Selasa, 3 Jun 2014

Sumber Kekuatan Terhebat

Assalamualaikum..

Subhannallah , Alhamdulillah, Allahuakbar dengan izin Allah swt jua saya masih mampu hadapi cabaran suka duka dunia bisnes online hanya dari rumah =)  Nampak mudah dan ringkas, nampak macam best nye die, nampak macam seronok !! hehe memang best memang seronok sebab dapat melihat anak-anak membesar di depan mata disamping juga meraih hasil jualan yang alhamdulillah memang diluar jangkaan =)

Namun diakui situasi sebenar bukanlah semudah yang disangka, menjaga dua anak kecil yang sedang dalam proses explore, eksperimen, imaginasi dan bermacam ragam lagi, memang sangat sangat mencabar dan menguji kekuatan fizikal dan mental seorang ibu huhuhu

Antara aksi ektrem diorang yang mencabar kesabaran ibu >>

1) kedua-dua beradik masing-masing tuang cendol ke badan masing, sambil bergelak ketawa huhuhu habis       lantai dan ruang tamu penuh dengan cendol !!

2) handphone bisness memang sentiasa berebut nak guna dengan anak-anak, simkad rosak, memory hilang
    dan  sampaikan satu masa pernah  kene rendam dalam air huhuhu

3) Waktu memasak yang sepatutnya sejam je dh jadi berjam-jam hehe bila anak-anak sama naik ngan ibu
    tolong masak didapur =)

4) Sekarang pantang lepa sikit, si abam akan sibuk main air dalam bilik mandi huhuhu

5) Ruang tamu memang dah tak serupa ruang tamu, habis diselerakkan dengan idea-idea yang kreatif
    diorang =)

6) banyak lagi tak larat nak cite dah hehe

Haaaa jadi siapa kata kerja dari rumah tak stress ?  kalo tak kena caranya memang sangat-sangat tertekan huhuhu, namun alhamdulillah memang Allah swt dah cipta wanita memang cukup sempurna penuh dengan semangat dan kesabaran serta kekuatan !  Kalo tak kuat semangat memang akhirnya jadilah kerja separuh jalan je atau hangat-hangat tahi ayam hehehe  tapi sebenarnya kunci utama adalah KESABARAN DAN KEKUATAN !!

Lepas dh stress, melihat aksi dan gelagat anak-anak juga boleh hilangkan tekanan kerja juga, sambil melayan customer, tangan masih lincah dikeyboard dan sesekali menjawab sms/whatsapp customer =) alhamdulillah

Alhamdulillah syukur ya Allah swt semuanya dariNYA jua, Permata-permata hati ini jugalah sumber kekuatan untuk lebih berjaya =)



*Anak-anak adalah anugerah terindah, penghibur hati ibu setiap masa 
*ibu sayang abang dan adik


Tiada ulasan:

Catat Ulasan