Khamis, 15 Mei 2014

SAYA DOLU-DOLU

Kadang-kadang terasa pelik dengan orang yang sering bertandang ke rumah dan bertanyakan soalan yang berkaitan kerja, pelik kenapa saya tidak bekerja !! kenapa tak jadik cikgu ??  suka duk kat rumah ke ? owwh panas je telinga rasanya, nak menjawab rasanya tak wajar memandangkan tetamu pulak tue umurnya lebih tua huhuhu

Mesti ade yang sering alami situasi ini kan ? Ade  juga yang cakap  "anak saya tu tak suka  duk rumah jadi surirumah apatah lagi, kerja kan bagus boleh tolong suami mane yang patut", cite depan-depan kita macamtu, sebenarnya nak cakap ape ? nak bandingkan ke ?

Dulu saya selalu rasa rendah diri bila ade yang bertanyakan soalan-soalan macam nie, huhuhu teruk sangatke bergelar surirumah apatah lagi bila membandingkan dengan ipar-duai yang lain. Ye la jauh di sudut hati memang kecik hati dengan orang yang main lepas aje cakap tak reti nak jaga perasaan orang lain.

Alhamdulillah, kini saya rasa diri saya lebih berkeyakinan dan bermotivasi sebab saya ada matlamat yang saya nak capai juga saya sentiasa sibuk dengan urusan rumahtangga dan bisnes online sampai takde masa nak pikir ape yang orang nak cakap =)  seratus peratus tumpuan saya terhadap anak-anak dan cara nak kembangkan bisnes saya nie, jika dulu sering berendam air mata kini saya dah boleh menjawab dengan SENYUMAN yang saya bangga dengan ape yang telah saya capai walaupun hanya bekerja dari rumah =)

Jadi kepada surirumah yang hanya bekerja di rumah jom teruskan perjuangan kita, buktikan walaupun duk kat rumah je boleh juga menjana pendapatan keluarga bahkan mampu raih lebih lagi dari kerja kat luar tue hihihihi

GAMBATE !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan