Jumaat, 20 Jun 2014

Awasi Anak Anda !!

Seminggu dua nie dekat newsfeed fb asyik je duk cerita pasal anak hilang, cubaan menculik, budak kena kelar, kematian yang tragis dan bermacam-macam lagi...

Takut, gerun seram semuanya ada ! Sebagai ibu kepada dua orang cahayamata yang aktif dan lasak, rasa takut nak bawak anak-anak kecil terutamanya ke pasaraya. Ye la ape yang diorang tahu cuma bermain, dalam kepala main main main dan semuanya adalah permainan, malah kalo kita panggil diorang pun sambil kita meluru ke arah diorang, bukan nak datang dekat pun bahkan lari lebih jauh lagi adelah, diorang fikir kita sedang main kejar-kejar dengan mereka huhuhuhu

Rasanya mata ni takleh cuai walaupun sedikit kat anak-anak nie walaupun hanya satu saat sekalipun !! saya ibu yang paranoid ??  tak kisahla ape orang nak kata yang pastinya hati akan resah kalo tak nampak anak depan mata terutamanya kalo kalo berada di luar dari kawasan rumah terutamanya pasaraya !! nak shopping memang sukar dengan anak-anak yang sedang lasak, jadi saya lebih suka bawak pembantu hehehe mak-mak sedara dioranglah yang saya angkut sekali kalo nak shopping hihihi rasa lebih selamat jika ada yang tolong mengawasi diorang =) perempuan kalo dah shopping memang tak ingat menda lain dah huhuhu itulah yang saya takutkan...Takut cuai ....cuai sesaat penyebab sengsara...mak aihh takut memikirkannya !!

jadi saya syorkan pada ibubapa yang punyai anak kecik yang lasak, kalo nak pegi shopping elokla bawa bersama pembantu yang boleh dipercayai hehehe

Beringat sebelum terkena adalah lebih baik =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan