Khamis, 28 Ogos 2014

Salam Ukhuwah buat semua =)

Assalamualaikum...

alhamdulillah, berpagian dengan tenang pagi ini hihihi anak-anak masih tidur mungkin disebabkan cuaca sedikit sejuk pagi nie membuatkan tidur anak makin lena =)

Tetiba pagi nie teringat cerita TARBIAH CINTA  alaa cerita bersiri  kat tv1 jam 11.30 am sampai 12.30pm lakonan imam muda naufal, arjaa lee dan Memey suhaiza ...ade yang ikut juga ke ? dah tamat dan semalam huhuhu, biasanya memang jam sebegitu mengadap tv seketika hehehe sebab  saya rasa cerita tue sangat menarik ! cerita islamik yang penuh pengajaran. Sejujurnya saya suka kalo cinta  Imani terhadap Umar berakhir dengan ikatan pernikahan. Frust juga bila pengakhiran tak seperti yang diinginkan huhu eh eh teremosi plak.

Pengajarannya, perasaan cinta yang lahir dari hati yang ikhlas datangnya dari allah swt, kita suka seseorang admirer seseorang dan jatuh cinta dengan seseorang dan sudah pastinya merasakan die adalah calon yang terbaik untuk kita, NAMUN jangan kita lupa sedalam mana pun cinta terhadap manusia, jangan kita lupa jodoh itu ketentuan Allah swt. Bayangkanlah cinta  seorang muslimah penuh ilmu agama di dada pun masih belum cukup kuat nak hadapi resahnya halangan percintaan, inikan pula perempuan yang ilmu agamanya biasa-biasa sahaja !! Seperkara lagi, janganlah kita sedih jika tak dijodohkan dengan cinta impian kita, hakikatnya Allah swt itu lebih tahu siapa yang terbaik untuk kita =)

alhamdulillah, nikmat disyukuri kerana percintaanku direstui =) =)

 feeling-feeling cinta plak pagi nie hehehe jangan marah yea mulakan pagi dengan senyuman yang indah !!


 "CINTA adalah anugerah Allah yang sangat indah kepada kita yang menghargai erti sebuah cinta dan setiap insan pastinya pernah mengenal apa itu cinta. Namun yang pasti CINTA kepada ALLAH SWT adalah cinta hakiki dan kekal abadi." (^^) #tarbiah cinta 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan