Pellavina White Coffee

Ahad, 30 Ogos 2015

Berita Gempak Gilerr !! Sempena Sambutan Hari MERDEKA !!

Setelah 2 bulan menggunakan SABUN PEWITT smile emoticon
"KULIT JADI LEMBUT, LICIN, GEBU, TAK MENIPIS DAN
GLOWING !!"
"Ramai tegur kulit makin cantik dan cerah !!"
Alhamdulillah ‪#‎syukurselalu‬ tak sangka PERUBAHAN YANG KETARA selepas 2 bulan menggunakan sabun pewitt, sabun sedap dipakai dan murah plak tue kan !! Tambah lagi sis nie selalu  ade aktiviti luar yang menyebabkan kulit agak gelap, namun kini kulit makin cerah berseri !!

Dapat penghargaan juga dari adik comel nie 
SABUN PEWITT MEMANG TERBAIK !!

Haaa tunggu ape lagi, jom dapatkan segera ‪#‎sabunpewitt‬
Sms/whatsaap ke 01126093727
Instagram: ardaeshop
FB: Stokis Sabun Pewitt 


Sabun Pewitt Semakin Menjadi Pilihan Untuk MERAWAT JERAWAT DAN PARUT !!

Assalamualaikum, segala pujian syukur hanya kepada allah swt jua =)

Jualan sabun pewitt kian melonjak naik dan semakin rancak dari sehari ke sehari !!

Yang paling rancak adalah repeat order dari pengguna yang setia !!!

Ade yang beli untuk diri sendiri dan ade yang beli sebab ade kawan-kawan, sedara mara, adik dan sahabat handai yang nak order sama !!

Kenapa nak lagi ? Nak lagi #sabunpewitt ??

Haa dah tentu sebab utamanya bila dah guna sabun pewitt, dah rasa perubahannya kat masalah kulit tue, mestilah rasa teruja kan !!

Tak boleh ke pakai sekali je SABUN PEWITT  dah boleh hilang ??

Nie nak bagitau kat hangpa semua !!!  Sabun pewitt nie cara duk buatnya adalah guna tangan sendiri atau dengan kata lain homemade tanpa sebarang campuran bahan kimia =)  Bila dah tak campur dengan bahan kimia dah tentulah proses rawatannya adalah semulajadi  macam tok nenek kita dulu tempek kulit kayu manis kat muka tu !!

Tapi sekarang kan zaman dah moden, jadi semua benda pun nak cepat aje, tak ramai yang terlalu rajin dengan kata lain tak cukup masa nak buat sendiri ramuan renyah ni !!

Atas sebab nie la timbulnya idea nak olah jadi bentuk yang lebih mudah !! Maka terhasil lah ramuan semulajadi rahsia turun temurun nie dalam bentuk yang lebih mudah nak digunakan iaitu sabun cuci muka yang kami namakan ia #sabun pewitt !!

Bila pakai kulit dan licin, cerah dan gebu lagi tue..mestilah orang akan cakap

wahhhh...kulit uolss...

PEWITTTT.....hihihihi =)



Yang teruja nak cuba meh 

SMS/WHATSAAP KE 01126093727

FB : Stokis Sabun Pewitt (arda) 

Page FB:  Pellavina Beauty Secrets

instagram: ardaeshop 




Sabtu, 29 Ogos 2015

Sabun Pewitt Dijamin Sampai Dengan Selamat !!!

Sabun pewitt dah selamat sampai ke destinasinya smile emoticon
Terima kasih sebab teruja nak cuba ‪#‎sabunpewitt‬
Saya jual ye smile emoticon
Terima kasih en. Pos laju smile emoticon







Jom rasai sendiri khasiat sabun pewitt
Sms/whatsaap ke 01126093727

Instagram: ardaeshop

Jumaat, 28 Ogos 2015

Tips Berjimat Dengan #sabuncucimuka SABUN PEWITT

Assalamualaikum dan selamat petang buat semua yang sudi singgah di ARDA eSHOP !!

Haaa ramai yang whatsaap bertanyakan betul ke ‪#‎sabunpewitt‬ ‪#‎sabunjerawat‬‪#‎pakarkulitanda‬ ni betul2 berkesan ?? 

Alhamdulillah setakat ini rata-rata dah mula rasa sendiri kesan perubahannya selepas cuba 1 hingga 3 minggu sabun pewitt nie. Sabun Pewitt hasil dari ramuan semulajadi, jadi rawatannya adalah secara semulajadi, keberkesanannya tentulah berdasarkan jenis kulit dan masalah yang dihadapi =) Alhamdulillah kebanyakkannya pengguna sabun pewitt amat berpuashati dengan khasiat sabun pewitt 

Hebatnya penangan ‪#‎sabunpewitt‬  kini satu malaysia dah mula mencari hihihi 

Kenapa guna ‪#‎sabunpewitt‬ lebih jimat ?? 

Pertama mestilah sebab harganya yang MURAH tapi BERKESAN !!

Keduanya nak lagi jimat boleh dipotong untuk digunakan bersama, kalo suami isteri boleh aje share, rasanya lepas guna ‪#‎sabunpewitt‬ pasti tak nak lain dah !! 

Jadi ‪#‎sabunpewitt‬ sabun pewitt nie sangat sesuai untuk semua golongan terutamanya yang mempunyai masalah jerawat, parut dan jeragat tapi tak mampu nak beli skincare yang mahal !! Murah aje tak sampai pelajar pun mampu beli !! ‪#‎sabunpewitt‬ yang mesra pengguna 

Cakap saja ?? ade bukti beb !! kihkihkih 

Nah Arda payung satu TESTIMONI TERBARU yang cakap  ‪#‎sabunpewitt‬ memang menjimatkan tak perlu berhabis duit beli tiap-tiap bulan lagi  !! 


"selepas 2 bulan guna ‪#‎sabunpewitt‬ kulit muka kini semakin licin berseri !!"

Renung jangan renung lama-lama, Tunggu Jangan Tunggu Lama-lama Nanti lama-lama ‪#‎sabunpewitt‬ dikebas orang 

Sms/whatsaap ke 01126093727
Instagram: ardaeshop




Wahh Nak REPAT ORDER LAGI SABUN PEWITT !!!

Repeat order sabun pewitt smile emoticon
Sejak guna sabun pewitt jerawat makin kurang !! Muka juga makin bersih smile emoticon
Alhamdulillah segala puji hanya untuk allah swt mengizinkan sabun pewitt sungguh berkesan merawat jerawat smile emoticon




Jom rasai sendiri khasiat sabun pewitt pasti terpesona !!
Sms/whatsaap ke 01126093727
Blog shuhadabadya.blogspot.com
Instagram: ardaeshop

Khamis, 27 Ogos 2015

11 KESILAPAN ISTERI


1. Mengharapkan keluarga yang terlalu "IDEAL" dan sempurna
Semua org mengharapkan yg terbaik dlm rumahtangga. Tetapi realitinya, rumahtangga yg bahagia memerlukan pengorbanan & pengukuhan yg berterusan. Sedangkan lidah lagikan tergigit!!!
2. Nusyuz (tidak taat kepada suami)
Wanita yang melakukan nusyuz adalah wanita yang melawan suami, melanggar perintahnya, tidak taat kepadanya, dan tidak redha pada kedudukan yang Allah Subhanahu wa Ta’ala telah tetapkan untuknya.
Terdapat beberapa jenis nusyuz, diantaranya adalah:
a. Menolak ajakan suami ketika mengajaknya ke tempat tidur, dengan terang-terangan maupun secara samar.
b. Mengkhianati suami, misalnya dengan menjalin hubungan gelap dengan lelaki lain.
c. Membenarkan seseorang yang tidak disenangi suami atau yg bukan mahram ke dalam rumah
d. Lalai dalam melayani suami
e. Mubazir dan menghambur-hamburkan wang pada yang bukan tempatnya
f. Menyakiti suami dengan tutur kata yang buruk, mencela, dan menghinanya
g. Keluar rumah tanpa izin suami
h. Menyebarkan dan mencela rahsia-rahsia suami.
3. Tidak menyukai keluarga suami
4. Tidak menjaga penampilan diri agar sejuk mata suami bila memandangnya
5. Kurang berterima kasih kepada pemberian & khidmat suami
6. Mengingkari kebaikan suami
“Kebanyakan penghuni neraka adalah wanita kerana ingkar kepada suami & tidak bersyukur dengan pemberian suami.”
Bukan, mereka mengingkari Allah, tapi mereka mengingkari suami dan kebaikan-kebaikan yang telah diperbuat suaminya. Andaikata seorang suami berbuat kebaikan sepanjang masa, kemudian seorang isteri melihat sesuatu yang tidak disenanginya dari seorang suami, maka si isteri akan mengatakan bahwa ia tidak melihat kebaikan sedikitpun dari suaminya. Demikian penjelasan Rasulullah SAW dalam hadith yang diriwayatkan Bukhari (5197).
“Maka lihatlah kedudukanmu di sisinya. Sesungguhnya suamimu adalah syurga dan nerakamu.” (HR: Ahmad)
7. Mengungkit-ungkit kebaikan
Setiap orang tentunya memiliki kebaikan, tak terkecuali seorang isteri. Yang jadi masalah adalah jika seorang isteri menyebut kebaikannya di depan suami seolah olah mengungkit apa yg telah di lakukan itu.
“Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu menghilangkan (pahala) sedekahmu dengan menyebut-nyebutnya dan menyakiti (perasaan si penerima).” [Al Baqarah: 264]
8. Sibuk di luar rumah
Seorang isteri terkadang memiliki banyak urusan di luar rumah. Kesibukan ini tidak ada salahnya, asalkan mendapat izin suami dan tidak sampai mengabaikan tugas dan tanggung jawabnya.
9. Cemburu buta
Cemburu merupakan tabiat wanita, ia merupakan suatu ekspresi cinta. Dalam batas-batas tertentu, dapat dikatakan wajar bila seorang isteri merasa cemburu dan memendam rasa curiga kepada suami yang jarang berada di rumah. Namun jika rasa cemburu ini berlebihan, melampaui batas, tidak berasas, dan hanya berpunca drp curiga; maka rasa cemburu ini berubah menjadi cemburu yang tercela.
10. Kurang menjaga perasaan suami
Kepekaan suami maupun isteri terhadap perasaan pasangannya sangat diperlukan untuk mengelakkan konflik. Seorang isteri hendaknya senantiasa berhati-hati dalam setiap ucapan dan perbuatannya agar tidak menyakiti perasaan suami. Ia harus menjaga lisannya dari kebiasaan mencaci, berkata keras, dan mengkritik kpd kaedah yg memujuk & berhikmah. Isteri harus berusaha untuk menampakkan wajah yang ceria, menyenangkan, tidak bermuka masam, dan menyejukkan ketika dipandang suaminya.
11. TAK JAGA IBADAH & Kurang berdoa utk kebahagiaan rumah tangga.
Doa itu senjata org yg beriman. Justeru, setiap pasangan harus sentiasa patuh perintah Allah & byk berdoa agar sentiasa dlm rahmat & perlindungan Allah SWT. Aamiin.

Kini Kulit Wajah Bebas Dari JERAWAT BATU Hanya Guna SABUN CUCI MUKA SABUN PEWITT JERR !!

Jerawat batu besar dah segan nak tumbuh dah !!
Suka sangat, skrg lebih yakin untuk ke tempat kerja smile emoticon
Aku yang dulu bukanlah yg sekarang lalalala
Heppie nampak !! Hihihi
Uols tengoklah sendiri smile emoticon

Tunggu ape lagi ?? Jom segera dapatkan sabun pewitt
Sms/whatsaap ke 01126093727
Instagram: ardaeshop
fb: Stokis Sabun Pewitt 
Page: Pellavina Beauty Secrets 

Rabu, 26 Ogos 2015

Hilang Terus PARUT JERAWAT dengan Pewitt Soap

Nampak tak perubahannya ?? Kesan parut jerawat dah tiada lagi, muka juga makin berseri =)
Uols tengoklah sendiri smile emoticon
Sabun cuci muka dengan ramuan semulajadi ni memberikan khasiat yang sungguh luarbiasa  yang paling utama mestilah guna dengan konsisten seperti yang disyorkan, Insyaallah dengan izin allah swt jua sekejap je masalah kulit wajah terutamanya dah boleh di atasi.
Kalo nak tau, sabun pewitt nie sangat sesuai untuk seisi keluarga, bukan sahaja perempuan boleh guna bahkan juga lelaki dan kanak-kanak juga, boleh juga untuk sabun seluruh badan =)
Tunggu ape lagi ?? Jom segera dapatkan sabun pewitt
Sms/whatsaap ke 01126093727
Instagram: ardaeshop


Sedekahkan Senyuman Setiap Hari

Bismillahirrahmanirrahim smile emoticon
Mulakan pagi ini dengan senyuman seindah suria 
Subhanallah
Allhamdulillah
Allahuakbar
"Ya allah jauhkan kami semua dari kesempitan hidup di dunia dan akhirat "
amin smile emoticon
Jom sama2 aminkan doa ini smile emoticon

#PEWITTSOAP Hilangkan Masalah PARUT JERAWAT

Bekas parut kini dah hilang !! Kulit makin licin dan cerah berseri smile emoticon
Tunggu ape lagi ?? Jom segera dapatkan sabun pewitt
Sms/whatsaap ke 01126093727
Instagram: ardaeshop

Selasa, 25 Ogos 2015

Wow #pewittsoap Semakin Mendapat Sambutan !!!

Wahh berdesup orang bertanyakan sabun pewitt sejak berita dah tersiar di tv3 nie, tak menang tangan ramai yang nak cuba dan rasai sendiri khasiat sabun pewitt nie !!
Ye la ‪#‎sabunpewitt‬ nie ramuannya semulajadi dengan ramuan utamanya adalah kulit kayu manis dan bunga cengkih yang memang secara turun temurun sebagai petua tradisi untuk merawat masalah jerawat, masalah parut, kulit kusam, blackhead, whitehead dan jeragat yang degil tue =)  Ramuan tradisional nie diolah agar lebih mudah digunakan dalam bentuk sabun cuci muka kan mudah tue, dari nak kena sediakan ramuan sendiri !!  ternyata sambutan sangat-sangat diluar jangkaan !!
Kini sabun pewitt makin terkenal di seluruh malaysia =) 
penangan ‪#‎sabunpewitt‬ mula melanda !!
sejak bersiaran di tv3 tadi smile emoticon
alhamdulillah smile emoticon
untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi 01126093727
Instagram: ardaeshop
page: Pellavina Beauty Secrets
Blog: shuhadabadya.blogspot.com


Pewitt Soap Nak Masuk TV3 MALAM INI !! Jom pakat tengok !!

Nantikan ledakan ‪#‎pewiitsoap‬ di kaca tv anda.. satu satunya produk berasaskan bahan-bahan semulajadi iaitu kulit kayu manis dan bunga cengkih yang terbukti berkesan dalam pasaran.. produk kelulusan kkm ,NO. KELULUSAN KKM : NOT150703927K

BULETIN UTAMA TV3
JAM 8PM  SELASA
PADA 25 OGOS 2015 
Jom berikan sokongan anda terhadap #sabunpewitt 
untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi 01126093727
Instagram: ardaeshop
page: Pellavina Beauty Secrets
Blog: shuhadabadya.blogspot.com


Isnin, 24 Ogos 2015

Ayat Mudah Menarik REZEKI

Yaa Wahhaab (yang maha pemberi)
Yaa Razzaaq (yang maha pemberi rezeki)
Yaa Fattaah ( yang maha membukakan )
Ya Allah swt Bukakanlah pintu rezeki untuk kami seluas2nya setiap hari dan permudahkan segala urusan kami setiap hari
Insyaallah, jomlah kita amalkan sama zikir yang pendek ni smile emoticon
semoga kita semua memperoleh rezeki yang halal lagi berkat =) 

Ahad, 23 Ogos 2015

Berita Tergempar di BULETIN UTAMA TV3

Nantikan ledakan ‪#‎pewiitsoap‬ di kaca tv anda.. satu satunya produk berasaskan bahan-bahan semulajadi iaitu kulit kayu manis dan bungi cengkih yang terbukti berkesan dalam pasaran.. produk kelulusan kkm ,NO. KELULUSAN KKM : NOT150703927K
untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi 01126093727
Instagram: ardaeshop
page: Pellavina Beauty Secrets
Blog: shuhadabadya.blogspot.com



                         *Nantikan #sabunpewitt di kaca tv anda !!  tonton BULETIN UTAMA TV3  PADA
                           HARI SELASA  25 Ogos 2015  jam 8 pm !!







Sabun Murah Untuk Merawat Jerawat Dan Parut

Sabun piwwiiitttttt!!.... EXTRACT KULIT KAYU MANIS/BUNGA CENGKIH

KELEBIHAN SABUN PEWITT
************************************
€ menghilangkan jerawat batu 
€ menghilangkan parut jerawat
€ menghilangkan kesan jerawat dan jeragat
€ memutihkan
€ mengecilkan pori-pori kulit
€ menyihatkan kulit(vitamin-c)
€ menyegar kulit muka .
€ mengawal minyak berlebihan
€ mengekalkan kelembapan kulit
€ menigkatkan keanjalan kulit ( org berusia )
€ kulit lebih licin , cerah dan berseri-seri
€ membuang toksin pada wajah
€ mengahalang blackhead dan whitehead
€ TAK BAYAR LEBIH ..
KANDUNGAN SABUNPEWITT
**************************************
® extract bunga cengkih selepas hujan
® extract kulit kayu manis turun-temurun tok
® extract collagen
® vitamin C
® semua extract halal
® home made ....
® 1 bunga cengkih = membantu menghilangkan jerawat dan jerawat batu
® 2 kulit kayu manis = membantu menghilangkan parut jerawat dan jerawat
® 3 collagen = mencantikkan kulit dan mencerahkan kulit serta merawat kulit mati dan memulilkan kulit dari kesan parut jerawat .
® vitamain C = Menyegarkan kulit dan merawat parut jerawat dan juga lekuk2 jerawat ..

sms/whatsaap ke 01126093727


Sabtu, 22 Ogos 2015

Bagaimana Menjaga Hati dan Maruah Suami


1- Kelemahan suami
Jangan sesekali mendedahkan kelemahan suami anda di hadapan orang lain walaupun anda seorang pelawak.Jagalah maruah dirinya walau di hadapan seorang yang cacat penglihatan dan cacat pendengaran. Apatah lagi jikalau anda menceritakan kepada orang tentang ketidakupayaan suami anda di ranjang. Contohnya anda berkata di hadapan sedara mara anda tentang suami anda yang boyot yang tengah makan mi bandung di meja makan:
'Abang Pul kamu ni bukannya boleh harap sangat kalau drive jauh-jauh. Nak gi KLCC pun akak takut sebab drive kereta sikit aje dah mengantuk, takut tertido plak tengah drive hehe'.

2- Jayakan Rancangan Suami
Jika suami anda sedang merancang untuk membuat atau membeli sesuatu yang surprise dan tanpa sengaja suami anda terbagitau atau anda tahu dari sumber lain,maka anggaplah yang anda tak pernah tahu atau buat-buat surprise dan teruja. Jangan sesekali cakap kat suami anda pulak ' Ala Ana dah tahu dah yang abang nak belikan bunga ros ni, tak surprise pun'.

3- Beri Pilihan yang Bernas
Jika suami anda bercadang hendak menghadiahkan sesuatu dan meminta pandangan anda nak pilihan yang mana satu,maka anda kenalah bagi pilihan anda dengan segera sebab pada masa itu suami anda memang sedang bersedia sepenuh hati untuk bagi hadiah kat anda dengan sepenuh jiwa. Juga bagitau dengan lebih spesific jenis yang anda suka supaya suami anda membeli barang yang tepat dengan citarasa anda.

4- Berterima Kasih
Jika suami anda menghadiahkan sesuatu kat anda maka ucapkanlah terima kasih pada diorang. Peluklah diorang dan adegan seterusnya mengikut kesesuaian. Dan sekiranya anda kurang suka dengan hadiah tersebut, jangan sesekali mengherdik suami anda dengan berkata 'Lar apesal beli yang kaler pink ni, orang suka yang kaler purple. Kan orang pernah kata dulu'. Sebaliknya selepas adegan di atas tadi, cakap lemah lembut dengan suami anda, ' Terima kasih abang sebab belikan hadiah ni. Nini tahu abang sayang Nini. Tapikan kalu lain kali abang nak belikan hadiah kat Nini, Nini lagi suka kalu abang belikan yang kaler purple'.

5- Kisah Lama
Simpan rahsia atau kisah-kisah zaman remaja atau zaman sekolah menengah mahupun zaman student anda yang tidak berkaitan.Jangan sesekali menceritakan kisah pelajar lelaki yang ingin mengorat anda apatah lagi jika anda pernah ada boyfriend. Cerita pasal jejaka yang pernah datang meminang pun tak payah jugak. Walaupun digesa oleh suami anda, bagilah alasan untuk cerita topik lain atau cerita ala kadar sahaja kerana jika anda masih boleh bercerita secara detail ini akan menimbulkan rasa kurang senang di hati suami anda kerana diorang mungkin menganggap anda masih menyimpan kenangan lama. (Tu la sapa suruh anda gatal sangat nak ada boyfriend dulu hik hik).

6- Hias Diri
Hiaskan diri anda dengan wangian dan jaga kebersihan tubuh badan anda terutamanya di bahagian 'sarung keris'. Jangan sampai ada suami yang mengherdik anda dengan berkata ' Awak ni tak pandai jaga 'sarung keris' ke? Saya rasa macam jalan dalam selut'.

7- Solat Awal Waktu
Usahakan untuk solat pada awal waktu. Semasa suami anda ke masjid untuk solat berjemaah, anda pun tunaikanlah solat juga di rumah. Jangan sampai suami dah balik dan tiba-tiba diorang perlukan anda tapi anda pulak baru terhegeh-hegeh nak amik air sembahyang.

8- Jaga Akhlak
Jagalah maruah suami anda apabila anda bekerja mahupun ketika di luar rumah atau di tempat terbuka dengan:
a. Tutup aurat dengan sempurna
b. Jaga tingkah laku serta lenggok perjalanan
c. Jaga pertuturan anda, jauhi dari slot mengumpat
d. Jangan terlalu berani dalam pergaulan dengan lelaki lain termasuk rakan sepejabat
e. Jagalah suara anda, Kalau berkaraoke lagilah jangan
f. Pandu kereta dengan profesional, jangan terlalu ganas atau terlalu lembap

9- Hubungan Baik Dengan Mertua
Tanya khabar dengan menghubungi mak mertua. Jika pergi makan angin ke belikan sedikit buah tangan untuk mak mertua selepas membeli buah tangan untuk mak anda sendiri.

10- Bijak Belanja
Rancang perbelanjaan barang-barang rumah dengan bijak. Jangan sampai membazir,jika dapat menjimatkan lagi wang yang diberi oleh suami untuk barang keperluan rumah itu sangat bagus. Suami akan rasa bangga dengan isteri yang bijak berbelanja.

11- Urutan
Belajarlah cara-cara mengurut suami, cakar harimau, urut labah-labah ke. Aku cadang nak belajar urut ala SPA hehe.

12- Sangka Baik dan Tanya
Jangan buruk sangka dan buat andaian sendiri. Tanya dan bincang bersama suami anda tentang perkara yang anda musykil. Tanya betul-betul pendapat suami anda sebelum melakukan sesuatu yang anda rasa perlu mendapat persetujuan dari diorang.

13- Muhasabah Diri
Koreksi diri anda setelah beberapa ketika, mungkin sebulan sekali ke atau sekurang-kurangnya setahun sekali ok kot. Kalau aku, aku mungkin akan buat peraturan di mana dalam satu kala setiap 6 bulan ke, setahun sekali ke, kitorang akan sit down dengan suasana yang romantik untuk mesyuarat agong. Dalam mesyuarat itu setiap dari kitorang akan memuhasabah diri dan meminta pasangan meluahkan segala apa kekurangan atau kesalahan yang telah dilakukan mungkin tak disedari selama ini.Nyatakan harapan kepada pasangan masing-masing.Suasana mestilah dalam keadaan minda yang terbuka dan berlapang dada serta sedia menerima segala teguran dan kritikan yang membina. Pastu masing-masing minta maaf atas segala kelemahan diri. Pastu bolehla proceed untuk adegan seterusnya ehem..

14- Galakkan Suami
Sentiasa bagi galakan dan dorongan kepada suami anda untuk mengamalkan agama dengan sempurna. Galakkan suami untuk bersolat berjemaah di masjid/surau. Berilah peringatan dengan lemah lembut dan bijaksana sekiranya mereka terlupa atau tersilap dalam sesuatu perkara.

15- Bermanja Dengan Suami
Selalu bermanja-manja dengan suami. Namun AWAS! Jangan terlalu bermanja kerana kadang-kadang diorang akan rasa rimas dan meluat terutamanya di tempat terbuka. Nak bermanja-manja yang lebih,tempat yang paling sesuai ialah dalam bilik atau di tempat yang hanya anda berdua sahaja.

16- Jadi Isteri yang Berilmu
Cuba untuk menambahkan ilmu pengetahuan terutamanya pengetahuan am setelah pengetahuan agama dan pengetahuan rumahtangga. Jadilah isteri yang agak berpengetahuan terutamanya dalam zaman yang canggih ini. Juga AWAS! Jangan sampai anda hebat dalam teknologi serta perkembangan terkini tetapi jahil dalam ilmu agama, mengaji quran tak pandai, basuh najis pun tak pandai. Tapi apasal suami anda tak ajar ek. MAksudnya jika suami anda agak sibuk mencari nafkah, anda kena lah proaktif sikit, minta suami sediakan tempat belajar atau kuliah agama, belikan buku-buku rujukan agama dan sebagainya. Bantulah suami anda sedikit sebanyak untuk menghadapi hisab di akhirat kelak.

17- Belajar Redha
Didiklah hati anda agar redha dengan keadaan suami anda, redha dengan pendapatan bulanannya. Usahlah anda meminta-minta itu ini begitu begini. Bersyukurlah dengan suami anda itu sebab ramai lagi wanita yang berada di luar sana masih belum mempunyai suami. Usahlah anda menambah lagi stress diorang yang memang stress pasal kerja, nanti lama-lama boleh tekanan darah tinggi, kanser akibat terhasilnya toksin dan juga mungkin akan turut memberi kesan sampingan yang ketara terhadap anda apabila suami anda mudah tertewas dan tak bermaya di ranjang gara-gara stress.

18- Elakkan Perbandingan
Jangan sekali-kali membandingkan suami anda dengan mana-mana lelaki samada suami member anda ke, jiran sebelah ke, ahli keluarga ke atau mana-mana lelaki. Kecuali seorang sahaja sebab semua suami mesti membandingkan dirinya agar mencontohi orang ini. Itulah baginda Rasulullah S.A.W. Galakkan suami untuk mencontohi Rasulullah S.A.W dan mengamalkan sunnah baginda.

TERIMALAH PASANGAN ANDA!! SIAPA DIRINYA PADA MASA SEKARANG!! BUKAN DIRINYA PADA MASA LAMPAU!! PASANGAN ANDA JUGA ADALAH MANUSIA!! YANG BANYAK KELEMAHAN!! MOGA BAHAGIA ITU HAK MILIK BERSAMA!!


Perubahan Yang MENAKJUBKAN !!! PENANGAN SABUN CUCI MUKA JE !!!



"saya rasa kulit rasa bersih dan segar lepas guna ‪#‎sabunpewitt‬ !!
juga jerawat juga cepat kecut !! dah masuk sabun kedua dah guna #sabunpewitt !!"

#penangansabunpewitt  alhamdulillah smile emoticon kepuasan pengguna keutamaan kami smile emoticon

yang nak cuba jom segera sms/whatsaap ke 01126093727 smile emoticon

Jumaat, 21 Ogos 2015

DAHSYATNYA SURAH AL-KAUTSAR

.
Surah ini disifatkan sebagai surah penghibur hati Nabi Muhammad S.A.W karena diturunkan ketika baginda bersedih atas kematian 2 orang yang dikasihi,yaitu anak lelakinya Ibrahim dan bapak saudaranya Abu Thalib.
.
Berbagai khasiat terkandung di dalam surah ini dan boleh kita amalkan :
.
1. Baca surah ini ketika hujan dan berdoa, mudah-mudahan Allah S.W.T mengkabulkan doa kita.
2. Jika kita kehausan dan tiada air, bacalah surah ini dan gosok di leher,
Insya Allah hilang dahaga.
3. Jika sering sakit mata, seperti berair, gatal, bengkak,sapukan air mawar yang
sudah dibacakan surah ini sebanyak 10x pada mata.
4. Jika rumah dipercayai terkena sihir, baca surah ini 10x, mudah-mudahan
Allah S.W.T bagi ilham pada kita dimana letaknya sihir itu...
5. Jika membacanya 1.000x rezeki kita akan bertambah.
6. Jika rajin membacanya, hati kita akan menjadi lembut dan khusyuk ketika menunaikan sholat.
7. Jika orang teraniaya dan terpenjara membacanya sebanyak 71x, Allah S.W.T akan memberikan bantuan kepadanya karena dia tidak bersalah tetapi dizalimi.
.
SubbahanAllah...



Ya Allah...Ya Haqq...Ya Haqq..Ya Haq...


Ya Allah Yang Maha Membenarkan, kami yakin padaMu Ya Allah hanya Kau Maha Luar Biasa yang boleh memberi kepada kami di luar jangkaan kami Ya Allah..
Ya Allah Yang Maha Benar, kami mohon Ya Allah berikanlah berita gembira kepada saudaraku ini Ya Allah..yang tidak pernah disangkanya Ya Allah..Yang di luar kuasa dan dugaannya Ya Allah. Berita yang sangat hebat untuk kehidupannya, untuk bisnes atau kerjayanya, untuk jualannya, untuk keluarganya dan untuk apa saja Ya Allah...Hanya Kau Yang Mengetahuinya Ya Allah...kami sedia menerima berita gembira tersebut, kami sedia menyambut rezeki yang tidak disangka itu Ya Allah..kami sangat mengharap keajaibanMu Ya Allah...
Kerana Hanya Kau Maha Ajaib, Maha Besar, Maha Agung yang tidak dapat kami fikirkan ketentuanMu Ya Allah...

Khamis, 20 Ogos 2015

Kisah Seorang Gadis Runsingkan JERAWAT Dan PARUT !!!

Alkisahnya Lara seorang GADIS SUNTI 

Dulu kawan selalu duk buat-buat tanye

 "kenapa nampak lain je muka terutamanya kat dahi tue ??" "eei ape tue biji-biji makin banyak kat pipi tu ?"  Ade juga yang sekadar mencebik melihat perubahan di muka nie, entah kenapa, semakin hari semakin galak plak jerawat ni tumbuh di kedua-dua pipiku yang gebu nie dan terutamanya dahi !! Tiada lagi istilah dahi licin gelaran dulu-dulu !! Jerawat yang tumbuh kian berganti, surut yang nie timbul pula yang baru !! akhirnya muka ini penuh dengan parut !! Kulit wajah juga makin berminyak !! Kini diri ini semakin tertekan dengan masalah yang kian meuncing ini !!

Suatu hari, tengah duk scroll newsfeeds di facebook, ternampak satu iklan pasal sabun untuk merawat jerawat !! Hati masih ragu-ragu tapi jari jemari masih menekan tetikus masih di iklan pencuci muka tue !! akhirnya terpaksa tanpa rela tekan juga ape yang diiklankan tu !!

Sudah masuk ke page Pellavina Beauty Secrets dan blog ARDA eSHOP,  mula menyelongkar ape khasiat sebenar sabun ni ?? benarkah begitu hebat khasiatnya ?? Bolehkah merawat masalah jerawat dan parut di wajah ini ?? 

Gadis ini mula semakin tenang, mula meneliti dengan satu persatu khasiatnya !! rupenya ramuan utamanya adalah kulit kayu manis dan bunga cengkih yang sememangnya dikenali sebagai bahan semulajadi untuk merawat jerawat dan parut !! Owhh dalam sabun ni ade juga vitamin C yang boleh menyegarkan kulit dan merawat parut jerawat dan jeragat !! juga ade collagen yang membantu menganjalkan dan mencerahkan kulit wajah !!

Dah habis baca kandungan sabun, dibelek-belek pula feedback dari pengguna !! Feedback pengguna klik sini >> klik sini

Ternyata dah ramai yang berhasil rupenya !! Ramuan semulajadi dan homemade tanpa bahan kimia juga halal ditambah pula ade kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) menguatkan lagi semangat nak cuba juga kali ni !!

Akhirnya, langkah pertama bermula cuba whatsaap sendiri no hp >> 01126093727  (arda) dan tanyakan macamana cara nak dapatkan sabun cuci muka tu !!

Alhamdulillah dengan servis sepantas kilat dalam masa 2 hari je lepas order, pos laju terus hantar sampai ke rumah !! Bermula lah episod cuba sendiri sabun cuci muka #sabunpewitt  namanya !!

Setelah 2 minggu !! alhamdulillah perubahan demi perubahan dapat dilihat !! Kulit kini cerah, licin berseri tanpa kesan JERAWAT DAN PARUT !!! 

Alhamdulillah #syukurselalu  dipanjatkan kepada Allah swt yang mengizinkan perubahan ini !!!  

Yang lebih menggembirakan, kawan yang dulu tegur juga nak guna #sabunpewitt ni juga !!