Pellavina White Coffee

Jumaat, 31 Oktober 2014

Zikir Pelembut Hati

Zikir ini elok diamalkan oleh isteri yang mahu hati suaminya menjadi lembut =)

1. Ya Aziz

2. Ya Jabbar

3. Ya Mutakabbir

Selepas membacanya beberapa kali, hembuskan ke atas suami sekiranya suami tidak perasan. Atau isteri membacanya waktu suami tidur nyenyak. Hembuskanlah di tapak tangan dan letakkan di hati (dada) suami. Mudah-mudahan Allah lembutkan hatinya. Bila hati sudah lembut, mudahlah dibuka kunci perhubungan atau pintu perbincangan.

4.Amalkan doa ini: 

              "Ya Allah, lembutkanlah hatinya (suami) sepertimana Engkau lembutkan besi"

Semoga bermanfaat, jom kita sama-sama amalkannya =) =) 


KENALI PERSONALITI MELALUI TULISAN TANGAN

Pertama: Tekanan

i. Tekanan yang kuat
Seseorang yang menulis dengan kuat tekanannya sehingga berbekas di bahagian belakang kertas.
(Sihat, cergas, pantas dan sedikit agresif)

ii. Tekanan yang ringan
Seseorang yang menulis dengan lembut dan ringan dan tidak berbekas.
(Kurang bertenaga, kurang sihat dan mudah sakit)

Kedua: Bentuk Tulisan

i. Tulisan yang bulat-bulat
Semua huruf ditulis dengan bulat.
(Emosional, prihatin, pengasih penyayang, kepekaan tinggi dan banyak memakai otak di sebelah kanan - otak kreatif)

ii. Tulisan yang tajam-tajam atau leper-leper
Tulisan yang angular dan sharp (tajam)
(Rasional, berkerja dgn sistematik, pandai mengurus dan banyak memakai otak di sebelah kiri - otak logikal)

Ketiga: Kecondongan

i. Condong ke kanan
Extrovert: suka bercerita, berkongsi maklumat dgn orang lain, peramah, suka campur orang, mudah memimpin, mudah menunjukkan kasih sayang, berani, pemurah

ii. Condong ke kiri
Introvert: suka menyimpan rahsia, agak pemalu, tak suka berubah, amat setia kepada kekasih, keluarga, organisasi dan negara tetapi tak suka
campur orang

iii. Tegak
Systematik, mudah kawal diri, suka berkawan tetapi tak cari kawan sebaliknya kawan cari dia, tak suka gaduh-gaduh, suka ambil jalan
tengah

iv. Campur-campur
Emosi tak tetap macam remaja yang belum cukup umur atau macam orang perempuan datang bulan (maaf)

Keempat: Kerapatan

i. Jarang-jarang
Tak suka campur gaul dengan orang, kurang mesra dan sedikit boros.

ii. Rapat-rapat
Suka campur orang, amat bergantung kepada orang lain, jimat atau kedekut

Kelima: Pada huruf J, G, Y, Z

i. Ada ekor

a) Besar, panjang dan sempurna
Tahap emosi yang dipamer itu jelas, pengasih & penyayang, pemurah, mudah kesian pada orang, mempamerkan tahap kerajinan

b) Kecil, pendek dan tak sempurna
Tak pandai mempamerkan emosi, kurang rajin, tak pandai mempamerkan kasih sayang walaupun sayang itu banyak dalam diri

Keenam: Pada palang huruf kecil T (t)

i. Tinggi
Tahap aspirasi tinggi

ii. Rendah
Mudah berpuas hati, cita-cita rendah

iii. Tengah-tengah
Usaha dan tahap pencapaian itu di tahap sederhana

Rumusan:
Tulisan dapat mencerminkan peribadi. Kita boleh menukar tulisan kita untuk mengubah peribadi dan Personaliti kita dengan sengaja supaya kita cemerlang dalam hidup.



Bermasalah dengan berat badan berlebihan ? "GEMUK BUNCIT" ??

HOT!! HOT !!! HOT!!!

BERATUS-RATUS PENGGUNA PRODUK SLIMMING DAN HAMPIR BERIBU2 KOTAK KELUAR SETIAP HARI ..

HADIAH : ANDA TURUN 10KG, BERPELUANG MENANG RM1000 DARIPADA KAMI!! JOM REBUT PELUANG INI!!

'tak sabar nak tunggu habis kotak ke tiga...finally jumpa gak produk yg betul2 berkesan'...

Ramai yang dah berjaya turun!!!

Biasa pakai baju saiz xxl tapi SELEPAS menggunakan Natural slimming formula sy dah pakai baju saiz M ..

PM PALING PANTAS UNTUK HARGA OFFER LAGI YANG BERBAKI HNYA TINGGAL BEBERAPA JE LAGI !!!...


sms/whatsapp "nak slim" ke 01126093727 







PETUA UNTUK MASALAH KEPUTIHAN & KENCING TIDAK LAWAS


1. Sesetengah wanita mengalami masalah keputihan dan gatal. Cuba cara ini, ramas 12 helai daun sirih bersama seliter air suam. Tapis dan gunakan air itu untuk membasuh kemaluan anda, dimulakan dengan selawat. Selain menghilangkan gatal dam bau ia juga berupaya merapatkan kembali bahagian sulit.

2. Ambil secekak daun pegaga bersama akarnya sekali dan cuci bersih serta direbus didalam periuk. Setelah mendidih, angkat serta bubuh sedikit garam. Kemudian cuci kemaluan dengan air rebusan yang suam. Lakukan tiga kali seminggu. Keputihan dan gatal-gatal akan hilang.

3. Jika anda mengalami kencing berdarah atau tidak lawas, ambil segenggam barli, basuh dan rebus hingga kembang. Masukkan sebuku garam. Apabila hendak minum campurkan sedikit gula. Amalkan setiap hari hingga penyakit anda sembuh.

4. Ambil lobak putih, dibersih dan diparut halus. Campurkan bersama beberapa ketul gula batu dan embunkan semalaman. Selawat tiga kali dan minum setiap pagi. Anda tidak lagi sukar membuang air kecil.



Masalah LEMAK TEPU ??

Pellavina Natural Slimming Formula berfungsi untuk meningkatkan metabolisme dalam badan kita yang digunakan untuk membakar lemak bawah kulit dan lemak dalam badan. Pembakaran "LEMAK" berlaku secara semulajadi dan tiada kesan sampingan. Apabila sudah kurus, tiada masalah kulit geleber lagi.

Enam Kelebihan pellavina slimming
1) Membantu meningkatkan kadar metabolisma dalam badan.
2) Menggalakkan pembakaran lemak dan menurunkan kadar kolesterol.
3) Membantu menguatkan imun sistem dalam badan.
4) Membantu menyingkirkan toksin dalam badan.
5) Membantu meningkatkan kalsium pada tulang.
6) Mencantikkan kulit dengan menggalakkan pembaikan dan pembentukan tisu dengan menyumbang bahan kolagen untuk kulit dan awet muda.



sms/whatsapp "nak slim ke 01126093727

Jom lihat feedback dari customer kami >> KLIK SINI


Rabu, 29 Oktober 2014

KISAH SI PERAK & SARAWAK


Sarawak: Awak ni orang Perak kan?
Perak: Ye, kenape?
Sarawak: Bahasa korang berbeza sikit kan?
Perak: Ada le sikit
Sarawak: Kalau terbakar, korang panggil apa?
Perak: Terbako, terbako
Sarawak: Hmm..memang lain, kita orang panggil lain.
Perak: Korang panggil ape?
Sarawak: Kita orang panggil Bomba.
Perak: Cis @$&£#!!

TEST KECEPATAN OTAK


1. Jawab dgn spontan (MESTI CEPAT), tak boleh fikir lama2..
2. baca satu demi satu..
3. fokus..

Permainan fokus warna >> Mula!!!
1. Kertas A4 warnanya apa?
2. Awan warnanya apa?
3. Tisu warnanya apa?
4. Lembu minum apa?


Yang menjawab susu fokus anda terganggu, sebab lembu minum air.

1. Rambut anda warna apa?
2. Bulu mata warnanya apa?
3. Jalan tar warnanya apa?
4. Kelawar tidur bila?


Yang menjawab malam, maknanye fokus anda tergganggu. Sebab kelawar tidur di siang hari.

1. Warna dari cendol apa?
2. Daun kelapa warnanya apa?
3. Warna umum rumput?
4. Zirafah makan apa?


Yang jawab rumput, itu salah, sbb Zirafah makan daun.


Harum Malam "HARUS" Digunakan Oleh Setiap Wanita Malaysia!

Selain Dapat Mengetatkan Miss V..Kajian Mendapati Hampir 98% Rakyat Malaysia Samada Sudah Berkahwin Atau Masih Bujang Mempunyai Masalah Bau Badan,Keputihan Dan Stress Yang Melampau..Lagi-Lagi Musim Kemarau Ni! Menjadi-jadilah Bau Badan! Busuk.... Awak Tak Perasan Orang Keliling tutup Hidung Bau Badan Awak Busuk? Jadi....Harum Malam adalah jawapnnya

Kebaikan Harum Malam

-Menghilangkan bau badan tengik ! 
-Membantu masalah keputihan melampau dan berbau Busuk! 
-Meningkatkan keinginan serta mempercepatkan ransangan seksual (Jika Sudah Berkahwin,Jika Belum Tak Jadi Masalah)
-bertenaga dan mengatasi masalah vagina kering 
-Membantu mengetatkan dan menganjalkan vagina 
-Membantu membunuh bacteria dalam saluran kencing serta mengatasi masalah kerap kencing 
-Meningkatkan system tahan tubuh serta menstabilkan hormon 
-Mengurangkan tekanan (Stress) 
-Membantu menganjalkan kulit serta tubuh badan dan mengurangkan kedutan

katakan "harum malam"  di inbox  +++>https://m.facebook.com/messages/thread/344115689032195

Atau terus SMS/WHATSAPP “harum malam” KE 01126093727 


KENAPA PERLU BERDOA?


Allah Maha Mengetahui segala apa yang kita zahirkan maupun yang kita sembunyikan. Walaupun kita tidak beritahu hajat atau permintaan kita, Allah tetap tahu segalanya. Jadi kenapa perlu lagi kita berdoa?

Kerana berdoa itu satu tugas pengabadian. Kita mengaku yang kita ini lemah, miskin, jahil. Kita mengaku yang kita memang amat memerlukan Allah lebih dari segala2nya.

Berdoalah kerana Allah sentiasa mendidik hamba2Nya agar selalu berdoa kepadaNya. “Berdoalah kepadaKu, nescaya akan Aku perkenankan bagimu. Sesungguhnya orang yang menyombong diri daroipada menyembahKu akan masuk neraka jahanam denagn keadaan hina-dina.” Surah Al-Ghafir 40:60

Para rasul dan nabi juga mendidik umatnya agar berdoa setiap ketika dan keadaan. Rasulullah s.a.w. khususnya mengajar kita berdoa bermula dari bangun tidur, masuk dan keluar tandaas, memakai baju, makan, inum, menaiki kenderaan, memulaidan mengakhiri majlis, bersin, menguap hinggalah kita tidur semula. Inilah cara hidup yang menjadi tradisi orang2 soleh.

Islam ini unik. Bukan sahaja ketika melaksanaka urusan besar kita berdoa namun untuk urusan yang dipandang remeh-temeh juga kita dianjurkan agar berdoa

Dapat dirumuskan ada 6 sebab Doa itu penting.

1. Kita akan mengekalkan hubungan kita dengan Allah setiap masa.
Allah itu Maha Mendengar. Dia mendengar segala rintihan, aduan, kebimbangan, luahan rasa hamba2Nya pada setiap detik waktu, masa, hari tempat dan ketika. Antara suara yang paling Allah s.w.t. cintai selain dari tangisan hamba2Nya yang bertaubat ialah doa dari hamba2Nya yang meminta.
Allah sudi mendengar keluhan, rintihan, permintaan dari hamba2Nya tanpa jemu tanpa mengira pangkat, bangsa, darjat, harta atau rupa. Tak kira samada yang memohon itu seorang raja atau hanya seorang pengemis jalanan.
Sebab itu orang yang selalu berdoa tidak akan stress atau murung kerana ‘talian hayat’ dengan Allah sentiasa bersambung.
Manakala orang yang tiada Allah dalam hatinya akan mati jiwanya, hilang ketenagan, kebahagiaan dan keharmoniaan walaupun dia memiliki segal2nya.

2. Istiqamah dalam melakukan perubahan ke arah kebaikan
Untuk jadi orang yang berjaya, manusia perlu lebih baik dari hari semalam. Untuk itu doa menjadi kunci menggamit pertolongan Allah untuk melakukan perubahan yang dimaksudkan.
Gabungan takdir ( dengan berdoa) dan takbir (dengan berusaha), insyaAllah kita kan berjaya berubah ke arah yang lebih baik.

3. Didampingi Malaikat dan Dijauhi Syaitan
Contoh paling mudah ialah makan. Jika kita terlupa makan maka syaitan akan berkongsi makan dengan kita maka hilang keberkatan makanan itu. Syaitan sentiasa cuba sedaya-upaya menghasut, menimbulkan perasaan takut, was2, riak, tamak dalam hati kita. Syaitan menyajikan seks, arak, judi, dadah, hiburan yang kononnya boleh menghilangan segala kebuntuan. Sebenarnya semua itu akan lebih membawa kepada kehancuran dan memberi ‘kelegaan’ yang sementara sahaja. Untuk menghindari segala ini kita perlu sentiasa berdoa agar malaikat selalu mendampingi kita dan lidah, mata dan semua anggota kita terpelihara dan keputusan dan tindakan yang kita buat lebih rasional dan tepat

4. Rasa berkongsi menghadapi kebuntuan
Fitrah semulajadi manusia apabila dirundung masalah perlu diluahkan agar ‘lega’, tidak kira luahan pada rakan paling rapat atau pada media dsbnya.
Kadang2 kita malu untuk mengadu atau bimbang dengan kreaadibiliti orang yang mendengar luahan hati kita sehingga masalah bersarang di hati menjadi racun memakan diri. Kerapkali orang yang mendengar hanya boleh bersimpati tetapi tidak boleh memberi jalan penyelesaian. Silap pilih orang ia memakan diri.
Dengan berdoa kita seolah-olah ‘berkata-kata’ dengan Allah. Semasa kita merayu, memohon, mengadu dan meluahkan segala2nya pada Allah, kata2 kita semasa itu seperti membentangkan masalah kita di hadapanNYa. Selalunya selepas ‘berdialog’ dengan Allah hati kita kan jadi tenang dan kelegaan pasti dirasai dan masalah kita sudah separuh selesai. Jalan yang buntu sudah terang jalan keluar. “Yakni mereka yang beriman dan hati mereka menjadi tenang dengan mengingati Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah hati menjadi tenang.” Surah Al-Ra’d 13:28
Profesor Dr. Hamka pernah berpujangga, “ Ketika pintu di bumi sudah tertutup segalanya, pintu di langit sentiasa terbuka!” Apabila insan tidak lagi boleh diharap untuk mendengar masalah kita, kita masih ada Allah.

5. Menyalakan jana kuasa dalam dri untuk bertindak
Rasulullah s.a.w. tegaskan dalam hadisnya “ Doa itu senjata orang mukmin, tiang agama dan cahaya langit dan bumi.” Riwayat al-Hakim no 1218
Semasa berdoa seseorang manusia meningkatkan keupayaan tenaga dalam diri mereka dengan menyerahkan diri kpda sumber tenaga yang tidak terhad. Interaksi dan komunikasi kepada sumber tenaga Yang Maha Hebat ini akan meledakkan satu kuasa baru.
Lihat sajalah pada sumber tenaga dan kuasa yang dimiliki oleh para Rasul apabila berdepan dengan kuasa2 besar yang menghalang kebenaran yang ingin disampaikan. Kuasa impak dari doa2 mereka, Namrud, Firaun, kafir Quraish yang mempunyai kuasa, harta dan bala tentera yang besar tewas apabila berhadapan dengan Nabi Ibrahim a.s, Nabi Musa a.s. dan Nabi Muhammad s.a.w. Doa antara faktor kejayaan mereka.
Walaupun doa itu satu senjata namun Rasulullah juga sering mendokan agar kaumnya mendapat taufik dan hidayah.

6. Menghindar Penyakit Fizikal.
Sains perubatan terkini berjaya menemukan pelbagai ubat2an yang berjaya melawan virus dan bakteria yang membunuh manusia. Namun ubat2an ini tidak mampu untuk menyekat emosi kerisauan, ketakutan, kebencian, kemurungn yang semakin menular dalam kehidupan kita masa kini. Semua emosi yang negatf itu memberi impak yang besar dan langsung kepada fizikal manusia seperti sakit jantung, kencing manis, malah lumpuh juga. Hanya dengan mengingati dan berharap dengan Allah sahajalah hati akan menjadi tenang sekaligus dapat mengubat hati dan fikiran kita dari sifat2 mazmumah yang menjadi punca kepada penyalkit fizikal.

Berdoalah kerana sifat malas berdoa ialah tanda kekerasan hati dam kesannya akan menyebabkan kita susah di dunia dan azab di akhirat. Sebaliknya dengan berdoa hati akan menjadi lembut, fikiran menjadi cerdas, hati akan menjadi tenang dan anggota menjadi lebih cergas.


Semoga bermanfaat. InsyaAllah =)




SAYA BOLEH !!

Assalamualaikum dan Selamat pagi

Salam penuh ceria buat semua, terima kasih yang tak terhingga sudi menjengah kat sini =)

Mulakan hari ini dengan penuh semangat, fikir perkara yang baik-baik sahaja, jadikan hari ini lebih baik dari semalam, usaha dan terus usaha tanpa jemu

Jom sama-sama kita sematkan dalam diri kita mulai hari ini !!

SAYA BOLEH  !

SAYA BOLEH  !

SAYA BOLEH  !

SAYA BOLEH  !

SAYA BOLEH  !

Insyaallah, semoga uolss semua dapat serap AURA POSITIF  ini setiap masa !!!


Selasa, 28 Oktober 2014

UMMA LACTO BOOSTER SUSU IBU !!!

 KELEBIHAN UMMA LACTO 
======================

✔Membantu pengeluaran susu ibu dan memperbanyakkan susu ibu
✔Memberi ibu rasa kenyang berpanjangan
✔Membekalkan tenaga untuk ibu sepanjang hari
✔Membantu membekalkan zat besi dan mineral secukupnya kepada ibu dan bayi
✔Membantu mengelakkan sembelit
✔Membantu kesihatan perut dan kolon
✔Sebagai prebiotik ibu dan anak
✔Membantu meningkatkan sistem imunisasi badan.
✔Membantu mengurangkan risiko jaundis kepada bayi
✔Membantu mengurangkan kadar kolestrol dalam badan
✔Membantu membekalkan kalsium dan menguatkan tulang ibu selepas bersalin
✔Membantu mencantikkan kulit ibu selepas bersalin
✔Membantu membuang angin dalam badan dan mengelakkan kembung perut

#UmmaLacto booster susu ibu Terbaik

Nak susu meriah juga cepat pm kami di inbox +++>https://m.facebook.com/messages/thread/344115689032195

Atau terus SMS/WHATSAPP “UMMA LACTO” KE 01126093727 


Testimoni UMMA LACTO >>> KLIK SINI


Harum Malam di WHI

Saksikan Harum Malam bersiaran di Wanita Hari Ini, khamis jam 12 tengahari di TV3


Istimewa untuk yg dah ada isteri

~ 10 Cara Memikat hati Mertua ~


1. Sebaik sahaja anda sah sebagai tunangannya
Mulakan berkenal kenalan dengan keluarga mertua. Andai tinggal berjauhan, hubungilah mereka melalui telefon sekadar untuk bertanya khabar. Jika duduk berhampiran, cuba sesekali luangkan waktu berkunjung ke rumahnya.

2. Ketika berkunjung, bawalah buah tangan bersama
Sekurang-kurangnya dengan membawa kuih ataupun buah-buahan. Tetapi lebih elok jika anda membawa sesuatu yang boleh dibuat cenderahati. Misalnya dengan memberikan sepasang kain batik atau pelikat sebagai tanda kenangan.

3. Kenali sikap sebenar mertua anda
Tanya kepada pasangan anda, apa yang disukai dan dibenci oleh mertua. Jika anda tahu apa yang disukai dan dibenci, secara tidak langsung ini boleh memberikan persediaan ketika sudah menjadi ahli keluarganya kelak.

4. Setelah berkahwin, jangan sesekali anda memarahi anaknya di hadapan mereka
Keadaan ini memberikan gambaran sebenar sikap anda terhadap anak mereka. Situasi ini mungkin akan menimbulkan kebencian dihati mertua.

5. Setiap kali bertandang, cuba mengambil hatinya
Dengan bercerita tentang pengalaman lucu yang boleh menghiburkan hatinya. Jangan lupa bercerita dengan sepenuh perhatian agar dia tidak rasa jemu. Ingat, jangan pula anda bercerita sesuatu yang dianggap bodoh dan boleh memalukan diri sendiri.

6. Berkongsi minat dengannya
Kalau dia gemar bercucuk tanam, anda juga harus belajar bercucuk tanam. Kalau dia gemar memasak, tidak salah anda cuba belajar memasak daripadanya. Tunjukkan yang diri anda betul-betul berminat dengan apa yang disukai. Bagaimanapun anda dinasihatkan jangan belajar sambil lewa kerana mungkin dia beranggapan anda tidak serius.

7. Ingat hari-hari penting yang berkaitan dengan mereka
Contohnya seperti ketibaan Hari Ibu, Ulang Tahun Perkahwinan, Hari Bapa dan Hari Lahir, jangan lupa menelefon mengucapkan sesuatu. Lebih baik jika anda berkunjung ke rumahnya dengan membawa hadiah. Atau anda juga boleh membuat kejutan dengan mengadakan majlis untuk mereka.

8. Paling penting, jaga pertuturan anda
Jika sebelum ini anda seorang yang ‘mulut lepas’, anda dinasihatkan agar menjaga pertuturan anda. Kata orang, kerana mulut, badan binasa. Jadi berhati-hati ketika menuturkan sesuatu di hadapan mereka. Jangan sampai menyinggung perasaan keluarga mertua.

9. Setelah selesai majlis kenduri, pastikan anda ringan tulang membantu mengemaskan apa yang patut
Terutamanya jika kenduri dilakukan dengan memasak sendiri. Pasti banyak barang yang patut dibasuh seperti periuk, kuali, gelas atau pinggan mangkuk. Walaupun anda keletihan, tetapi cuba sibukkan diri dengan menolong apa yang patut. Tetapi jika majlis dilakukan secara katering, cubalah mengemas apa yang patut di dalam atau luar rumah.

10. Cuba mengasihani keluarga mertua seperti anda menyayangi keluarga sendiri.
Anggaplah mereka sebahagian daripada darah daging sendiri supaya hubungan akan bertambah mesra dan berkekalan hingga ke akhir hayat. Walaupun jika ditakdirkan anda tiada jodoh dengan anak mereka, pastikan anda sentiasa menghubungi mereka walaupun sekadar bertanya khabar sahaja.

~ Like and Share ~



Jom Follow Instagram ardaeshop

Assalamualaikum uols semua, 

kami kini di instagram juga, bagi uols yang ade ig bolehlah kita sesame add dan follow ye admin yea, masih budak baru blajar di ig hihihi  





Jom Amalkan !!!


1) Ambil masa untuk baca Al-Quran setiap hari dengan tartil, yakinlah ianya             takkan mengambil banyak  masa/ mengganggu urusan kita =)
2) Jangan bergantung kepada manusia. Mari rasa cukup bercerita dan meluahkan pada Allah AWT. Luahkan segala yang terbuku di hati pada Allah SWT sehinggakan kita takde rasa lagi nak mengadu    dengan manusia. =)
3) Latih diri - setiap kali ada ujian kesukaran, ingat segala nikmat yang telah Allah SWT kurniakan, dengan       itu baru kita sedar yang kita sebenarnya tak banyak       bersyukur dan ujian akan terasa kecil =) 
                                                 catatan kualiah dhuha oleh  ustzh Norhafizah Musa =)
 







Rasailah sendiri perubahannya setelah mencuba UMMA LACTO

Belum cuba belum tahu !!!

Uolss juga boleh !!

Nak susu meriah juga cepat pm kami di inbox +++>https://m.facebook.com/messages/thread/344115689032195

Atau terus SMS/WHATSAPP “UMMA LACTO” KE 01126093727 




Isnin, 27 Oktober 2014

Kelebihan Mandi Sebelum Subuh

Menurut kajian sains, kandungan gas ozon pada waktu pagi lebih tinggi dari waktu lain. oleh itu, gas ozon ini juga amat penting untuk tubuh badan anda. jika anda mandi sebelum waktu subuh, ia bukan sahaja membersihkan malah memberikan kesegaran dan manfaat untuk tubuh badan anda. antara manfaatnya ialah :

1. Kulit lebih lembut dan halus
pada waktu pagi selalunya anda akan memasang "water heater" untuk mendapatkan air yang hangat dan menghilangkan kesejukan. selepas ini, jika anda memiliki lingkaran hitam di bawah mata, mandi menggunakan air sejuk dapat mengurangkan kegelapan pada bawah mata. begitu juga dengan kuku, ia akan menjadi lebih sihat, kuat dan tidak mudah retak. kulit pula menjadi lebih lembut dan halus.

2. Melancarkan peredaran darah
jika peredaran darah anda lancar maka tubuh badan anda akan menjadi lebih sihat dan bertenaga. malah anda juga boleh melakukan aktiviti seharian tanpa rasa letih.

3. Meningkatkan kesuburan
kesihatan tubuh badan manusia akan mendapat reaksi yang positif apabila anda mandi pada waktu pagi. ia dapat meningkatkan hormon testosteron pada lelaki dan hormon estrogen untuk wanita.

4. Mengurangkan risiko darah tinggi
untuk anda yang memiliki penyakit darah tinggi, mungkin ini merupakan salah satu cara untuk anda mengurangkan penyakit anda. Insya ALLAH, dengan izin ALLAH, jika ia diamalkan selalu, penyakit anda akan pulih.

5. Mengurangkan tekanan serta tenang
air yang sejuk akan melancarkan kembali peredaran darah setelah lama berbaring. buat anda yang mengalami depresi, inilah cara yang terbaik utk anda menghilangkannya. oleh itu, ubahlah tabiat kpd mandi pagi sebelum subuh.

6. Meningkatkan sel darah putih
mandi dengan air sejuk, ia akan meningkatkan sel darah putih di dalam tubuh badan. apabila sel darah putih banyak, maka daya tahan penyakit dan tubuh badan boleh melawan virus. oleh itu, anda tidak mudah untuk dijangkiti dengan sebarang penyakit.

#Perkara yang baik bagus kita share kan !! 
- Jom Share =) 


Cara Cuci Bersih Sayuran Dari Kekotoran Dan Ulat


Walaupun kita biasanya berhati-hati ketika mencuci sayuran, khususnya sayuran berdaun hijau kita biasanya merasa bimbang dikhuatiri masih ada telur-telur bahkan ulat-ulat terdapat bersarang dibelakangnya yang tidak kita lihat. Rasa bimbang itu menyebabkan kita mengambil masa yang panjang untuk mencuci sayur dan sudah pasti akan menggunakan air yang banyak ! 

Okey Arda syorkan anda mengikuti cara ini yang dirasakan pasti uols tidak akan lagi merasa bimbang atau khuatir, terutama jika memakan sayuran yang berupa ulam, termasuklah ulam raja, mahupun kangkung serta bayam dan sayuran lain jugalah =) 

Caranya mudah je, setelah uols bersihkan sayuran tadi dengan air sepintas lalu, terus je rendamkan sayur tadi sehingga tenggelam dengan air dalam sebuah mangkuk besen yang semuatnya. Kemudian uols masukkan garam dan cuka. Biarkan beberapa ketika sayuran tadi terendam, Hasilnya uols pasti mendapati kekotoran keluar dari sayuran tadi termasuk ulat-ulat dan sebagainya. Lepas rendam kejap, bolehlah bilas, biasanya Arda bilas sekurang-kurangnya 3 kali bilasan air, sambil2 tue bacelah selawat dan doakan semoga sayuran uols bersih =) =) 



10 Tips Kempiskan Perut



1) Minum segelas air sebelum makan

2) Makan Hidangan sederhana 5x sehari

3) Makan perlahan-lahan sehingga lumat

4) Bersenam sekurang-kurangnya 3x seminggu

5) Banyakkan makan buah-buahan sebagai snek

6) Menjaga kedudukan badan ketika duduk dengan betul

7) Sentiasa lakukan push-up

8) Kurangkan gula

9) Jangan tinggal sarapan pagi

10) Jangan amalkan makanan segera dan air berkarbonat 



Ahad, 26 Oktober 2014

Tepuk Amai-Amai Belalang Kupu-Kupu

Tepuk amai-amai, belalang kuku-kuku
Biar ibu pandai ibu nak buat kije
kakak jangan nangis lalalalalala
hihihihihi
lagu ciptaan HUMAIRA 
Ragam anak-anak, walaupun macam-macam hal, jenuhh aihh tapi gelagat diorang nie juga buatkan hari-hari ibu sentiasa indah  


RAHSIA KEHEBATAN VEE SPRAY !!

VEE SPRAY 

*membantu melindungi keintiman wanita dari bau yg kurang *menyenangkan dan membantu mengimbangi PH yg seimbang di bahagian tersebut.
*membantu merapatkan dan mengembalikan keanjalan otot faraj.
*mengurangkan keputihan dan kegatalan.
*sesuai utk wanita selepas bersalin.
*utk kegunaan yg lebih mujarab amalkan pemakanan HARUM MALAM.
sesuai utk pengantin baru dan anak dara..pasti super duper..


sms/whatsapp "vee spray" ke 01126093727 


PERHATIAN !!!

 RAHSIA MASALAH KEWANIT@@N DIATASI
============================================
Macam – macam masalah ???

⇨ Si dia tak mahu dekat ???
⇨ Rasa macam nak tambah lagi seorang ???
⇨ Si dia tak selalu ada??
⇨ Keputih@n sering berlaku ???
⇨ Selalu tak bertenaga ??
⇨ Marah tak menentu ??

Pelbagai cara dah cuba, mcm2 produk dah mkn, beratus ratus duit dah habis tapi masih lagi dibelenggu masalah...buang masa, buang tenaga, penat memikirkannya...Kini tidak lagi kerana kami ada penyelesaiannya...

Masalah kecil boleh diatasi dengan mudah sahaja dengan HARUM MALAM !!!

PM laju- laju untuk detail (PASTIKAN YG ORIGINAL) 


sms/whatsaap "harum malam" ke 01126093727 



Pasti Tersenyum Bila Baca Nie !!

PASTI SENYUM SORANG2 BACA NI..

Apa kenangan anda zaman menjadi budak-budak?

Mustahil tidak pernah terjadi. Rugi kalau tak baca ni..

01: Buka kipas, lepas tu cakap dengan kipas, nak dengar suara bertukar.
02: Naik kereta, tengok bulan, ingat bulan ikut kita.
03: Naik basikal, boleh lepas tangan dari 'handle', rasa hebat.
04: Masa sekolah ada orang bagi milo free, lepas ambil sekali, menyamar jadi orang lain beratur ambil lagi.
05: Lukis burung guna huruf 'm'.
06: Lukis matahari di penjuru atas kertas lukisan dan antara bukit.
07: Masa kecil fikir bentuk hati macam ni ♡
08: Tutup peti ais dengan perlahan, sebab nak tengok bila lampu dia mati.
09: Main belon sabun dalam bilik air time tengah mandi . 1 jam dalam bilik air.
10: Fikir dunia kartun memang wujud.
11: Makan singgam. Lepas tu jilat sampul dia sebab nak tepek tatoo kat tangan.
12: Gigit kulit nugget dulu kemudian baru makan isi sebab tak nak cepat habis.
13: Koyak tengah-tengah buku latihan sebab nak buat kapal terbang, sampan, origami.
14: Susun kusyen dan buat seni binaan.
15: Fikir sticker lesen P dengan L kat kereta P untuk perempuan, L untuk lelaki.
16: Kawan terpijak kasut sekolah, lepas tu pijak kasut dia balik.
17: Lepas abes peperiksaan akhir tahun, guna buku matematik buat main SOS.
18: Beli sharpener yang ada cermin sebab nak betulkan tudung, main pantul cahaya. Lepas tu tak bagi kawan tiup takut tumpul.
19: Hembus nafas kat cermin tulis saya sayang awak.
20: Anggap zaman dahulu dunia berwarna hitam putih sahaja.
21: Tuang air panas dalam piring sebab nak bagi sejuk, kemudian minum dalam piring.
22: Tak bagi kawan korek pensel di kedua-dua hujung nanti mak mati.
23: Bila blackout, pakai lilin buat pelbagai aksi dengan bayang-bayang.
24: Sebelum minum susu kotak, koyak dulu tepi dia, tengok sama ada tanda '+' atau '-'. Orang cakap kalau tanda '-', tak boleh minum. Pastu terus buang. Hahaa..
25: Susun snek bentuk cincin (Super Ring) pada setiap jari kemudian makan satu persatu.
26: Tengok tanda kat tapak tangan. Kalau berbentuk K bermaksud nanti jadi orang kaya kalau berbentuk M nanti jadi orang miskin.
27: Ingat kalau tertelan biji, pokok akan tumbuh dalam perut.
Saya copy kerana saya pernah buat..
Hehee..kenangan ni tau..
Korang macamana? Pernah..?