Sabtu, 10 Oktober 2015

KULIT KAYU MANIS

KAYU manis merupakan salah satu rempah-rempah yang memiliki aroma khas. Namun tidak hanya itu, kayu manis juga memiliki kandungan antibakteria, antioksidan, dan sifat antijamur yang berguna bagi kesihatan dan kecantikan kulit.
[ Berikut ini merupakan khasiat kayu manis bagi kecantikan kulit ]

1) Menghilangkan jerawat
Kayu manis dapat digunakan sebagai perawatan kulit untuk menghilangkan jerawat. Caranya, campurlah serbuk kayu manis dan madu menjadi sebuah masker, lalu sapukan pada wajah Anda dan biarkan selama 20-30 minit. Setelah itu, bilas dengan air suam hingga bersih.

2) Mengecilkan pori-pori wajah
Kayu manis boleh menjadi cara terbaik untuk mengecilkan pori-pori wajah. Caranya, campurlah serbuk kayu manis, madu, dan beberapa titis lemon sampai menjadi scrub. Lalu sapukan di wajah dan dan bilas dengan air. Lakukan cara ini seminggu dua kali untuk hasil yang maksima.

3) Meremajakan kulit
Anda boleh meremajakan kulit dengan memakai kayu manis. Caranya paling mudah, campurlah serbuk kayu manis dengan teh hijau, lalu campur sedikit air dan terapkan di wajah Anda. Hasilnya wajah Anda akan tampak cerah dan awet muda.

4) Masker untuk kulit sensitif
Bila Anda memiliki kulit sensitif, pakailah masker kayu manis untuk mengatasinya. Caranya, campurlah serbuk kayu manis, madu, dan baking soda. Masker alami ini berguna untuk membersihkan wajah dari bakteria kulit, yang dapat membuat kulit Anda jadi lebih sihat.

Haaa nie la ramuan utama PEWIIT SOAP !! Jadi ape susah lagi nak tumbuk, hancur, tempek bagai, kini ade cara yang lebih mudah CUCI MUKA je !!

Tunggu ape lagi...Jom !!
Sms/whatsaap ke 01126093727
Instagram: ardaeshop
Blog: shuhadabadya.blogspot.com





Tiada ulasan:

Catat Ulasan