Pellavina White Coffee

Selasa, 30 September 2014

Mohon Jangan Terkejut !!!

"TESTIMONI GILE"

AMBIL " SEMINGGU " hilang 9kg !.. mula2 tak percaya pada produk ni , tetapi selepas cuba hilang 9kg terus !!.. 

Dah beribu2 habiskan duit untuk kurus kan badan ni !! MEMANG TAK SANGKA  tapi alhamdulilah menjadik dengan PELLAVINA NATURAL SLIMMING FORMULA ..

p/s JOM ikat suami supaya tak tengok pompuan lain .. LANGSING MONTOT DAN SEKSI !!

NAK TENGOK TESTIMONI LAIN LAGI ?? >> KLIK SINI

sms/whatsapp "nak slim" ke 01126093727 


"PENYELESAIAN KEPADA MASALAH KEKURANGAN SUSU BADAN"


Harga meleleh murossss !!! BELI 2 KOTAK PERCUMA 1 KOTAK 
#UmmaLacto booster susu ibu Terbaik 

Nak susu meriah juga cepat pm kami di inbox +++>https://m.facebook.com/messages/thread/344115689032195

sms/whatsapp "umma lacto" ke 01126093727




Doa Kepada Suami dan Isteri

Assalamualaikum, semoga hari ini kita di anugerahkan perkara-perkara yang baik ye, insyaallah semuanya dari allah swt 

Meh kita sama-sama doakan yang terbaik untuk pasangan kita, agar bahtera kehidupan berumahtangga sentiasa aman, damai dan sentosa =)


Syukur Yang Teramat Sangat

Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar  nikmat rezeki yang tak terucap atas rezeki berganda hari ini !

Semalam hari yang paling  stress ekoran masalah iklan di fb yang dah seminggu menganggu ! asyik tak lepas je, naik tensen jadinya, mane nak layan ragam anak kecik lagi mane nak fokus dengan bisnes online, hanya allah swt yang tahu perasaan ini, tertekan yang amat !

Tetapi ku tetap tak mahu patah semangat, cuba juga sejaya yang mungkin dengan pelbagai cara meskipun hanya menemui jalan yang buntu, walaupun setelah bertungkus lumus dengan sesi coaching dengan otai-otai power huwaaaa arghh di mana silapku!!

Setelah tiada penyelesaian ditemukan, tutup laptop dan tidur hihihi itulah penghabisan stressku. ingat boleh tidur ?  takdenye masih memikirkan cara terbaik untuk atasi masalah tu sampai termimpi-mimpi. Tapi memang sejak dulu jika inginkan sesuatu memang akan sampai terbawa-bawa dalam mimpi ! 

Bangun pagi nie dengan semangat tak putus asa, lakukan rutin biasa sebelum memulakan kerja di meja laptopku, perkara pertama solat dhuha, dan setelah itu, dengan sesungguhnya memohon agar masalah itu segera selesai dan ku serahkan segala ketentuan hanya kepada allah swt. Kini hati lebih tenang =)

Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah syukur yang teramat sangat ! masalah dah selesai, iklan dah berjalan seperti biasa. Ya Allah swt terima kasih, engkau makbulkan doaku !! 

"Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah swt, maka Allah akan menunjukkan kepadanya jalan keluar dari kesusahan dan diberikanNya rezeki dari jalan yang tidak disangka-sangka dan barangsiapa yang bertwakal kepada Allah swt, nescaya Allah swt mencukupkan keperluannya" 
(surah At- Talaq, ayat 2-3) 

YAKINLAH REZEKI ITU JAMINAN ALLAH SWT 





 

Kisah Seorang Pelajar Yang Menangis Selepas Cuba Mempermainkan Seorang Tua !

Assalamualaikum,

Saya doakan anda semua dilimpahkan rahmat dan kasih sayang daripada Allah.

Semoga Allah mempermudahkan segala urusan kita dalam kehidupan kita di dunia dan di akhirat.

Hari ni saya terpanggil untuk menceritakan satu kisah yang diceritakan kepada saya beberapa bulan yang lalu.

Satu kisah di mana ada seorang pelajar yang menangis teresak esak selepas cuba nak mempermainkan seorang Tua yang sedang bekerja.

Kisah ini kata kawan saya diperolehi dari seorang rakan yang belajar di Kaherah.

Secebis Kisah Dari Al-Azhar, Kaherah
Seorang guru yang separuh umur berjalan-jalan santai bersama seorang remaja, salah seorang di antara murid-muridnya di sebuah taman.

Di sela-sela waktu terdengar ketawa kecil anak remaja tersebut

Mereka kelihatan sebagai kawan yg sangat akrab walaupun dgn perbezaan usia yg sangat zahir.

Inilah keistimewaan seorang murabbi yg ikhlas.

Sedang berjalan, mereka terlihat sepasang kasut yang sudah usang dan hampir reput bersama beberapa barangan peribadi tukang kebun yg usang.

Remaja itu melihat gurunya sambil mengusul:

"Bagaimana kalau kita usik tukang kebun ini dengan sembunyikan kasutnya, kemudian kita berlindung di belakang rimbun? Dia datang, pasti terkejut.. Jom kita tengok bagaimana dia terkejut dan cemas! He he”

Guru yang alim dan bijak itu menjawab:

"Anakku, tidak elok kita berseronok dengan mempermainkan orang, apatah lagi pada orang yg susah. Kamu kan seorang yang senang, dan kamu boleh sahaja menambah kebahagiaan untuk orang tu? "

"Sekarang saya cadangkan kamu masukkan beberapa keping duit kertas ke dalam kasutnya, kemudian saksikan bagaimana respon tukang kebun tu?"

Pemuda itu terpegun dengan usulan gurunya, bersetuju dan segera berjalan utk memasukkan wang ke dalam kasut tersebut.

Kemudian mereka bersembunyi di belakang rimbunan pepohon

Selang beberapa waktu, datanglah seorang lelaki dalam lingkungan 40 an, bajunya basah dgn peluh, sambil mengibas-ngibaskan kotoran dari pakaiannya. Dia berjalan menuju tempat barangan yang tinggalkan.

Beliau memasukkan kakinya ke dalam kasut, merasai sesuatu di dalamnya. Dia cuba keluarkan, bila dilihatnya benda asing itu adalah wang kertas, mukanya berubah, dia terpegun.

Ada beberapa keping dalamnya!!

Dia memeriksa sebelah lagi, mukanya hampir2 pucat melihat wang yg lebih banyak!!!

Dia menatap wang itu berulang-ulang, seolah-olah tidak percaya dengan matanya.

Dia melihat ke segala penjuru, seolah-olah mencari orang disekitarnya.. mungkin nak bertanyakan sesuatu..

Beliau mendapati dirinya kesaorangan!!

Dengan segera ia memasukkan wang itu ke dalam sakunya dan terus berlutut sambil melihat ke langit dan menangis. Dia berteriak dengan suara tinggi, seolah-olah berbicara dengan Allah Ar Razzaq (Pemberi Rezeki)

“Aku bersyukur kepada-Mu, Ya Allah, Tuhanku.

Wahai Yang Maha Tahu, isteriku sakit dan anak-anakku kelaparan. Mereka belum menjamah apa2 pun hari ini.

Engkau telah menyelamatkanku, anak-anak dan isteri dari kecelakaan ini ya Allah".


Dia terus menangis dalam waktu cukup lama sambil memandang ke langit sebagai ungkapan rasa syukurnya atas kurnia dari Allah Yang Maha Pemurah.

Murid tadi, sangat terharu dengan apa yang dilihat. Air matanya meleleh tanpa dapat dibendung.

Guru yang bijak terus bersuara:

“Bukankah sekarang kamu rasa lebih bahagia dari mengusik orang lain dan lucu melihat orang yg kehilangan barangan?”

Pemuda itu segera menjawab,

“Hari ini aku mendapat pelajaran yang tidak akan mungkin aku lupakan seumur hidupku. Sekarang aku baru faham makna kalimah yang dulu belum aku fahami sepanjang hidupku:

“Ketika kamu memberi, kamu akan mendapatkan kebahagiaan yang lebih banyak dari pada kamu mengambil”.


Gurunya melanjutkan

"Sekarang ketahuilah bahawa pemberian itu bermacam-macam:

• Memaafkan kesalahan orang di saat kita mampu membalas
dendam, adalah suatu pemberian.

• Mendo’akan teman dan saudaramu di belakangnya (tanpa pengetahuannya) adalah suatu pemberian.

• Berusaha utk berbaik sangka dan menghilangkan sangka buruk darinya juga satu pemberian.

• Menahan diri dari membicarakan aib saudaramu di belakangnya, adalah satu pemberian lagi.

*Ini semua adalah pemberian dari Allah, supaya kesempatan memberi tidak hanya dibuat oleh orang-orang berada sahaja. 


Jadikanlah semua ini pelajaran, wahai sahabatku!

Semoga kisah ini memberi manfaat kepada anda pada hari ini :)

Kisah ini diambil dari blog  faizal fairuz 

#saya terbaca dan saya rasa bagus untuk saya sharekan cerita yang penuh pengajaran ini =) 

Isnin, 29 September 2014

Masalah Susu Ibu Kurang ?? Stress Stress susu ibu kurang ?? Nak Susu Ibu kembali Meriah ??

"Susu badan tetap ada walaupun tak ambil nasi!" 

kelebihan umma lacto:

-Membantu pengeluaran susu ibu dan memperbanyakkan susu ibu
-Memberi ibu rasa kenyang berpanjangan
-Membekalkan tenaga untuk ibu sepanjang hari
-Membantu membekalkan zat besi dan mineral secukupnya kepada ibu dan bayi
-Membantu mengelakkan sembelit
-Membantu kesihatan perut dan kolon
-Sebagai prebiotik ibu dan anak
-Membantu meningkatkan sistem imunisasi badan.
-Membantu mengurangkan risiko jaundis kepada bayi
-Membantu mengurangkan kadar kolestrol dalam badan
-Membantu membekalkan kalsium dan menguatkan tulang ibu selepas bersalin
-Membantu mencantikkan kulit ibu selepas bersalin
-Membantu membuang angin dalam badan dan mengelakkan kembung perut

Harga meleleh murossss !!! BELI 2 KOTAK PERCUMA 1 KOTAK 
#UmmaLacto booster susu ibu Terbaik

Nak susu meriah juga cepat pm kami di inbox +++> https://m.facebook.com/messages/thread/344115689032195

Atau terus SMS/WHATSAPP “UMMA LACTO” KE 01126093727



Ahad, 28 September 2014

PINJAM 3 MINIT UTK BACA NI


1. Org yg tak solat akn banyak masalah, tidak tenang, cpt marah susah nk terima kenyataan dn selalu nmpk salah orang lain.
- USTAZ AZHAR IDRUS

2. Walaupun ayah kita penagih dadah sekalipun, bila dia suruh solat, kita sebagai anak WAJIB tunaikannya.
- Ustaz Kazim Elias

3. Tidak solat punca utama penceraian dalam rumahtangga? "Jaga solat...Insyallah bahagia..."
- Ustaz Don Daniyal

4. Selalulah Solat berjemaah walau payah macam mana pun, boleh jadi jemaah itu dapat menampung pahala berlipat ganda.
- Datuk Ismail Kamus

5.Kalau kita sakit jgn takut utk solat , at least kalau mati , mati dalam solat
- ustaz haslin baharin

6. Selepas solat jangan tergesa-gesa, baca Subhanallah 33, Alhamdulillah 33, Allahuakbar 33, doa kemudian baru bangun”
- Al-Habib Ali Zainal

7. Kalau orang yang solat pun belum tentu masuk Syurga, apatah lagi orang yang meninggalkannya.
-TG Syeikh Nuruddin Marbu Al-Banjari Al-Makki

8. Jagalah solat anda. Kerana solat itu adalah hubungan antara Allah dengan hambaNya"
- Sheikh Abdullah Jahaf.

9. Menjaga solat boleh membersihkan dalaman kita. Puasa juga boleh membersihkan jiwa seseorang.
-Ustaz Dasuki Rani

10. Jgn cakap:"Pergi solat.Kalau tak,masuk api neraka!"Tapi cakap:"Jom solat,Nanti kita masuk SYURGA ALLAH sama2 ya.InsyaAllah
- TG Harun Din"

11. Kalau dalam solat tak dapat ingat Allah, mana mungkin luar solat mampu ingat Allah.
-Ustaz Pahrol.

Rasulullah bersabda,
Barang siapa menyampaikan satu ilmu saja dan ada orang yang mengamalkan, maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia) dia akan tetap memperoleh pahala.

SELAMAT BERAMAL ..JGN LUPA KONGSI.


Fakta Menarik Tentang Bayi


1)Bayi mengenali ibu terlebih dahulu sebelum ayah. Bayi mengenali suara ibu dari dalam rahim dan dapat mengenali suara dan bau ibu sebaik lahir.... 

2)Bayi boleh melindungi diri sendiri daripada tercekik. Dikenali sebagai “protective reflex”, lidah bayi secara automatic akan menolak keluar objek asing untuk mengelakkan bayi dari tercekik.

3) Warna asal mata kebanyakan bayi yang baru lahir adalah biru dan warna ini akan berubah kemudian selepas beberapa minit lahir.

4)Bayi mengenali bau susu ibu. Anda mungkin menyedari bahawa sebaik anda mendekati bayi anda, dia akan meragam dan banyak kerenah. Ini kerana bayi anda mengenali bau susu dan dia tahu makanannya sudah sampai.*Bayi mula tersenyum pada usia 6-12 minggu.

5) Bayi menangis tidak mengalirkan air mata sehinga berusia 3-12 minggu.

6) Bayi dilahirkan mempunyai 300 tulang tetapi tulang-tulang ini akan bercantum kemudiannya membentuk 206 tulang sahaja seperti mana jumlah tulang orang dewasa.

7) Bayi dilahirkan tanpa lutut.* Bayi dilahirkan dengan keupayaan untuk berenang dan menahan nafas tetapi kelebihan ini akan hilang sepanjang tumbesarannya.

8) Di dalam 1 kajian, saintis di Norway membuat 1 penemuan mengejutkan apabila bayi yang baru dilahirkan dan diletak di atas perut ibunya, merangkak perlahan-lahan menuju ke payudara ibunya dan menyusu tanpa sebarang bantuan dari ibu.

Perempuan mudah nangis bukan sebab jiwa dia lemah

TAPI,
sebab dorg je yang SELALUNYA duk dapur kupas bawang. 
kagum dgn org kuat nangis.
mesti dia pun rajin masak!  ha ha

Umma lacto dijamin HALAL

Telah diluluskan oleh 
JAKIM,KKM dan GMP

Harga meleleh murossss !!! BELI 2 KOTAK PERCUMA 1 KOTAK 
#UmmaLacto booster susu ibu Terbaik

Nak susu meriah juga cepat pm kami di inbox +++>https://m.facebook.com/messages/thread/344115689032195

sms/whatsapp "umma lacto" ke 01126093727





"MINDSET"


Sebelum sang ayah menghembuskan nafas terakhir, dia
memberi pesan kepada kedua anaknya :
“Anakku, dua pesan penting yang ingin ayah sampaikan
kepadamu untuk keberhasilan hidupmu”
“Pertama : Jangan sesekali menagih hutang daripada sesiapa pun”
“Kedua : Jangan sesekali tubuhmu terkena terik
matahari secara langsung”
5 TAHUN BERLALU:
Sang ibu menjenguk anak sulungnya
dengan kedudukan perniagaannya yg sgt mendukacitakan.
Si ibu pun bertanya “Wahai anak sulungku kenapa kedudukan perniagaanmu demikian?”.
Si sulung menjawab : “Saya mengikuti pesan ayah bu…
Saya dilarang menagih hutang drpd siapapun
sehingga banyak hutang yang tidak dibayar dan lama²
habislah modal saya..
Pesan yang kedua ayah melarang saya terkena sinar
matahari secara langsung dan saya hanya hanya ada sebuah motorsikal, itulah sebabnya pergi dan pulang
kerja saya selalu naik teksi”.
Kemudian sang ibu pergi ke tempat si bungsu yang
keadaannya berbeda jauh.
Si bungsu sukses
menjalankan bperniagaannya.
Sang ibu pun bertanya “Wahai anak bungsuku, hidupmu
sedemikian beruntung, apa rahasianya…?”
Si bungsu menjawab : “Ini karena saya mengikuti
pesan ayah bu..
Pesan yang pertama saya dilarang
menagih hutang kepada siapapun. Oleh karena itu
saya tidak pernah memberikan hutang kepada siapapun
sehingga modal saya tetap kukuh”.
“Pesan kedua saya dilarang terkena sinar matahari
secara langsung, maka dengan motorsikal yang saya ada
saya selalu berangkat sebelum matahari terbit dan
pulang setelah matahari terbenam, sehingga para
pelanggan tahu kedai saya buka lebih awal dan tutup
lebih lewat”.
Perhatikan..
Si Sulung dan Si Bungsu menerima pesan yang SAMA,
namun masing² memiliki penafsiran dan sudut pandang
atau MINDSET berbeda.
Mereka MELAKUKAN cara. .
berbeda sehingga mendapatkan HASIL yang berbeda
pula.
Hati² lah dengan Mindset kita..
Mindset positif memberi hasil menakjubkan, sebaliknya
mindset negatif memberikan hasil menghancurkan.
Think positif .....
The choice is yours..!

Sabtu, 27 September 2014

Jom kita main satu teka teki, asah skill minda sikit hihihi

SITUASI:

Noni berjalan-jalan di tepi pantai mengambil angin petang, tiba-tiba Noni ternampak dua bungkusan bersalutkan pasir dibawa ombak barangkali.

Noni membelek-belek kedua-dua bungkusan tersebut, akhirnya kedua-dua bungkusan itu terkoyak rabak.

Noni lihat satu bungkusan berisi duit kertas yang sangat banyak. Fuyyo! Manakala satu bungkusan lagi mengandungi ikan, tanpa membuang masa Noni menarik bungkusan yang berisi ikan dan membawanya pulang ke rumah. 

Soalannya: Mengapa Noni tidak memilih bungkusan berisi duit yang banyak tersebut ? 

cepat2 siapa yang rasa terrer, acu try jawab  
admin pun tengah kepeningan nie tulom tulom  

INGATLAH PESAN INI...SUAMI ISTERI....


✔ Disaat kamu ingin melepaskan seseorang, ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya dulu...

✔ Disaat kamu mulai tidak mencintainya, ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta padanya dulu..

✔ Disaat kamu mulai bosan dengannya, ingatlah selalu saat terindah bersamanya senantiasa...

✔ Disaat kamu ingin menduakannya, bayangkan jika dia selalu setia bersamamu...

✔ Disaat kamu ingin membohonginya, ingatlah saat dia jujur kepadamu...Tetapi awas ! Jangan sampai disaat dia sudah tidak berada disisimu lagi...baru anda sedari betapa bermakna semuanya untukmu...

✔ Yang indah hanya sementara...Yang abadi adalah kenangan...

✔ Yang ikhlas hanya dari hati...Yang tulus hanya dari sanubari...

Oleh itu, belajarlah untuk jujur pada diri sendiri, lakukan apa kata hati, sehingga kamu tidak perlu lagi menyembunyikan apapun dalam hidupmu..


Masalah Susu Ibu Kurang ?? Mencari Booster Susu Ibu ??

Testimoni Terbaru:

"Alhamdulillah. Baru ambil sepaket susu dah berlambak!"

Testimoni lain lagi ??  >> klik sini

Harga meleleh murossss !!!  BELI 2 KOTAK PERCUMA 1 KOTAK 

‪#‎UmmaLacto‬ booster susu ibu Terbaik

Nak susu meriah juga cepat pm kami di inbox +++>https://m.facebook.com/messages/thread/344115689032195
sms/whatsapp "umma lacto" ke 01126093727



Syukur Alhamdulillah

Alhamdulillah masih bernafas lagi, alhamdulillah masih diberi ruang hidup bahagia disamping keluarga tersayang, terutama suami dan anak-anak =) alhamdulillah diberikan nikmat rezeki yang tak terhingga =)  

Perasan tak, bila kita ucapkan perkataan ALHAMDULILLAH, hati rasa lapang, jiwa rasa tenang dan lega. Apatah lagi bila kita ucapkan alhamdulillah serta hayati maksudnya kita akan rasa lega seleganya, dunia rasa sebegitu luas dan damai je walaupun kita sedang stress yang amat !! 






Jumaat, 26 September 2014

PERAH LEMAK SAMPAI KERING!!


PRODUK POWER...!!
Jom Kurus Dgn PELLAVINA ....

"Biasa pakai baju saiz xxl tapi SELEPAS menggunakan NATURAL SLIMMING FORMULA saya pakai baju saiz M je..bestnya ...."
PROMOSI KERETA API TERBALIK!! MURAH SGT!!
CABARAN LANGSING menang rm1k jika turun 10kg sebulan ..

sms/whatsapp "nak slim" ke 01126093727 

atau pm kami diinbox >>>
https://m.facebook.com/messages/thread/1386069798300323


KERABU IKAN BILIS


BAHAN:
Ikan bilis - digoreng
1 biji lemon atau 6 biji limau kasturi - ambil jusnya
3 sudu besar sos ikan
Garam dan gula secukupnya
BAHAN HIRIS:
1 biji bawang kuning
5 helai daun limau purut
5 batang kacang panjang
1 batang bunga kantan
6 biji cili padi
3 batang serai
CARA MEMBUATNYA:
1. Satukan jus lemon, sos ikan, garam dan gula secukup rasa.
2. Masukkan ikan bilis dan bahan2 yang dihiris. Kacau rata. Siappppppp...


Jalan2 kat newfeeds facebook tadi jumpa resepi nie, macam beshh je, so parking dulu kat sini la dulu  hihihi  esok-esok baru buat hihihihi  suke -suke je kan takpe la bukan orang nak marah pun letak kat blog sendiri pun, takde orang nak marah punye kan !
Nie yang besh blogging bukan sahaja untuk rujukan sendiri tapi juga boleh dikongsi dan pengkongsian yang bermanfaat itu pula akan dapat pahala, dan jika ramai plak yang suka lagi berganda pahalanya  kan !!  seronoknya =)  
p/s: jika ade yang dah try buat dulu share sama ye rasanya sedap dan mabeleshh tak ?? 
Alhamdulillah sangat teruja berkongsi info yang bermanfaat buat semua  

Jom amalkan !!

Doa yg baik2, cakap yg baik2, niat yg baik2, buat yg baik2, InsyaAllah perkara yg baik2 juga yg akan dtg pd kita 


Rezeki hari nie ...alhamdulillah memang mabeleshh

Alhamdulillah selesai menikmati rezeki hari ini, menu tengahari spesel hari ini, ikan patin masak tempoyak, homemade ye   




wah makin hari makin ramai yang berjaya dengan produk PELLAVINA


kenapa pilih produk PELLAVINA  ??

1 >  Tiada bahan terlarang 
2 >   Ada sijil halal / kkm / gmp
3 >   Kesan sehingga loss 16kg sebulan 
4 >   EXCLUSIVE untuk orang yang nk turunkan berat tanpa diet
5 >    Setahun lebih dalam market
6 >    Lebih 10 000 box terjual
7 >    Permintaan sngt luar biasa

CABARAN LANGSING menang rm1k jika turun 10kg sebulan ..=)

sms/whatsapp "nak slim" ke 01126093727

atau pm kami diinbox >>>https://m.facebook.com/messages/thread/1386069798300323


TESTIMONI LAIN LAGI >>>  KLIK SINI


Khamis, 25 September 2014

Siapa Rasa SUAMI TAK ROMANTIK ???

Pesanan buat INSAN LELAKI  bergelar Encik suami,

Jangan mare nooo...rasanya semua suami punya cara tersendiri mengekspresikan kasih dan sayang buat isteri kan ?Tapi kadangkala apa yang diharapkan isteri lain plak jadiknya  =)

Sememangnya  perempuan suka kepada sesuatu yang romantik sebab perempuan penuh dengan emosi dan kasih sayang,  kadangkala juga terlebih imaginasi hihihi 

contohnya , konon-konon nak cuba sesuatu yang baru, ubah cara bertudung, konon perasan lain dan terlebih cantik hari ni (hahaha over la plak), bergaya la kononnya dan cuba meraih perhatian en. somi  hmmm alih-alih sampai ke sudah en somi buat derk je macam biasa-biasa je huhuhu hangin satu badan !! huwaaa  

tapi alhamdulillah en somi pandai lak pujuk dengan cara yang paling romantik  hihihi  Lebiuw my laling hubby  =) 

Sebab tu, para suami sekalian !

Jangan jadikan  "TAK ROMANTIK "  sebagai alasan kamu dan pasangan tak bahagia, yang penting adalah masa anda bersama pasangan, berikan perhatian dan kasih sayang.. Isteri perlukan perhatian dari seorang suami, betul tak?? 


*Jangan lupa tag pasangan ye.. 






"Susu badan bertambah dan pekat. Baby kuat minum susu dan berat baby bertambah, happy sangat-sangat"


Nak happy mcm mommy ni jugak? 

Jom try Umma Lacto!

Harga meleleh murossss !!! BELI 2 KOTAK PERCUMA 1 KOTAK
#UmmaLacto booster susu ibu Terbaik

Nak susu meriah juga cepat pm kami di inbox +++>https://m.facebook.com/messages/thread/344115689032195

Atau terus SMS/WHATSAPP “UMMA LACTO” KE 01126093727 


TESTIMONI UMMA LACTO >>  klik sini





Amaran Keras !!! Untuk Wanita yang BERANI sahaja..


"Tujuan minum HARUM MALAM utk Merapat dan menganjalkan lagi aset wanita saya.. tapi lain pula jadinya sy hamil kali yg kesembilan walaupun umur sudah mencecah 40an"

Kebaikan HARUM MALAM:
1. Merapatttt (SUAMI confirm X cari lain)
2. Hilang Bau badannn
3. Atasi keputihan dan senggugutttt
4. Menaikkan dadaaa (SURE UP PUNYA)
5. Memontokan Punggungggg

PASTIKAN YG ORIGINAL BARU BELI !!! 


HARGA:

sebotol RM40 semenanjung / RM45 sabah sarawak

3 BOTOL RM100 / rm110 sbh srwk  (postage percuma) 


sms/whatsapp "hm" ke 01126093727 




nak g mane tu cik adik manis ??

hihihihi macam shomell je adik nie ..macam shantik je adiq nie =) =)


Alhamdulilah ada sharing dari seorang customer kami semalam


sebelum ini dah cuba berbagai produk "HOT" tetapi tidak berkesan juga, dan bertekad nk cuba produk pellavina .. alhamdulilah masalah lemak degil dan lemak tepu hilang sekelip mat .. perubahan besar dalam hidup beliau ..

p/s yang diluar sana masih tercari2 produk berkesan please.. rujuk kami untuk mendapatkan maklumat produk pellavina natural slimming formula

katakan "nak slim" terus ke sms/whatsapp 01126093727 

TESTIMONI LAIN LAGI >>>  KLIK SINI


Kekurangan Susu Badan? Tidak Mampu Menyimpan Stok Susu Untuk Bayi Anda? Penat Memerah Tapi Hanya Sedikit Yang Keluar?”

"susu badan sentiasa ada sampai bra basah "

Biar Umma Lacto bantu!

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Siapa yang memerlukannya?
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
- Ibu yang breastfeed
- Ibu yang breastfeed waktu pantang
- Ibu breastfeed yang sedang pregnant
- Ibu breastfeed tetapi susu mulai kering
- Ibu bekerja yang breastfeed tetapi susu sikit

Harga meleleh murossss !!! BELI 2 KOTAK PERCUMA 1 KOTAK
#UmmaLacto booster susu ibu Terbaik

Nak susu meriah juga cepat pm kami di inbox +++>https://m.facebook.com/messages/thread/344115689032195

Atau terus SMS/WHATSAPP “UMMA LACTO” KE 01126093727 


TESTIMONI UMMA LACTO >>  klik sini


Ahad, 21 September 2014

REZEKI

Sihat itu rezeki.
Bahagia itu rezeki.
Banyak masa juga rezeki.
Disayangi juga rezeki.
Tak putus duit pun rezeki.
Dapat apa-apa sekalipun rezeki.

Erti rezeki itu ialah apa yang kita NIKMATI.. Kenapa namanya rezeki?
Kerana disaat kita merasai rezeki itu, ramai di luar sana tak berpeluang merasainya.

Ya Allah beruntungnya kita..

Ingat, yang selalu kata tak cukup itu nafsu. Yang mengatakan cukup itu iman. Bersyukurlah.

Jumaat, 19 September 2014

SPESEL HARI INI

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua =)

Terima kasih sudi menjengah dan blogwalking kata orang hihihi ape istimewanya hari ini ?? haha yang spesel nye menu tengahari ini agak spesel, alhamdulillah buat pertama kalinya berjaya masak sup ketam, nie la pertama kali dalam seumur hidup nie masak sup ketam, selalunya kalo menu ketam tau masak lomak ketam je hihihi

Al-kisahnya, dua tiga hari ni anak-anak diserang demam selesema dan batuk, orang kata ketam bagus untuk sembuhkan demam, batuk dll. En suami pun orderla dengan kawan opisnya yang kebetulan ke rompin, order 2 kg ketam, alhamdulillah dapatlah kami fresh ketam dari rompin, tapi dapat 1kg je sebab tak cukup kg sebab ramai yg mengordernye...takpe la 1kg pun bolehla, cukuplah kami sekeluarga makan, tambah plak teman opis suami tak nak terima duit, bagi free je hihihi alhamdulillah rezeki lagi order-order dapat percuma ketam hihihi =) 

Perkara pertama setelah decide nak masak sup ketam...hahaha google la hahaha ye la bukan pernah masak ketam, terpikir juge same ke ngan masak sup ayam tue, biasa letak perencah sup adabi je hihihi, google punye google terjumpa la resepi yang simple tanpa guna perencah sup bonjot tue hihi tapi tak ikut sepenuhnya juga resepi tue, main sesuka hati je masak tapi kalo en somi, anak-anak, mak n ayah mertua makan sampai licin sekali hadap je ! dengan kuahnya dihirup habis juge, tandanya sedap la tue kan hik hik agak-agak bolehlah kasi 5 bintang tuk diri sendiri hahaha...motivasi nie bolehla masak lagi kan..pasni tak yah google dah, simpan lam blog sendiri je cara nak buatnya, nak buat sama ?? boleh je..nah nie resepi sesangatla simple =) 


Resepi Sup Ketam
==============

Ketam semestinya 
bawang merah 
bawang putih 
halia 
serai 
lada hitam
lada sulah
perasa hilal (jika ada)
kentang 
garam secukup rasa
minyak untuk menumis

Cara nak masak:
bawang putih dan bawang merah yang siap dikupas, tumbuk sampai lumat, kemudian tumiskan dengan minyak sikit je, kemudian masukkan air (air jangan banyak sangat, kasi rata-rata je sama paras ngan ketam je), masukkan ketam dan ubi kentang yang dah siap dipotongla kan , halia tue ketuk2 je pastu masukkan terus, lada hitam tumbuk sampai lumat dan masukkan juga, bila dah mendidih masukkan sedikit lada sulah, perasa hilal dan garam secukup rasa. siap sedia untuk di makan ..soo nyummy ... Taraaa dah boleh makan dahhh 


                                * sup ketam homemade disamping juadah lain

Alhamdulilah ... "Takkan REPEAT order kalau berkesan kan ... "


Customer kami share ngn kami sebb hilang 6kg customer suka sebb masalah pembuangan hilang .

sms/whatsapp "nak slim" ke 01126093727 




Rabu, 17 September 2014

CABARAN LANSING 30 HARI


Peruntukan sebanyak RM20,000 kepada pemenang " Cabaran Lansing 30hari "

Pemenang akan menerima RM1,000 (SERIBU RINGGIT MALAYSIA) jika turun 10KG dalam masa 30hari ..

Cabaran Lansing 30 hari ini terbuka Kepada smua yang ingin Menyertainya dan ..

syarat penyertaan :
1 ) Terbuka kepada sesiapa yang menggunakan produk pellavina sahaja 

.
2 ) Turun 10k dalam masa 30 hari .


3 ) Gambar Sebelum dan selepas ( Gambar sebelum dan selepas mestilah memegang produk kami )


4) Hantar kepada HQ kmi > pellavinalegacy@gmail.com

    berserta dengan > nama > alamat > no. fon > email > no. acct

5) tunggu panggilan dari HQ kami sekiranya anda menang RM1000


Maklumat lanjut boleh hubungi 01126093727  (katakan "nak slim" tau)