Selasa, 17 Mac 2015

I lOVE U MAMA DAN ABAH !!

Minggu nie bermula seminggu cuti sekolah, "time-time" nie memang masing-masing amik peluang bawak anak-anak balik kampung tercinta kan dan ade juga yang amik peluang bawak anak-anak dan kuarga jenjalan melawat malaysia tercinta nie...uolls pun same la juge kan bagi yang dah berkeluarga dan dah ade anak-anak terutamanya. 

Arda pun same, amik peluang bawak anak-anak jumpa Tokma dan Tokkinya juga !! seronok yang amat anak-anak dapat jumpa diorang sampai nangis-nangis takmo balik kihkihkih, ye la cuti-cuti juge tapi takleh la lelama, banyak lagi perkara yang ayah dan ibunye nie yg nak kena buat huhuhuhu

Hmmm rupenya Abah dan Mama sedang  sibuk membantu adik Arda yang baru dapat kije dan dapat umah sewa. Kasih seorang mama terhadap anaknya memang jelas ketara ! Anak dapat kerja, tolong carikan rumah sewa dan pengasuh juga untuk cucu tersayang. Adik beradik semua dikerah membantu bersihkan dan siapkan rumah sewa yang mana rosak diperbaiki yang mana yang kotor dibersihkan, yang paling beshh yang mana keperluan asas tak cukup, Tok ma dengan bermurah hati bawak dr rumahnya dan yang mana yang tak rasa tak lengkap tue, Tokma dan Tokki pegi beli, semata-mata nak lihat anak menantu dan cucu, hidup dengan selesa dirumah baru. Itulah kasih seorang ibu, walaupun anak dah pun berkahwin namun naluri kasih sayang tetap berpanjangan. 

Sebelum dapat rumah sewa, Abah dengan penuh semangat dan gembira, anak dapat kerja, sanggup berulang alik hantar pergi kerja, jauh perjalanan ke tempat kerja tue bukan halangan, yang penting anak dapat pergi kerja !! Pagi pergi hantar seawal 6.30 pagi supaya dapat sampai sebelum jam 8 pagi waktu masuk kerja dan petang plak seawal 4 petang sudah bertolak untuk amik anak pulang dari tempat kerja. Itulah pengorbanan kasih dan sayang seorang abah, walaupun raut wajah kurang tersenyum tapi anak-anak tetap jadi keutamaan =)

Kisah yang sama dulu, sewaktu adik yang sorang lagi dapat bertugas di Pekan Raub, juga sama seperti ini sibuknya Abah dan Mama membantu dan menyiapkan keperluan anaknya untuk menduduki rumah sewa yang pada mulanya kosong sehingga lengkap keperluan asasnya !

Walaupun, bukan Arda yang alami situasi nie, tapi Arda tetap bersyukur dikurniakan Abah dan Mama sebagus ini, sangat prihatin dengan anak-anak, teruja membantu sama anak-anak menyiapkan rumah, meskipun hanya rumah sewa.

Ingatlah adik-adikku semua !!

Kasih MAMA DAN ABAH

Sentiasa mekar berpanjangan 

Sentiasa tulus dan ikhlas

Sentiasa suci seputih salju 

Sentiasa kekal sehingga ke akhir hayat




Tiada ulasan:

Catat Ulasan