Pellavina White Coffee

Rabu, 29 Julai 2015

#SabunPewitt Bagus Bah !!




Alhamdulillah #Terbukti berkesan !! katanya dari feedback terbaru pengguna sabun pewitt nie yang nun jauh dari sabah  =)

 ‪#‎SABUN‬ PEWITT ‪#‎sabuncucimuka‬ Berasaskan KULIT KAYU MANIS

*Terbukti berkesan tak rugi mencuba !

*muka yang ade jerawat dah nampak OK !

*Kulit muka makin Halus dan tiada kesan parut

*SABUN PEWITT bagus BAH !!



##  KHASIAT SABUN PEWITT  ##

✅menghilangkan jerawat resdung
✅ menghilangkan jerawat batu
✅menghilangkan parut jerawat
✅ menghilangkan jeragat
✅ memutihkan kulit
✅mengecilkan pori-pori kulit
✅menyihatkan kulit(vitamin-c)
✅menyegar kulit muka .
✅ mengawal minyak berlebihan
✅mengekalkan kelembapan kulit
✅ menigkatkan keanjalan kulit(org berusia )
✅kulit lebih licin , cerah dan berseri-seri
✅membuang toksin pada wajah
✅ menghalang blackhead dan whitehead

SMS/WHATSAPP KE 01126093727

INSTAGRAM :  ardaeshop

page: Pellavina Beauty Secrets
pesananpenaja: jangan segan2 utk cuba sabun pewiit yg awesome ni. hihismile emoticon smile emoticon

#SABUN PEWITT #sabuncucimuka Berasaskan KULIT KAYU MANIS

Sabun piwwiiitttttt!!...
#PENANGANSABUNPEWITT !!
<<>>

✅menghilangkan jerawat resdung
✅ menghilangkan jerawat batu
✅menghilangkan parut jerawat
✅ menghilangkan jeragat
✅ memutihkan kulit
✅mengecilkan pori-pori kulit
✅menyihatkan kulit(vitamin-c)
✅menyegar kulit muka .
✅ mengawal minyak berlebihan
✅mengekalkan kelembapan kulit
✅ menigkatkan keanjalan kulit(org berusia )
✅kulit lebih licin , cerah dan berseri-seri
✅membuang toksin pada wajah
✅ menghalang blackhead dan whitehead


<<>>

 extract bunga cengkih selepas hujan
 extract kulit kayu manis turun temurun tok
 extract collagen
extract gluta
 vitamin c
 semua extract halal
 home made ....
💗 1 bunga cengkih = membantu menghilangkan jerawat dan jerawat batu
💗 2 kulit kayu manis = membantu menghilangkan parut jerawat dan bintik-bintik hitam
💗 3 collagen = mencantikan kulit dan mencerahkan kulit
💗 4 gluta = melembabkan kulit wajah
💗 5 vitamin C = menyihatkan kulit dan merawat sel kulit mati.
🌺berat 1 bar sabun pewiit ialah 50g.
🌺tahan 1-2 bulan bergantung pada kekerapan penggunaan.

SMS/WHATSAPP KE 01126093727 
FB : Stokis Sabun pewitt
page: PELLAVINA BEAUTY SECRETS
pesananpenaja: jangan segan2 utk cuba sabun pewiit yg awesome ni. hihi😊😊

Isnin, 27 Julai 2015

#sabunpewitt Menghilangkan PARUT HITAM di Wajah !!!


Nak Tergelak baca Feedback sis ni !!

Hilang sudah kaktus kat hidung katanya !! hihihi 
Parut hitam juga makin berkurangan !!

Alhamdulillah ‪#‎syukurselalu‬ kepada Allah swt dengan keizinannya maka #sabunpewitt dah memberikan khasiat yang terbaik untuk masalah kulit wajah terutamanya penghapus masalah jerawat, parut dan juga jeragat  =)

Yang baru nak cuba, meh toksah ragu2 !!
sms/whatsaap segera ke 01126093727

Setelah 3 Bulan Guna #sabunpewitt !!

Alhamdulillah, penggunaan selama hampir 3 bulan, kini membuahkan hasilsmile emoticon
Tahniah sis kerana sabar dan gunakan ‪#‎sabunpewitt‬ dengan konsistensmile emoticon
‪#‎ramuansemulajadi‬ ‪#‎homemade‬ ‪#‎tiadabahankimia‬

sms/whatsaap ke 01126093727

Sabtu, 25 Julai 2015

Feedback Terbaru Lepas 5 hARI je Guna #SABUNPEWITT !!


Alhamdulillah, setelah 5 hari menggunakan #SABUNPEWITT  sis Maria sudi share dengan kami perubahan yang dialaminya !
Ramai juga kawan-kawan sis Maria yang tegur, seronok sangatlah tue kan !!
Maunya tak seronok guna sabun cuci muka je pun !! mudah senang murah lagi !!
Ape lagi yang diinginkan oleh wanita sekarang kan !!!

Alhamdulillah seronok juga kami yang menerima feedback nya !!

Uolls yang nak cuba bolehla segera sms/whatsaap ke 01126093727 

PROMOSI RAYA PUN MASIH ADA !!  CEPAT SEBELUM TAMAT PROMOSI !! 

Khamis, 23 Julai 2015

Kebaikkan Air Sejuk Dan Sunnah Nabi

Kebaikkan air sejuk dan sunnah Nabi

##‪#‎FAKTA‬ YANG WAJIB DIAMBIL KISAH###

Ramai org kata x elok minum ais, lebih elok minum air panas.. Namun, sedarkah kita, Nabi Muhammad SAW melarang kita mengambil makanan dalam keadaan yang panas. Akhirnya kini fakta terbaru kebaikan AIS yang tidak akan mampu dihasilkan oleh mana-mana saintis mahupun manusia.
Teruskan membaca untuk lebih memahami.
Percayalah kepada Al-Quran dan Al Hadis.. kerana kita tidak akan tersesat selagi berpegang pada keduanya.
~ Rahsia dan Kelebihan Di Dalam Ais
“Zat di dalam ais tidak akan mampu dihasilkan oleh mana-mana saintis mahupun manusia”. Jangan ingat minum ais tu tak elok untuk kesihatan. Sebenarny ada kebaikan didalam keburukan.
Udara panas lebih memudahkan penyebaran penyakit berjangkit kerana bakteria lebih agresif dan cepat membiak. Liputan ais di Antartika (daerah Kutub Selatan) dan Artik (daerah Kutub Utara) adalah pengimbang dasar bumi yang amat panas. Kombinasi dalam bumi yang panas dan luaran bumi yang sejuk adalah rahsia keseimbangan tekanan semulajadi alam yang mengawal graviti dan pergerakan bumi pada paksinya.
Air sejuk yang hening dapat menolong pesakit insomnia yang sukar tidur agar dapat kembali tidur seperti biasa.Orang yang tidur dalam udara yang sejuk dan berselimut untuk memanaskan tubuhnya adalah kombinasi yang baik untuk menjaga kesihatan secara menyeluruh dalam jangka masa pendek apatah lagi jangka panjang.
Membenarkan anak mengunyah ais akan menguatkan giginya dan memberi kanak-kanak makan ais krim secara perlahan-lahan dan berterusan boleh menghilangkan batuk dalam masa beberapa jam. Mengambil ubat batuk biasanya akan mengambil masa satu minggu untuk melegakan batuk secara total. Air sejuk juga akan menguatkan tulang bayi. Ia akan meningkatkan sistem imun yang luar biasa sebagai tenaga pencegahan berbagai penyakit alahan dan jangkitan.
Ais atau air sejuk dapat mengembalikan memori atau sifat pelupa yang keterlaluan. Air sejuk mempunyai daya rangsangan yang boleh mengembalikan semangat orang yang telah hilang seperti pengsan, gila dan koma kembali sedar.
Membiasakan diri mengunyah ais akan meningkatkan kecerdasan fikiran dan kepantasan pergerakan. Ais amat diperlukan oleh mana-mana atlit sukan dalam kecederaan yang tidak disangka-sangkakan. Air sejuk atau ais kini dijadikan bahan perencat kepada kecederaan yang akut seperti demam panas yang biasanya dihidapi oleh bayi yang mempunyai potensi menghidapi penyakit sawan.
Air sejuk juga adalah terapi yang amat popular sebagai penguat tulang yang telah patah dengan syarat ia dibalut dengan kain hitam. Air sejuk dalam rahsia cuka adalah sangat baik untuk menguatkan tulang yang patah kerana ia dapat menyembuhkan tulang dengan lebih cepat. Air suam dengan rahsia cuka yang diminum akan melemahkan dan mengecutkan sistem aliran darah yang menjadi penyebab utama terjadinya lumpuh. Mandi air sejuk akan menguatkan tulang. Tulang yang berlebihan dengan urik asid akan meningkatkan suhu tulang dan melemahkan struktur tulang.
Adalah makruh mengambil air sembahyang (wuduk) pada suhu yang tinggi atau yang telah terkena panas cahaya matahari yang pastinya akan mengganggu sistem deria pada kulit. Air sejuk secara psikologinya amat ditakuti oleh pesakit yang mengalami gangguan jin atau dikuasai oleh unsur-unsur spiritual yang jahat. Air sejuk mempunyai nada bunyi dalam tekanan rendah yang amat lembut lagi mengharmonikan.
Air kelapa muda bersifat sejuk dan amat baik untuk kesihatan kerana ia amat berkesan meneutralkan kesan keracunan dan keasidan yang berlebihan di dalam aliran darah. Tubuh secara semulajadi bersifat panas dan ia memerlukan pasangan yang bersifat sejuk. Oksigen dan hidrogen bersifat panas dan ia menguasai bahagian perut. Adalah menjadi suatu kesalahan memulakan amalan pemakanan di waktu pagi dengan unsur-unsur yang panas. Minumlah seteguk air sejuk di awal pagi kerana ia akan menguatkan perut.

**Siapa ckp mnum ais melemahkan tenaga batin?

yang dipetik dari FB Sharil Azmi Abdul Shukor


MUDA-MUDA BERJERAGAT ???

muka cantik tapi berjeragat ??
jom atasinya dengan produk terbaru kami !! "SET SOFIA"

Kalau x berkesan, x kn ramai yg REPEAT ORDER dan bagi FEEDBACK POSITIVE kn....=)

info :
Jeragat atau nama medikalnya Melasma adalah salah satu dari masalah kulit yang sangat biasa di kalangan penduduk Asia umumnya dan Malaysia , khasnya. Di Asia tenggara, ia berada dalam 10 tangga teratas didalam masalah kulit yang dihidapi. Kaum wanita lebih kerap terlibat dimana nisbahnya lebih kurang 12:1 ( Wanita: Lelaki). Nisbah ini berbeza-beza dari satu Negara ke Negara yang lain . Insiden yang paling tinggi dilihat pada mereka yang berumur 25- 50 tahun.

Sebab-sebab terjadinya melasma ( Jeragat )
1) Terdedah kepada cahaya matahari terik
2) Penggunaan hormone. Cthnya Pil perancang
3) Penggunaan kosmetik / rawatan kulit tidak sesuai
4) Keturunan.

Rawatan untuk melasma(jeragat).
Matlamat rawatan melasma ada dua. Pertama untuk mengeluarkan pigment yang sedia ada dan kedua adalah untuk menghalang dari pigment baru terbentuk.

"FORMULA 7(seven)" Digunakan untuk menghilangkan masalah JERAGAT ini ..
extract kulit kayu manis + extract cengkih + collagen + vitamin c + extract ubi kayu + alovera + 2 formula RAHSIA = dalam SATU SET SOFIA ini
dan yang paling PENTING, tanpa BAHAN KIMIA !!!

kalau yang ada masalah jerawat 2 , tak hilang2
mehla segera sms/whatsaap ke 01126093727 




Ape tu #sabunpewitt ??

Antara testimoni sabun pewitt =)

Alhamdulillah, semakin hari semakin ramai yang berpuashati dengan khasiatnya =)

Haa ade lagi yang tak tau ape ramuan utama sabun pewitt ??  Sabun cuci muka yang semakin #HOT di pasaran sekarang ni !!

Meh Arda gtau ramuan utamanya adalah KULIT KAYU MANIS yang sememang nya secara turun temurun sangat berkhasiat merawat jerawat dan parut serta jeragat di kulit wajah !!

Jadi ape tunggu lagi ?? Meh dapatkan segera #SABUNPEWITT

SMS/WHATSAAP SEGERA KE 01126093727








Isnin, 20 Julai 2015

SALAM AIDILFITRI BUAT SEMUA =)


Alhamdulillah, harini akan buat segala pengeposan untuk order minggu lepas yang tertangguh seketika sebab cuti raya =)

yang sabar menunggu diucapkan ribuan terima kasih =)

PROMOSI RAYA MASIH BERLANGSUNG TAU  !!!

BELI 6 PERCUMA 1 

Sms/whatsaap ke 01126093727 =)


Isnin, 13 Julai 2015

Sambutan LUAR BIASA #SABUNPEWITT !! Penangan PROMOSI RAYA !!

Alhamdulillah =)

Syukur sangat-sangat kepada pemberi nikmat rezeki yang terhebat ALLAH SWT kerana anugerah rezeki yang amat berharga ini =)

Komen dan whatsaap bertalu-talu !!

Order yang bertalu-talu !!

IniLaH pEnAnGaN hEbAt #sabunpewitt !!

psstt Opss yang terlewat Arda reply komen dan whatsaap tue jangan marah ye, tak menang tangan, ramai sangat yang teruja dengan promosi raya nie =)

PROMOSI RAYA MASIH BERLANGSUNG !!

BELI 6 PERCUMA 1

Cepat2 sebelum kehabisan stok !!

RUGI TAK AMIK PELUANG !! SANGAT JIMAT !!

sms/whatsaap ke 01126093727

lebih detail tentang ‪#‎SABUNPEWITT‬ ??

Klik sini untuk testimoni   >> KLIK SINI





Servis Penghantaran #SABUNPEWITT #TERBAIK !!

Alhamdulillah smile emoticon
Terharu dengan penghargaan dari customer smile emoticon Kami sentiasa menyediakan perkhidmatan terbaik untuk semua customer smile emoticon
PROMOSI RAYA MASIH BERLANGSUNG !!!
BELI 6 PERCUMA 1
RUGI TAK AMIK PELUANG !! SANGAT JIMAT !!
sms/whatsaap ke 01126093727
lebih detail tentang ‪#‎SABUNPEWITT‬ ??


Isnin, 6 Julai 2015

Tips kesihatan

Beberapa manfaat jika menampalkan hirisan bawang ke telapak kaki ketika tidur.
1. Membersihkan darah
2. Membunuh kuman
Telapak kaki memiliki banyak saraf yang berbeza, ada sekitar 7 ribu saraf yang secara langsung menghubungkan ke pelbagai organ pada tubuh. Tak heran jika para ahli pengobatan China berjalan dengan berkaki ayam. Maksudnya agar ujung-ujung saraf di telapak kaki dapat langsung menerima banyak rangsangan dari apa yang dipijak serta agar bersentuhan langsung dengan tanah yang mengandung ion negatif bumi.




Wahh PROMOSI RAYA SABUN PEWITT !! SAMBUTAN YANG SANGAT TAK DIDUGA !!

Bila order masuk tak berhenti2 tue tandanya ....

orang suke ngan REGE PROMOSI SABUN PEWITT nie

hehehe ye dak ??

PROMOSI RAYA MASIH BERLANGSUNG !!

BELI 6 PERCUMA 1 ...WAHHH SANGAT JIMAT !!

cepat2 sebelum kehabisan stok !! Ramai sangat nak simpan stok raya, ade yang nak beli lebih sebab simpan stok nak promote kat kawan sabun yang beshh ni =) =)

wahh tak sangka INILAH PENANGAN SABUN PEWITT !!

SMS/WHATSAAP SEGERA 01126093727




Ahad, 5 Julai 2015

PROMOSI RAYA !!


BELI 6 PERCUMA 1




SMS/WHATSAAP KE 01126093727


Antara Testimoni POWER !!











Cerita SEDIH Di Malam Raya !!!

Malam raya.
Ibu mengetuk pintu bilikku.
Menghulurkanku sepucuk surat.
“Apa ni, mak?”
“Ada orang bagi tadi. Untuk kamu.”
Ibu berlalu pergi ke ruang tamu, menyambung kerja menghias rumah dengan adik dan kakak.
Jam sudah menunjukkan hampir pukul 1 pagi. Dengan cermat, aku membuka sampul berisi surat.
Ku teliti tulisannya. Kemas. Tulisan siapakah ini? Tidak ku kenali.
Bersila di atas katil. Ku amati bait-bait tulisan di helaian surat. Ringkas saja isinya.


“Assalamualaikum.
Maaf mengganggu.
Sebenarnya sudah lama saya memerhatikan awak. Awak boleh panggil saya stalker kalau awak nak. Sebelum puasa lagi, saya nak sangat jumpa dengan awak. Awak tahu tak betapa saya berkenan dengan awak?”
Hatiku mulai berdebar-debar. Rupanya aku ada peminat dalam diam. Mesti awek ni. Kembang kuncup sekejap hidungku. Tersipu-sipu. Tak sabar-sabar lagi, terus aku membaca perenggan yang seterusnya.
“Sejak tahun-tahun dulu lagi sebenarnya saya dah lama follow awak. Awak saja tak sedar kewujudan saya. Saya intai di facebook awak, status awak, awak kata awak suka ke masjid dekat rumah awak ni bila nak solat terawikh.
Saya buat keputusan untuk ke masjid yang awak sebutkan. Namun, hampa. Saya tak nampak kelibat awak di situ. Saya tunggu dan tunggu, awak tak datang-datang juga. Selama dekat 9 malam saya tunggu awak.
Kecewa sendiri.
Saya decide untuk meninjau-ninjau masjid dan surau yang berdekatan dengan rumah awak, tapi hampa juga. Awak juga tiada di mana-mana.
Lalu, saya tekad cuba ke rumah awak. Saya dapati awak ada saja di rumah. Tak ke mana-mana. Saya nampak awak sibuk dengan laptop dan henfon awak. Fikir saya, mungkin awak ada seseorang yang sangat istimewa. Bila habis saja orang bersolat terawih, awak keluar lepak dengan kawan-kawan makan-makan. Begitulah rutin awak setiap hari.
Saya cemburu. Padahal awak tak tahu, andai awak kenal saya, awak akan tahu saya lebih istimewa dari orang yang awak suka tu. Awak tak tahu, perasaan saya pada awak jauh lebih dalam berbanding sesiapa pun yang awak kenal. Lebih anggun dan menawan dari gadis-gadis yang awak kenali.”
Aku berkerut kening. Dalam hati, dia ni menakutkanlah. Syok sendiri ke minah ni? Aku menyambung baca.
“Saya sedih. Sangat sedih.
Saya tetap menanti awak di pintu masjid yang awak katakan. Setia menanti. Cuma nak melihat awak. Di malam ke-18, awak muncul akhirnya. Awak tahu tak, betapa saya happy sangat dapat tengok awak? Walaupun awak tak perasan saya, saya tak kisah.
Tapi, gembira saya tak lama.
Awak hilang lagi. Tak datang lagi ke masjid. Saya pergi ke masjid itu tiap kali masuk waktu solat. Dengan harapan awak ada sama berjemaah. Tapi, hampa bertubi-tubi. Bayang awak pun saya tak nampak.
Di siang hari, ada saya ke rumah awak. Saya dapati awak selepas Subuh, tidur sampai Zohor. Selepas Zohor, tidur sampai Asar. Andai tak tidur, sibuk dengan fon. Malam kadang-kadang awak tidur, banyaknya berjaga. Tak habis-habis dengan internet dan gajet. Kadang-kadang saya terfikir, awak tak bosankah menghadap benda-benda tu? Apa penting sangatkah mereka?
Saya tunggu seperti biasa di masjid. Tiap malam tanpa jemu. Hinggalah malam terakhir terawih. Awak tak hadir juga.
Saya kecewa. Saya sedih. Malam itu saya menangis cukup-cukup. Biarlah tumpah seribu air mata sekalipun. Pedihnya hati ini. Betapa awak tak peduli. Tak pedulikan saya. Tak pedulikan kehadiran saya. Tak pedulikan kesetiaan saya selama ini.
Tak peduli yang saya sayang awak. Sayang awak sangat-sangat. Tak peduli yang saya ambil berat tentang awak sangat-sangat.
Jauh di sudut hati saya sebenarnya, saya nak tengok awak jadi pemuda yang soleh. Sebab itulah tanpa jemu, saya tunggu awak di masjid tiap masa dan ketika. Tinggalkan dosa, tinggalkan benda-benda lagha. Namun, hajat tak kesampaian.
Cukuplah sampai sini.
Saya ambil keputusan untuk pergi. Tak mahu ganggu awak lagi. Biarlah awak dengan hidup awak. Siapa saya di mata awak? Sesuatu yang tidak bermakna saja pada awak.
Biar berjauhan.
Awak kenal siapa saya.”
Aku menggigil sedikit membaca baris terakhir. Ku gagahkan diri jua.
“Saya Ramadhan.
Jaga diri, jaga iman.
Selamat tinggal.”
Aku terkedu. Kelu membisu. Air mata mulai menitik ke atas warkah misteri itu.
Ya Allah. Ku tinggalkan surat tadi, berlari keluar untuk bertanyakan mak siapa yang bagi. Mak menggeleng tak tahu. Bila masuk kembali, surat itu telah diterbangkan angin melalui tingkap. Hilang.
Melihat orang lain beraya, aku juga mahu sakan beraya dengan orang tercinta. Tapi, selama ini aku buat semberono ala kadar saja pada Ramadhan Allah.
Air mata mengalir tak tertahan lagi.
Aku pendosa yang lupa Allah Maha Memerhati.
Kesal 150 juta kali.
🍃 🍂 🍃 🍂 🍃 🍂 🍃 🍂 🍃 🍂 🍃 🍂
jangan biarkan ramadhan pergi dengan tangisan sesalan tapi tangisi pemergian kerana bimbang kita tak bertemu lagi dengan nya.
:-> original write by Muhammad Rusydi
heart emoticon LIKE l KOMEN l SHARE heart emoticon

Sabtu, 4 Julai 2015

"Untuk para ibu-ibu tersayang"

Assalamualaikum dan Selamat pagi semua..
Jom amalkan 10 tip untuk yang nak jadi parent....dah jadi parent....yang baru jadi parent semula... Sama-sama kite amalkan.... Terutama tip yg no 6 tu....
1. Kalau tiba-tiba teringatkan anak, kirimkan bacaan Al Fatihah. Sampai ke ayat "iyyakanakbudu waiyyakanastain" - yang ertinya "Hanya kepada Mu kami sembah dan hanya padaMU pohon pertolongan..", mintalah apa-apa hajat masa itu yang ada hubung kait dengan anak yang Kita ingat tu, habiskan bacaan surah Al Fatihah doakan semuga anak kita diberi kefahaman yang sebenarnya dalam urusan agamanya, memiliki ilmu yang bermanafaat Dan serahkan urusan anak kepada Allah untuk menjaganya.
2. Pandang wajahnya semasa dia tidur ucapkan bahawa, ibu nak (nama anak) jadi anak yang soleh sayang!. Cubalah amalkan ( ustaz kata ini makna kita bercakap dengan rohnya ) Dan ucapan ini adalah DOA Dan Allah Maha mendengar lagi maha melihat.
3. Masa bangun solat malam, solatlah hajat disisinya. Maksudnya Kita solat dalam bilik dia Dan dekat dengan dia. Jika Kita selalu buat Dan Kita juga selalu beritahu dia yang Kita sering doakan dia, dia akan rasa satu ikatan kasih sayang yang hakiki yang Kita amat sayangkan dia dan nak dia jadi anak soleh. Dia akan tahu Kita selalu solat hajat untuknya.
4. Minta dikasihani. Ucapkan setiap masa bahawa kita ni sedang menunggu panggilan Allah. Jika Dia tak jadi anak soleh bermakna dia tak sayangkan kita dan tentunya kita akan merana di Alam Barzah nanti.
5. Peluklah anak selalu walaupun dia sudah besar, sebagaimana Kita tatang dia masa kecilnya. Aura ciuman dan belaian ibu sambil bisikkan padanya yang kita bangga mempunyai anak sepertinya.
6. Maafkan anak Kita setiap masa walaupun perbuatannya amat melukakan hati Kita. Muhasabbah diri mungkin kesilapan yang anak lakukan itu adalah kerana dosa-dosa kita dimasa lampau.
7. Yang paling penting jaga tutur kata Kita, jangan sekali-kali ucapkan perkataan yang boleh melukakan hatinya. Jika ini berlaku juga kerana kita TER.. kata, cepat-cepat cari masa yang sesuai untuk Kita minta maaf padanya. Mengakulah padanya itu kelemahan Kita, Kita marah kerana dia buat salah, bukan bermaksud membenci.Ceritalah buat macam dramapun boleh .
8. Amalkan membaca ayat 40 surah Ibrahim supaya Kita, anak Dan zuriat keturunan kita termasuk dalam golongan orang2 yang tetap mendirikan Solat. [Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.]
9. Selalu ingatkan anak bahawa tak guna ada pangkat, belajar tinggi, hatta hafal Quran sekalipun jika tidak mempunyai peribadi yang mulia. Allah tak pandang wajah yang cantik tapi pandang hati yang cantik. Allah tak sayang, manusia tak suka.
10. Masa basuh beras niatkan "Ya.. Allah lembutkanlah hati anak-anak ku sebut nama dia.....untuk faham agamanya ", [kenapa Kita nak dia faham agama, kerana anak yang tak faham agama boleh bawa ibubapanya juga ke neraka] sebagaimana engkau lembutkan beras ini menjadi nasi ". Basuh beras lawan jam ( macam org tawaf ) sambil selawat kepada Nabi Muhamad S.A.W. Masa buat kerja ini hati jangan lalai..dan ingat kepada Allah selalu.
via : Prof. Dr. Muhaya
# silakan share untuk manfaat kita bersama.. Inshaa Allah
# Rasulullah bersabda,
"Barangsiapa yang menyampaikan sayu ilmu saja dan ada orang yang mengamalknnya, maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada(meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala..
Amiiin ya rabbal alamin..
Semoga bermanfaat..
Amin....

Menyesal Lepas Guna 3 KOTAK #SABUNPEWITT !!!

Pasai pe nak menyesal bagai ni ??

Owhh patutla lepas guna sabun pewitt sis memang sangat menyesal sebab TAK CUBA LEBIH AWAL  #sabunpewitt nie  !!

Kalo tau dah dapat hasil camni tak perlu nak berhabis duit beribu ringgit pakai duit yang mahal tue !!

Alhamdulillah Inilah hasil penangan ‪#‎sabunpewitt‬ walaupun kulit wajah sensitif tapi hasilnya »»

♡ Jerawat hilang
♡ Parut jerawat makin pudar
♡ Kulit wajah tak lagi berminyak

Sekarang Arda ade buat OFFER RAYA tau !! boleh dapat PERCUMA 1 BAR !!!

Jom dapatkan segera sebelum kehabisan stok, nak bagi percuma kat orang yang serius nak kulit cantik  !!
sms/whatsaap ke 01126093727



Jumaat, 3 Julai 2015

PROMOSI RAYA SABUN PEWITT !!!



Wahh nampaknye ramai yang nak simpan stok raya nie, ramai yang order pakej OFFER RAYA hihihi smile emoticon
Teruja plak rasenya !!
ape taknye murah sangat !!

BELI 6 PERCUMA 1

jom dapatkan sementara stok masih ada
sms/whatsaap segera ke 01126093727 atau tinggalkan no hp di ruangan komen, Arda akan whatsaap detail smile emoticon

Khamis, 2 Julai 2015

Parut JERAWAT Makin PUDAR dengan #SABUNPEWITT

Wahh muka makin cerah dan parut jerawat makin pudar !!
Alhamdulillah, dengan izin allah swt jua
Nak promosi raya ??
Sms/whatsaap ke 01126093727


Rabu, 1 Julai 2015

SABUN PEWITT BERKESAN !!

Berkesan !!
Jom tampil cantik berseri di hari raya ini !!
Jom pakat rebut harga promosi raya !! Boleh dapat sabun percuma tau !!
Sms/whatsaap ke 01126093727
Klik sini untuk testimoni   >> KLIK SINI

Sabun Pewitt Terlajak Laris !!

CEPAT!!!CEPAT!!! Sape-sape yang ada masalah kulit muka yang teruk,Jerawat??Bekas Jerawat??Parut luka lama??Yang tak sanggup nak alami semua nii..MALU????Haaa..JOM!!! SABUN PEWIITT dapat membantu uolss semua..Yang lg syokkk,bukan setakat muka jee,badan dan celah-2 cela pun boleh tau..

Permintaan doksah dok kata, hari-hari terpaksa van pos laju mai datang amik, penuh van plak tue huhuhu ramai sangat duk minat dengan sabun pewitt nie !!

Kenapa duk cari sangat #SABUNPEWITT ??

Sebabnya lepas diorang ni guna dalam seminggu dua dah mula rasa perubahannya, jerawat makin kecut, parut makin pudar, blackhead dan whitehead sume duk hilang tah kemana ! yang paling besh lagi kulit muka makin cerah, lembap, lembut gebu gitu dek penangan sabun pewitt  !!

Lagi plak, bukan kaum wanita je yang minat nak guna sabun nie tau, golongan kaum lelaki pun tak terkecuali boleh guna sama, ade yang share suami isteri pun hade !! Ade juga yang beli sabun pewitt untuk anak-anak yang ade masalah parut kat badan dan kaki !! Haaa kan sekeluarga boleh guna sabun ni !

Cara nak guna pun mudah je gosok je pada telapak tangan dengan sedikit air kasi berbuih sikit,
untuk makluman uolss sabun pewitt ni buih die halus je sebab takde campuran bahan kimia tau sebab tue selamat nak guna berapa kali pun !! Jadi Arda syorkan uolss ni cuci muka 4-5 kali sehari dan nak mudah lagi bagi yang beragama islam tue kan solat 5 kali sehari, ape kata cuci muka guna sabun pewitt 5 kali sehari seeloknya sebelum nak solat, kita nak mengadap CINTA NAN SATU yakni ALLAH SWT sangat eloklah bersihkan dulu segala kotoran dan cela, barulah doa kita pun dimakbulkan dengan mudah, sambil tue berdoalah juga agar usaha  nak jadikan kulit bersih tulus mulus licin tanpa jerawat dan cela  dengan menggunakan sabun pewitt menjadik !

Yang paling utama kena yakin yang #sabunpewitt  #MENJADIK  hanya dengan IZIN ALLAH SWT
INSYAALLAH

Harganya murah dan berbaloi uolss tau tak, hak nie lah salah satu kenapa sabun ni TERLAJAK LARIS !!  #sabunpewitt nie mampu milik, semua orang mampu beli !

Baca sudah, mengelamun pun sudah, dahhhh lah jangan termenung nanti tergigit jari, orang sume duk pakat beli dah, uolss tunggu ape lagi ??

Jom segera dapatkan stok #sabunpewitt uolss !!

Nak dapatkan harga PROMOSI???
sms/whatsaap segera ke 01126093727

Klik sini untuk testimoni   >> KLIK SINI


Harga Sabun Pewitt Promosi Raya !!!

Assalamualaikum, sempena bulan ramdhan yang mulia ini, kami berbesar hati nak berikan sabun percuma kepada uolss semua !!

Harini nak bagitau kat semua orang !!!

Arda nak buat PROMOSI RAYA !!

Harga superr jimat semestinya !!

Promosi bermula harini tau tp yg beshhnye dah ade yg order dah, tak sabar yea nk buat stok raya hihihi
Teruja plak, mane taknye

                                 BELI 6 PERCUMA 1 !!!

Rugi tak rebut peluang, stok pun terhad je kite bg sape yg bayar dulu la, jadi jgn lepaskan peluang rege murah sangat nie !!
Sms/whatsaap ke 01126093727 untuk terus order sabun pewitt yang terlajak laris di pasaran ni !!