut amat mengejutkan kaki pancing itu yang menyangka kelibat tersebut adalah buaya liar. Seorang daripada pemancing itu berjaya merakam ikan gergasi tersebut.
Berikut adalah video kejadian..
Jangan lupa SHARE ye..('',)..


video

Booster susu terbaik untuk susu ibu





"Alhamdulillah. Baru ambil sepaket susu dah berlambak!"

sms/whatsapp 'umma lacto" ke 01126093727