Pellavina White Coffee

Rabu, 31 Disember 2014

KEBAIKAN PRODUK DETOX UTK KESIHATAN


Detox ialah proses membersihkan atau menyah segala toksin yang ada dalam badan kita. Dalam erti kata lain ia membersihkan darah dengan mengeluarkan bendasing dari darah daripada memasuki hati (organ dimana toksin diproses dan dinyahkan). Selain dari itu, toksin juga boleh dibuang melalui organ-organ seperti buah pinggang, usus, paru-paru, limpa dan juga kulit.

Apa yang akan terjadi jika badan tidak mampu menampung dan menapis segala toksin didalamnya?

Ia boleh mengundang kepada kerosakkan sel-sel tubuh badan dan yang paling teruk apabila DNA seseorang itu rosak, ia boleh mengundang penyakit kanser.

Jadi amalkan gaya hidup yang sihat sepanjang hari seperti:-
* Hentikan pengambilan alkohol, rokok dan gula.
* Minimumkan penggunaan bahan kimia (yang banyak terdapat dalam produk kosmetik, syampu, dabun, diodoran dan sebagainya).
* Elakkan stres yang melampau kerana ia akan membebaskan hormon stres dalam badan yang menyebabkan‘adrenaline rush’.

p/s: Nak buang toksin ?? jom minum PELLAVINA DETOX  !!!



TIPS PENJAGAAN RAMBUT BAGI YANG BERTUDUNG


Berikut Ini adalah tips yang boleh dilakukan untuk menjaga kesihatan dan kecantikan rambut bagi wanita yang menggunakan jlbab atau Tudung,
• Cuci rambut secara teratur 2 hingga 3 hari dengan syampu yang sesuai dengan jenis rambut anda. Atau jika ingin mencuci rambut setiap hari gunakan syampu yang lembut.
• Lakukan creambath seminggu sekali untuk memberikan nutrisi pada rambut dan menjaga kulit kepala agar tetap sihat.
• Gunakan topeng rambut seminggu sekali agar kesihatan dan kekuatan akar rambut tetap terjaga. Anda boleh menggunakan topeng rambut siap pakai yang banyak tersedia di kedai, tetapi pilihlah yang sesuai dengan jenis rambut.
• Jaga keharuman rambut, kerana keadaan rambut yang selalu tertutup boleh menimbulkan bau yang kurang sedap. Caranya boleh dengan meratusnya minimal sebulan sekali. Ratus adalah teknik mengasapi rambut dengan campuran rempah-rempah dan bunga-bungaan.
• Pilihlah tudung atau kerudung berbahan kapas atau kaos sehingga peredaran udara bagi rambut tetap baik.
• Gantilah jilbab atau kerudung setiap hari.
• Sebelum menggunakan jilbab atau kerudung, pastikan rambut sudah dalam keadaan kering.
• Gunakan hair tonic atau serum antirontok setiap selesai keramas untuk menguatkan akar rambut.
• Pilih potongan rambut yang praktikal untuk memudahkan penataan rambut saat memakai tudung atau kerudung.


"KATA KATA IMAM AL GHAZALI"


Carilah hatimu di tiga tempat.
Temui hatimu sewaktu bangun membaca al-quran.
tetapi jika tidak kau temui,
carilah hatimu ketika mengerjakan solat.
Jika tidak kau temui juga,
carilah hatimu ketika duduk tafakur mengingati mati.
Jika kau tidak temui juga,
maka berdoalah kepada ALLAH,
pinta hati yang baru kerana hakikatnya pada ketika itu
kau tidak mempunyai hati!

4 tips kesihatan dari Nabi Muhammad SAW


1. Nabi melarang umatnya minum berdiri. Ini kerana ternyata secara perubatan, dalam tubuh kita terdapat penapis dipanggil sfringer. Saringan tersebut dapat terbuka ketika kita duduk, dan tertutup ketika kita berdiri. Air yg kita minum belum 100% steril untuk di olah oleh badan. Bila kita minum sambil berdiri, maka air tidak tersaring oleh sfringer kerana tertutup. Air yg tidak tersaring oleh sfringer terus masuk ke pundi kencing, boleh menyebabkan penyakit batu karang.
2. Nabi juga melarang meniup air yg panas.. Logiknya kerana terdapat karbon dioksida (CO2) pada udara hembusan tersebut. Jika ditiup ke air maka CO2 itu akan larut didalam air akan menghasilkan cecair bersifat asid, H2CO3 (asam karbonat) yg menyebabkan penyakit jantung dan masaalah perut tidak selesa.
3. Nabi menggalakkan mandi sebelum waktu subuh kerana suhu air pada waktu tersebut dapat membantu membuang lemak-lemak degil dalam badan.
4. Nabi melarang makan diselang-seli dengan minum air kerana ia menyebabkan banyak udara terperangkap di dalam badan dan menyebabkan badan berangin.
Sentiasa ada hikmah disebalik larangan dan suruhan Rasulullah SAW. Jadi ikutlah walaupun sedikit, kerana sedikit yang dilakukan secara beristiqamah (berterusan) adalah lebih baik dari banyak tanpa istiqamah.
Wallahua'lam.


Jom mulakan kerja dengan bismillah dan amalkan ni...


KELEBIHAN KULIT KAYU MANIS


Kayu manis adalah bahan kecantikan semula jadi dan bertindak sebagai ejen yang berkesan mengurangkan parut, menghilangkan jerawat dan melegakan kegatalan kulit kepala.
Masker antijerawat - Kayu manis memiliki manfaat antibakteria sehingga mampu melawan bakteria penyebab jerawat. Campurkan serbuk kayu manis dengan madu dan sapukan ke seluruh wajah yang sudah dibersihkan, biarkan mengering selama 10 minit, dan bilas hingga bersih. Madu dapat mengurangi peradangan dan memberikan kelembaban pada wajah.

p/s : x ada masa nk buat masker ?? guna jer SABUN PEWITT sebab sabun ni diextract dari kulit kayu manis dan cengkih.. 


Selasa, 30 Disember 2014

Sabun piwwiiitttttt!!.... EXTRACT KULIT KAYU MANIS/BUNGA CENGKIH

Kelebihan sabun
€ menghilangkan jerawat batu
€ menghilangkan parut jerawat
€ menghilangkan kesan jerawat
€ memutihkan
€ mengecilkan pori-pori kulit
€ menyihatkan kulit(vitamin-c)
€ menyegar kulit muka .
€ mengawal minyak berlebihan
€ mengekalkan kelembapan kulit
€ menigkatkan keanjalan kulit ( org berusia )
€ kulit lebih licin , cerah dan berseri-seri
€ membuang toksin pada wajah
€ mengahalang blackhead dan whitehead
€ TAK BAYAR LEBIH ..

Kandungan sabun
® extract bunga cengkih selepas hujan
® extract kulit kayu manis turun-temurun tok
® extract collagen
® vitamin C
® semua extract halal
® home made ....
® 1 bunga cengkih = membantu menghilangkan jerawat dan jerawat batu
® 2 kulit kayu manis = membantu menghilangkan parut jerawat dan jerawat
® 3 collagen = mencantikkan kulit dan mencerahkan kulit serta merawat kulit mati dan memulilkan kulit dari kesan parut jerawat .
® vitamain C = Menyegarkan kulit dan merawat parut jerawat dan juga lekuk2 jerawat ..

sms/whatsapp "sabun pewitt" ke 01126093727  atau terus ke inbox mesej  #PELLAVINABEAUTYSECRETS








Isnin, 29 Disember 2014

Setelah Habis Sebuku SABUN PEWITT JATUH CINTA DENGAN KHASIATNYA !!!


Sabun piwwiiitttttt!!.... EXTRACT KULIT KAYU MANIS/BUNGA CENGKIH

Kelebihan sabun
€ menghilangkan jerawat batu
€ menghilangkan parut jerawat
€ menghilangkan kesan jerawat
€ memutihkan
€ mengecilkan pori-pori kulit
€ menyihatkan kulit(vitamin-c)
€ menyegar kulit muka .
€ mengawal minyak berlebihan
€ mengekalkan kelembapan kulit
€ menigkatkan keanjalan kulit ( org berusia )
€ kulit lebih licin , cerah dan berseri-seri
€ membuang toksin pada wajah
€ mengahalang blackhead dan whitehead
€ TAK BAYAR LEBIH ..

Kandungan sabun
® extract bunga cengkih selepas hujan
® extract kulit kayu manis turun-temurun tok
® extract collagen
® vitamin C
® semua extract halal
® home made ....

® 1 bunga cengkih = membantu menghilangkan jerawat dan jerawat batu
® 2 kulit kayu manis = membantu menghilangkan parut jerawat dan jerawat
® 3 collagen = mencantikkan kulit dan mencerahkan kulit serta merawat kulit mati dan memulilkan kulit dari kesan parut jerawat .
® vitamain C = Menyegarkan kulit dan merawat parut jerawat dan juga lekuk2 jerawat ..


SMS/WHATSAPP "NAK SLIM" KE 01126093727 

                                                           AGEN JUGA DIPERLUKAN !!! 


Rahsia Kejelitaan Dengan PELLAVINA NATURAL WHITE

RAHSIA KULIT CANTIK, GEBU & LICIN !!


BAHAN KANDUNGAN 

1) - STRAWBERRY
2) - LEMON
3) - COLLAGEN ( TALAPIA )
4) - H.ACID
5) - WHITE YAM BEAN
6) - TOMATO
7) -  APPLE STEM CELL


Fungsi Natural white formula 
Natural white formula adalah produk untuk mencerahkan kulit dengan ramuan yang telah diextrak 100% daripada buah-buah dan dicampuar dengan herba-herba.

perubahan dapat dirasai seawal 7hari 
ianya bukannya ubat, tapi ia makanan tambahan tambahan, 100% herba, tiada kesan sampingan
Ada kelulusan KKM, Dijamin selamat



KEHEBATAN NATURAL WHITE FORMULA
Melambatkan proses penuaan 
Sesuai untuk lelaki dan wanita
Pencerahan kulit yang berkesan antara seawal 7 hari
Mengurangkan masalah jeragat atau jerawat di muka
untuk ibu2 yg hamil atau menyusukan anak
Mengurangkan masalah selulit, parut atau kesan kehitaman
Mengurangkan kesakitan ketika haid / sengugut
Membantu memulihkan kulit rosak, kusam, bermasalah
Memulihkan kulit anda lebih anjal, dan kering
Menghilangkan kegelupasan di bahagian muka
Menghilangkan rekahan dan kedutan kulit selepas bersalin
Menghilangkan kedutan kecil dan garis halus di tepi mata
Memperbaiki struktur bahagian bibir yg kering dan merekah
Meningkatkan imunisasi badan / cegah penyakit
Menyelesaikan masalah Eczema
Mengurangkan kesan rekahan di bhgian tumit
Mengecilkan pori2 kulit dalam masa yang singkat 


CARA MAKAN
Koyakkan satu sachet pellavina white, tuangkan atas lidah dan terus kemam, rasa yang sangat sedap, uolss pasti sukakakannya =)


CARA ORDER :

sms/whatsapp "nak pellavina white" ke 01126093727




SABUN PEWITT Terbukti Berkesan Merawat JERAWAT DAN PARUT JERAWAT !!!!

dah macm2 produk cuba untuk masalah jerawat tapi tak berkesan ??  

Jangan risau, jom kami bantu dengan Sabun piwwiiitttttt!!....


Kelebihan sabuan

€ mengihalangkan jerawat batu
€ mengilangkan parut jerawat
€ menghilangkan kesan jerawat
€ memutihkan
€ mengecilkan kulit
€ menyihatkan kulit
€ muka andar berasa segar .

Kandungan sabun

® extract bunga cengkih selepas hujan
® extract kulit kayu manis turun temurun tok
® extract collagen
®extract gluta
® vitamin c
® semua extract halal
® home made ....

® 1 bunga cengkih = membantu menghilangkan jerawat dan jerawat batu
® 2 kulit kayu manis = membantu menghilangkan parut jerawat dan bintik-bintik hitam
® 3 collagen = mencantikan kulit dan mencerahkan kulit
® 4 gluta = melembabkan kulit wajah
® 5 vitamin C = menyihatkan kulit dan merawat sel kulit mati .

sms/whatsapp "sabun pewitt" ke 01126093727





    # Gambar dikongsi oleh salah seorang pengguna sabun pewitt, Jerawat dah mula mengecut =)


Adakah anda GEMUK? Adakah anda terfikir untuk menurun berat badan tapi tak tahu caranya?


Ingin kembali langsing selepas melahirkan anak?
Ingin kelihatan langsing pada hari perkahwinan?
Mahu tampil lebih yakin dan menawan?
PELLAVINA  adalah jawapan kepada keinginan anda!!
lawan lemak degil dengan PELLAVINA PRODUCT

TENDANG LEMAK JAHAT DENGAN PELLAVINA
1- BERKESAN..TERBUKTI!!
2-TIDAK PERLU BERLAPAR
3-TIDAK PERLU BERPANTANG.
4-TIADA CIRIT BIRIT
5-TIDAK ADA KESAN SAMPINGAN
6-100% ORIGINAL

Jika inginkan tingkatkan keyakinan diri dan selalu melihat cermin dengan senyuman yang menawan dan berpuas hati dengan diri anda, jom sms/whatsapp "nak slim" ke 01126093727


Senyum Ceria Sentiasa Serap AURA POSITIF

Alhamdulillah diberikan kesihatan yang makin baik, syukur, terima kasih yang tak terhingga untuk en somi, d besh one in taking care me sepanjang sakit !! Alhamdulillah, suami yang baik juga adalah rezeki yang sememangnya wajib disyukuri =) Semoga sahabat-sahabat diluar sana juga sentiasa ceria dan bahagia

Jom sama-sama serap aura yang positif , Insyaallah yang positif aje pasti yang baik2 aje yang bakal muncul buat kita !!!

Fokus
Fokus
Fokus

#blogARDAeSHOP
#PELLAVINA
#Sabunpewitt
#ummalactodll


DULU SAIZ SELUAR XXXL sekrang pakai L Biar betul !! ..

anis : eh nk sekarang ko pakai apa ni ??

su : pakai apa ? nampak apa ?

anis : ko nampak kurus sekarang ni ? dulu ko banyak pakai produk tapi takpernah menjadi pun ??

su : oh.. ko nampak aku kurus ke ?? hi2 .. memang susah nk cari produk kurus sekarang ni .. tapi bila dah jumpa pasti berkesan .

anis : betul ke? boleh turun ni ??


su : betul !.. ak dulu takpercaya .. tengok testimoni diorangng berjaya sampai 16kg , 20kg ada yang buncit hilang , perot boroi hilang .. aku pun cuba la .. Alhamdulilah .. sekarang aku boleh pakai baju kebaya.. dulu berat 100kg malu nk g melancong ni .. tapi sekarang ak gila melancong dah .. hi2


p/s jangan percaya pada kata2 kami .. tapi cuba la pakej kombo kami set slim + detox pasti umhhhhhh!!!! ..


sms/whatsapp "nak slim" ke 01126093727 


Jumaat, 19 Disember 2014

Sabun piwwiiitttttt!!.... EXTRACT KULIT KAYU MANIS/BUNGA CENGKIH


Kelebihan sabun:
€ menghilangkan jerawat batu
€ menghilangkan parut jerawat
€ menghilangkan kesan jerawat
€ memutihkan
€ mengecilkan pori-pori kulit
€ menyihatkan kulit(vitamin-c)
€ menyegar kulit muka .
€ mengawal minyak berlebihan
€ mengekalkan kelembapan kulit
€ menigkatkan keanjalan kulit ( org berusia )
€ kulit lebih licin , cerah dan berseri-seri
€ membuang toksin pada wajah
€ mengahalang blackhead dan whitehead
€ TAK BAYAR LEBIH ..

Kandungan sabun:
® extract bunga cengkih selepas hujan
® extract kulit kayu manis turun-temurun tok
® extract collagen
® vitamin C
® semua extract halal
® home made ....
® 1 bunga cengkih = membantu menghilangkan jerawat dan jerawat batu
® 2 kulit kayu manis = membantu menghilangkan parut jerawat dan jerawat
® 3 collagen = mencantikkan kulit dan mencerahkan kulit serta merawat kulit mati dan memulilkan kulit dari kesan parut jerawat .
® vitamain C = Menyegarkan kulit dan merawat parut jerawat dan juga lekuk2 jerawat ..

 agen diperlukan !!!

sms/whatsapp "sabun pewitt" ke 01126093727 


*sabun pewitt Memang Power !!

Sabun pewitt Bukan Sabun Biasa Tapi Khasiatnya Power !!

Meh meh adik kakak abang  nak cerita satu cerita, kalo dulu duk runsing mak aii kulit wajah sangat berminyak, boleh dibuat minyak menggoreng! ahaks !!

huhu risau sangat jerawat dah penuh kat kulit muka sampai malu nak selpie sebab muka dah nampak cam hantu huhuhu amboi sesedap rase ye arda nie ye ...

Hai cermin ajaib bilelah kulit muka yang kusam nie nak nampak berseri2 ?? hahaha ade ke yang selalu camni ?? hahaha nie cite betul nie, yang ni arda selalu je buat, macam tak comel je macam tak shantek je slalu ngomel gitu bila lihat kulit wajah yang dah kusam !! malu nak tgok nak belek lagila !!

eh eh jangan nak marah dulu, nie cerita betul, lepas guna sabun pewitt ramai yang cakap kulit wajah kini makin lembut, lepas cuci muka rasa segar je, sekarang kulit wajah juga dah tak berminyak lagi, jerawat yang dulunya tumbuh taknak surut-surut, kini dah hilang muahahah memang beshh sangat !! Jeragat kat wajah pun dah makin pudar dahhh seronok sangat !!

Nie bukan tipu-tipu punye, sabun pewitt di adun khas dari ramuan semulajadi yang terbukti sejak turun temurun untuk masalah kulit bukan sahaja di wajah tapi kalo ade jerawat atau parut-parut jerawat atau luka pun boleh hilang tau !! 

Antara kandungan dan khasiatnya:
® 1 bunga cengkih = membantu menghilangkan jerawat dan jerawat batu
® 2 kulit kayu manis = membantu menghilangkan parut jerawat dan jerawat
® 3 collagen = mencantikkan kulit dan mencerahkan kulit serta merawat kulit mati dan memulilkan kulit dari kesan parut jerawat .
® vitamain C = Menyegarkan kulit dan merawat parut jerawat dan juga lekuk2 jerawat ..

Pakai sekali terus hilang ?? Ommak kau, ingat nie ape sabun magik ke ? ramuan semulajadi secara organik, pakai secara konsisten memang conpem cun melecunla pasni !! Perubahan boleh dirasai seawal 3 hari, sental jangan tak sental, boleh aje nak guna banyak kali sehari pun tak bahaya pun pada kulit hehehe nak cuci muka pagi, tengahari, malam atau mase nak tidur juga boleh cuci muka guna sabun pewitt ni, simple kan ?

Cara nak guna mudah sangat !!
Gosok sabun sehingga berbuih dan sapukan pada kulit muka sehingga sekata .. biarkan seketika. Kemudian bilas dengan air bersih . 

KELEBIHAN 

€ menghilangkan jerawat batu
€ menghilangkan parut jerawat
€ menghilangkan kesan jerawat
€ memutihkan
€ mengecilkan pori-pori kulit
€ menyihatkan kulit(vitamin-c)
€ menyegar kulit muka .
€ mengawal minyak berlebihan
€ mengekalkan kelembapan kulit
€ menigkatkan keanjalan kulit ( org berusia )
€ kulit lebih licin , cerah dan berseri-seri
€ membuang toksin pada wajah
€ mengahalang blackhead dan whitehead

HARGA 
BUKAN 100
BUKAN 80
BUKAN 50
BUKAN 35
BUKAN 30
BUKAN APA YANG SERIUS NK HILANGKAN JERAWAT JE

Mehla pm arda , katakan "sabun pewitt" ke 01126093727 

testimoni sabun pewitt >> klik sini






MASALAH JERAWAT DEGIL???

dah macam2 produk cuba untuk masalah jerawat tapi tak berkesan ??
Sabun piwwiiitttttt!!....

Kelebihan sabuan:
€ mengihalangkan jerawat batu
€ mengilangkan parut jerawat
€ menghilangkan kesan jerawat
€ memutihkan
€ mengecilkan kulit
€ menyihatkan kulit
€ muka andar berasa segar .

Kandungan sabun:
® extract bunga cengkih selepas hujan
® extract kulit kayu manis turun temurun tok
® extract collagen
®extract gluta
® vitamin c
® semua extract halal
® home made ....
® 1 bunga cengkih = membantu menghilangkan jerawat dan jerawat batu
® 2 kulit kayu manis = membantu menghilangkan parut jerawat dan bintik-bintik hitam
® 3 collagen = mencantikan kulit dan mencerahkan kulit
® 4 gluta = melembabkan kulit wajah
® 5 vitamin C = menyihatkan kulit dan merawat sel kulit mati .

sms/whatsapp "sabun pewitt" ke 01126093727 


Rabu, 17 Disember 2014

REPEAT ORDER SET SLIMMING PELLAVINA !!!


Alhamdulillah, kalo tak menjadik takkan repeat order kan ??

jom cuba set slimming pellavina, pasti teruja !!

Nak harga Offer ?? sms/whatsapp "NAK SLIM" ke 01126093727

pm kami di inbox Pellavina Beauty Secrets


PELLAVINA Bantu Tukar Saiz SELUAR !!!!

DULU SAIZ SELUAR XXXL sekarang pakai L biar betul !!

anis : eh nk sekarang ko pakai apa ni ??
su : pakai apa ? nampak apa ?
anis : ko nampak kurus sekarang ni ? dulu ko banyak pakai produk tapi takpernah menjadi pun ??
su : oh.. ko nampak aku kurus ke ?? hi2 .. memang susah nk cari produk kurus sekarang ni .. tapi bila dah jumpa pasti berkesan .
anis : betul ke? boleh turun ni ??
su : betul !.. ak dulu takpercaya .. tengok testimoni diowng berjaya sampai 16kg , 20kg ada yang buncit hilang , perot boroi hilang .. ak pun cuba la .. Alhamdulilah .. sekarang ak boleh pakai baju kebaya.. dulu berat 100kg malu nk g melancong ni .. tapi sekarang ak gila melancong dah .. hi2
p/s jangan percaya pada kata2 kami .. tapi cuba la pakej kombo kami set slim + detox pasti umhhhhhh!!!! ..

Nak harga Offer ?? sms/whatsapp "NAK SLIM" ke 01126093727




Selasa, 16 Disember 2014

Fadhilat Ya Hayyu Ya Qayyum

Bacalah Ya Hayyu Ya Qayyum atau Ya Hayyul Qayyum, ia akan membantu anda dalam banyak perkara. Bacalah Ya Hayyu Ya Qayyum 1000 kali setiap hari selepas solat isyak, khasiatnya seperti berikut:
- Orang akan mematuhi kata-kata anda dan mengikut perbuatan anda
- Anda akan kaya dengan wang dan kebijaksanaan
- Anda akan menjadi orang yang riang dan dapat mempengaruhi orang dengan keriangan anda. Ini tentu dapat membantu orang lain melupakan kesedihan mereka.
- Perlindungan dari bencana-bencana seperti gempa bumi, banjir, kemalangan, terkandas ketika pelayaran di laut, Isteri terkandas, Anak-anak tidak menurut kata, ataupun masalah perniagaan atau kewangan dan sebagainya.
- Di hindari dari ditipu, diperguna dan dielakkan dari musuh.
- Di sukai orang
===========================
P/s: Jadikan amalan harian insya ALLAH 


5 Manfaat Utama Minum Air Pada Waktu Pagi

Sebenarnya banyak khasiat minum air sebaik bangun tidur dan sebelum sarapan, antaranya:

1. Menggantikan kandungan air dalam badan.
Air dibebaskan dari tubuh badan manusia melalui kulit, pernafasan dan air kencing pada waktu malam semasa tidur. Kira-kira 450ml air akan dibebaskan daripada tubuh badan manusia. Oleh itu, tubuh manusia akan kekurangan air semasa bangun tidur. Minum air pada waktu pagi akan menggantikan kandungan air yang terbebas ini.


2. Mencegah masalah sembelit.
Minum air selepas bangun tidur menggalakkan peristalsis, melembapkan gastrousus dan mencegah masalah sembelit.

3. Membersihkan gastrousus.
Lazimnya perut kita kosong semasa bangun tidur. Oleh itu, minum air pada ketika ini akan membersihkan gastrousus dan mengurangkan kepekatan asid perut. Gastrousus akan berada dalam keadaan optimal.


4. Menyegarkan minda.
Air yang diminum sebaik sahaja bangun dari tidur akan mudah diserap ke dalam darah melalui kapilari darah usus. Ini akan mengurangkan kepekatan darah dan menambahkan jumlah darah dalam badan. Peredaran darah akan menjadi lebih lancar dan membantu mencegah penyakit kardiovaskular serta menyegarkan minda kita dengan cepat.

5. Tujuan kecantikan.
Air yang diminum sebaik sahaja bangun dari tidur akan diangkut ke seluruh badan. Ia akan membantu peredaran darah dan menggalakkan metabolisme badan.



Bagaimanakah cara minum yang betul?


Anda digalakkan minum air pada waktu pagi sebelum sarapan supaya menghasilkan kesan peredaran darah yang teratur dan pembersihan gastrousus. Cara terbaik adalah minum air secara perlahan-lahan. Hal ini adalah kerana minum air dengan terlalu cepat mungkin mengakibatkan kesan-kesan negatif seperti tekanan darah menjadi rendah dan edema pada bahagian otak yang mungkin menyebabkan sakit kepala, rasa loya dan muntah.



PELLAVINA NATURAL WHITE

Natural white formula adalah produk untuk mencerahkan kulit dengan ramuan yang telah diekstrak 100% daripada buah-buah dan dicampur dengan herba-herba.

Perubahan dapat dirasai seawal 7 hari
ianya bukannya ubat, tapi ia makanan tambahan-tambahan, 100% herba, tiada kesan sampingan. Ada kelulusan KKM dan dijamin selamat.

KHASIAT
> Melambatkan proses penuaan.
> Sesuai untuk lelaki dan wanita.
> Pencerahan kulit yang berkesan antara seawal 7 hari.
> Mengurangkan masalah jeragat atau jerawat di muka untuk ibu2 yg hamil atau > menyusukan anak.
> Mengurangkan masalah selulit, parut atau kesan kehitaman.
> Mengurangkan kesakitan ketika haid / sengugut.
> Membantu memulihkan kulit rosak, kusam, bermasalah.
> Memulihkan kulit anda lebih anjal, dan kering.
> Menghilangkan kegelupasan di bahagian muka.

KANDUNGAN
> Strawberry
> Lemon
> Collagen
> H.Acid
> White Yam Bean
> Tomato Apple Stem Cell


serius nk cuba ?? 

Nak harga Offer ??  sms/whatsapp " offer pw" ke 01126093727 


PETUA Hilangkan ANGIN dlm Badan


Masalah Angin Dalam Badan Berpunca Usus Besar Dari Akibat Gangguan Sesetengah Bahan Makanan Yang Tidak Dapat Dihadam Dengan Baik Dalam Badan Kita.

Gas yang terdapat dalam sistem penghadaman atau sistem gastrointestinal selalunya mengandungi gas yang tidak berbau seperti oksigen, nitrogen, karbon dioksida, hidrogen dan metana. Ia mengandungi 99% gas buangan dalam usus. Komponen kecil “flatus” atau gas yang keluar melalui dubur, boleh dikaitkan dengan bau yang tidak menyenangkan mungkin disebabkan gas yang mengandungi sulfur. Ia biasanya dilepaskan oleh bakteria yang sememangnya ada dalam usus besar.

Gas atau angin di dalam sistem penghadaman (perut, usus kecil dan usus besar) datangnya dari 2 sumber iaitu, udara yang disedut dan bakteria yang terdapat di dalam usus besar akibat gangguan daripada sesetengah bahan makanan yang tidak dapat di hadam dengan baik dalam badan kita.

Berikut adalah makanan yang menyebabkan angin dalam badan:

Kacang
Sayuran seperti brokoli
Kobis
Taugeh
Bawang
Asparagus
Buah-buahan seperti pear, epel dan peach
Bijirin seperti roti gandum
Minuman ringan dan jus buah
Susu dan produk daripada susu dan keju
Makanan dalam peket yang mempunyai laktus di dalamnya seperti roti, bijirin dan sos salad.

Apa yang boleh dilakukan jika badan banyak angin?
1. Ubahlah apa yang anda makan dan minum
2. Banyakkan minum air kosong
4. Makan perlahan-lahan dan kunyah lebih.
5. Elakkan makan gula-gula keras dan mengunyah gula-gula getah.

Petua Melayu Untuk Buang Angin Dalam Badan
1. Ambil beberapa biji bawang putih dan buang kulitnya.
2. Hiris bawang putih nipis-nipis.
3. Rebuskan bersama 2 gelas air putih sehingga tinggal satu gelas.
4. Minum ramuan ini sebulan sekali.



Tetapi sebenarnya ade cara yang lagi mudah nak buang angin dan toksin nie, minum je PELLAVINA DETOX ...memang konpem teruja dengan kesannya !!! Kalo nak buang lemak juga minum bersama PELLAVINA SLIM kejap je dah boleh dapat berat yang ideal =) 

SET SLIMMING PELLAVINA  MEMANG POWER !!!

CEPAT PM kami di inbox MESSAGE atau sms/whatsapp "nak slim" ke 01126093727
Pellavina Beauty Secrets



Berbuat Baik Setiap Masa


Hahaha Lawak Pagi Hari !! Nak Tergelak Bace Kih Kih Kih

Jom Arda share untuk uolss bergelak guling sama-sama hehehe macam-macamla bebudak zaman sekarang nie, mesti tak habis sekolah lagi nie hehehe cintan-cintun zaman sekolah hahaha lawak betul tapi ape yang nak Arda utarakan kat sini kalo betulla yang macam gini fenomena sekarang nie,  isshhh takut !!  baru je berstatus pasangan atau omputih kate couple tapi dah pandai dah awak belanja saya, saya belanja awak...ish ish ish dah sekolah lagi duit belanja sekolah pun mak yang bagi, boleh plak p belanja pakwe atau makwe isshh memang tak patut arr, okeyla okeyla bersangka baikla, die bukan guna duit mak die bagi die korek duit tabung die atau die guna duit kije partime die huhuhu tapi Arda rasa tetap tak patut, nak cinta-cintun pun tak yahla belanja orang bagai, dah putus tue ade hati mintak balik, isshh kedekut taik idung masin !!!  hahaha 

Pesanan Arda tuk adik-adik yang masih sekolah nie, toksahla nak bercintan-cintun bagai mase tengah belajar nie, kesian mak dan ayah bersungguh kije carik duit tapi anak-anak  duk sedap joli belanja yang tak sepatutnya !!! 


Alhamdulilah Repeat Order Lagi SABUN PEWITT Untuk Hilangkan Jerawat ! !


Kalau tak berkesan takkan repeat order kan ?? 

Sabun piwwiiitttttt!!....

Kelebihan sabuan:
€ Menghilangkan jerawat batu
€ Menghilangkan parut jerawat
€ menghilangkan kesan jerawat
€ memutihkan
€ mengecilkan kulit
€ menyihatkan kulit
€ muka andar berasa segar .

Kandungan sabun:

® extract bunga cengkih selepas hujan
® extract kulit kayu manis turun temurun tok
® extract collagen
®extract gluta
® vitamin c
® semua extract halal
® home made ....

® 1 bunga cengkih = membantu menghilangkan jerawat dan jerawat batu
® 2 kulit kayu manis = membantu menghilangkan parut jerawat dan bintik-bintik hitam
® 3 collagen = mencantikan kulit dan mencerahkan kulit
® 4 gluta = melembabkan kulit wajah
® 5 vitamin C = menyihatkan kulit dan merawat sel kulit mati .

sms/whatsapp "sabun pewitt" ke 01126093727 
cepat2 stok sangat2 terhad !!!





Sabtu, 13 Disember 2014

SET SLIMMING PELLAVINA TERBUKTI BERKESAN UNTUK BUANG LEMAK !!

mula- mula TRY je .. ingat tak berkesan .. tapi selepas guna sebulan orang tegur jue nampak kurus la .. last2 bila TIMBANG HILANG 16KG !!

dulu berat jue 116kg dan sekarang 100kg dah .. sahaja nk share ngn orang lain sekarang target nk turun lagi 20kg 

SET SLIMMING PELLAVINA  MEMANG POWER !!!

CEPAT PM kami di inbox MESSAGE atau sms/whatsapp "nak slim" ke 01126093727
Pellavina Beauty Secrets

Testimoni lain lagi ?? klik sini



Selasa, 9 Disember 2014

Kehebatan SABUN PEWITT !! Uolss Pasti TERUJA !!

Sabun piwwiiitttttt!!....
Kelebihan Sabun:

€ mengihalangkan jerawat batu
€ mengilangkan parut jerawat
€ menghilangkan kesan jerawat
€ memutihkan
€ mengecilkan kulit
€ menyihatkan kulit
€ muka andar berasa segar .

Kandungan sabun:

® extract bunga cengkih selepas hujan
® extract kulit kayu manis turun temurun tok
® extract collagen
®extract gluta
® vitamin c
® semua extract halal
® home made ....

® 1 bunga cengkih = membantu menghilangkan jerawat dan jerawat batu
® 2 kulit kayu manis = membantu menghilangkan parut jerawat dan bintik-bintik hitam
® 3 collagen = mencantikan kulit dan mencerahkan kulit
® 4 gluta = melembabkan kulit wajah
® 5 vitamin C = menyihatkan kulit dan merawat sel kulit mati . 

Cara guna mudah sahaja.. gosok sabun sehingga berbuih dan sapukan pada kulit muka sehingga sekata .. biarkan seketika. Kemudian bilas dengan air bersih . 

Cadangan penggunaan .
Pagi - tenghari - magrib - malam(sebelum tidow)


sms/whatsapp "sabun pewitt" ke 01126093727 
cepat2 stok sangat2 terhad  !!!